Sayfalar

Pazartesi, Ekim 10, 2005

Yufkalı Pilav



Dün akşam evde ilk iftar yemeğimizi verdik. Eşimin ve kendi ailelerimizi misafir ettik. İftar menümüz ise şöyleydi.

  1. Toyga çorbası
  2. Yufkalı pilav
  3. Barbunya pilaki
  4. Ayva kompostosu
  5. Salata ve haydari
  6. Cevizli tatlı
Ana yemeğimiz yufkalı pilav idi. Resimi geçen bayram çekmiştik :). Bu pilavı yaparken mutlaka kalın bir yufka kullanın ya da en alta iki kat yufka yerleştirin. Yoksa parçalanmış bir görüntü elde edersiniz :). Tarif için malzemeleri vermiyorum. Sade pirinç pilavını ister garnitürlü isterseniz badem ve üzümlü pişirin. Biz bir küçük kavanoz hazır garnitür kullandık. Yalnız pişirirken suyunu tamamen çektirmeyin. Biraz suluca bırakın. Yağlanmış yuvarlak bir kalıba veya kare borcama 1 adet yufkayı serin. Üzerine haşlayıp didiklediğiniz tavukları yerleştirin. Tavukların üzerine de biraz suluca olan pilavı dökün. Üzerini düzleştirdikten sonra kenarlardan sarkan yufkalarla kapatın ve fırında kızarana kadar pişirin. Bir tarafı kızardıktan sonra diğer tarafı çevirerek kızarmasını sağlayın. Dilimleyerek servis yapın..

Afiyet olsun..

9 yorum:

elcinin_mutfagi dedi ki...

Ellerine saglik parcalanmis hali benim cok hosuma gitti:) sanki peynirle kaplanmis gibi görünüyor.
Yufkayi cevirmeden alti pismiyormu peki merak ettim.

Tesekkürler simdiden birde cevizli tatliyi merak ediyorum:)

Adsız dedi ki...

Elçin beğenmene sevindim. Borcamda pişirdiğimiz için altı kızarmamıştı ama belki tepside pişirilse altı da kızarabilir. Cevizli tatlıyı da yakında ekleyeceğim :).

Adsız dedi ki...

Şule gerçekten müthiş olmuş ellerine sağlık.
Ben servisini nasıl yaptığını merak ediyorum yani servis yapınca içinden pilavı taşıyormu yoksa düzgün servis yapılabiliyor mu ?

Adsız dedi ki...

nilüfer teşekkürler :) Servisi dilimleyerek yapıyoruz, fakat dilimlerken keskin bir bıçak kullanmakta fayda var. Pilavlar ilk yaptığımızda taşmamıştı kare kare dilimlemiştik. 2. sefer yaptığımızda düzgün dilimleyemedik, bazıları dağıldı :(. İstenirse tek porsiyonlar halinde de yapılabilir. Fakat biraz vakit alır.

Duygu Unal dedi ki...

nefis gozukuyor!
elinize saglik...
duygu

Adsız dedi ki...

teşekkürler duygu..

Adsız dedi ki...

Merhaba şule birkaç gündür internet olmadığı için siteye girememiştim çok güzel tarifler eklemişsiniz.Denemek istediğim birçok tarif var ama oruçta cesaret edemiyorum.Ama yine mutlaka deneyeceğim bir tarif ellerine sağlık sevgiler......

Adsız dedi ki...

zeynepcim merhaba. biz bu yemeklerin çoğunu oruç iken yaptık. bu yüzden rahatlıkla deneyebilirsin :). sevgiler..

canikom dedi ki...

eliniz sağlık...uyunu fırında pişerken çekiyor değil mi