Sayfalar

Perşembe, Kasım 02, 2006

Fırında Köfteli Ispanak & Kedilerimiz



Bu yemeği bayram öncesi yemeğe davet ettiğim ablamlar için hazırlamıştım. Tarifi Oktay Usta'nın programında izleyip not etmiştim. Önceden hazırlayıp streç filmle sardım ve fırına verene kadar dolapta beklettim. Fakat pişirdikten sonraki görüntüsü hiç iç açıcı değildi ama tadı çok güzeldi. Bu yüzden fırına girmeden önceki halini fotoğrafladım sadece. Ben fırında köfteli bir yemek pişirdiğim zaman nedense içi ya da bu yemekte olduğu gibi altı kırmızı kalıyor. Bir çözüm bulamadım hala :(. Ben ıspanağı 800 gr ve kıymayı da 400 gr kullandım. Diğer malzemelerde değişiklik yapmadım.

Malzemeler:


  • 1/2 kg ıspanak
  • 300 gr kıyma
  • 3 adet yumurta
  • 2 adet soğan
  • 1/2 çay bardağı süt
  • tuz, kimyon, kekik, karabiber,kırmızı biber,yenibahar
  • zeytinyağı
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tutam kaşar peyniri
Yapılışı:

Kıymanın üzerine 1 adet soğanı rendeleyin. Diğer soğanı doğrayın. Kıymaya 1 adet yumurta kırın. Tuz ve baharatları ilave edin ve iyice yoğurun. Doğranan soğanı ve ezilmiş sarımsağı zeytinyağında kavurun. Üzerine ıspanakları ekleyin ve kavurmaya devam edin. Tuzunu, karabiberini ekleyin. Yaprak hafif yumuşayınca ocaktan alın. Ben ocaktan aldığımda hala çok sulu olduğu için suyunu süzerek kullandım. Borcamın içine ıspanak kavurmasını yayın. Kaç köfte yapacaksanız o kadar yuva açın. Yuvalara elinizle bir tarafını çukurlaştırdığınız tas şeklindeki köfteleri yerleştirin. Aralara tereyağı serpiştirebilirsiniz ben eklemedim. 2 çırpılmış yumurtayı köftelerin içine paylaştırın. Sütü ıspanakların üzerine dökün. Kaşar peynirini her yere rendeleyin. 180 derece fırında pişirin.

Şule

Vee kediciklerimiz.. Aşağıda Maya kızımız ağaçta.. Ev kedisi olmasına rağmen tırmanma konusunda çok başarılı. Tırmık bu konuda daha çekingen.

Sarılıp uyumalarına bayılıyorum..

Tırmık Bey güzellik uykusunda :) Nasıl pozisyon ama!

34 yorum:

isil dedi ki...

ay ben yerim o tirmigi...cooook tatlilar yaa...benim icin opun onlari.

Rakunt ideas dedi ki...

çok sevimliler ya ......yumoş yumoş

Adsız dedi ki...

Bu tarifi ben TRT1 de bir yemek proğramında izlemiştim ama sunumu farklıydı çok hoşuma gittiği için bende denedim görüntüsüde güzel olmuştu.
Sunum:Köfte endışta çember şeklinde ıppanak ortada yumurtada ıspanağın üstüne. Köftenin büyüklüğü simitten biraz küçük çay tabağından biraz büyük olacak. Tadı inanın çok güzel olmuştu eve gidince ıspsnsk alıp yapayım bari

Adsız dedi ki...

:)) orhan veli ne demiş;
Olmaz ki!
Böyle de yatılmaz ki!
:))

Adsız dedi ki...

ışıl, senin için de öpüyoruz mıncıklıyoruz :)

tuğba, ne kadar yumoşlar değil mi.. peluş oyuncak gibiler :)

ilk01, sunum değişikmiş gerçekten de. Benim yaptığımda porsiyonlar biraz daha az yer kaplarken senin bahsettiğin şekilde biraz daha irice oluyor :) sonuçta tat aynı:) paylaştığın için teşekkür ederim.

kuzinee, beni akşam akşam güldürdün sen de hep gül emi :))

Adsız dedi ki...

Nazarim degecek, masallah diyeyim, ne kadar guzeller. Kedimi ozledim...
Kiymetini bilin kedilerinizin, insan sevdiklerinin kiymetini ellerinden gidince anliyor.

Behiye dedi ki...

Şuleeee harikalarr ya, bayıldım pozlarına.Bende de maille gelmiş bir resim var, böyle sarılan kedilerin, arada bakıyorum. Şekerler çok...
Ayrıca ellerine sağlık, yemek de çok şık olmuş. Ancak biz koli basili nedeniyle ıspanak yiyemiyoruz bir süreden beri. Daha da sürer sanırım. Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Köfteler tablo gibi nefis ellerinize sağlık!
Kedicik köfteden de nefis...
sevgi ve de muhabbetle...

Adsız dedi ki...

tuğba teşekkür ederim. çok üzücü olmalı, yerine geçmez ama tırmık ve mayanın yavrularından birini sana verelim :)

behiye ben de bayılıyorum her hallerine :). yemeği beğenmene de sevindim. ıspanak yiyememeniz kötü umarım en kısa zamanda ıspanaklı tatlara kavuşursunuz. sevgiler..

şükran, yorumun için teşekkür ederim. sevgiler..

Basak dedi ki...

Aaah, sarılarak uyuyorlar, Şule muhteşem yakalamışsın, çok güzeller. Nasıl sevmek istediğimi anlatamam şu anda.
Sevgiler hepinize. :)

Adsız dedi ki...

Merhabalar sitenizle yeni tanıştım ve tarifler çok güzel ben öğrenciyim(açıköğretim iktisat) ve ailemle yaşıyorum yemek yapmayı ve daha doğrusu değişik tarifler denemeyi ve ailemle birlikte yaptığım yemekleri yemeyi çok seviyorum.Sizin de izninizle sitenizdeki tarifleri bir cd ye aktararak rehber amaçlı kullanmak istiyorum bu tariflerin bana iyi bir rehber olacağı kanaatindeyim.Çünkü her ne kadar yemek yapmayı sevsem de bu konuda pek becerikli sayılmam.Ayrıca ben kek konusunda çok başarısızım yaptığım kekler ya kabarmıyor yada üstü yanıp içi hamur oluyor bu konuda bildiğiniz püf noktaları var mı acaba?Bu arada kedileriniz çok güzel özellikle uyku pozisyonları çok tatlı.Sağlıcakla kalın.

Adsız dedi ki...

Slm,süper görünen bir lezzet,ellerinize,yüreğinize sağlık...Sevgiyle,maviyle kalın :)))

Adsız dedi ki...

yemeğin harika görünüyor.ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

Adsız dedi ki...

başak teşekkür ederim. aslında evin içinde sürekli poz verdikleri için yakalamak pek zor olmuyor :))

sevgili funda öncelikle derslerinde başarılar. açıköğretim bitirmek gerçekten zor allah kolaylık versin. tariflerimizi cdye aktarmanın sebebini tam olarak anlayamadım. bizim sitemiz her zaman burda burdan istediğin zaman faydalanabilirsin. kekin kabarması için aslında çok püf okudum ama denemedim. eğer kekin içi hamur kalıyorsa ilk önce alüminyum folyo kapatarak içinin pişmesini sağla sonra folyoyu kaldır ve üzerini kızart. yorumun için teşekkürler..

ayda ve seda beğenmenize sevindim. teşekkürler..

Adsız dedi ki...

merhaba,

bir kedi delisi olarak, kedilerinize bayıldım:)

etin kırmızı kalması problemi için de aslında aslında kekte uygulanan yöntem burda da uygulanabilir diye düşünüyorum. İri köftelerin içi geç pişiyor, belki köftelerin şekil ve büyüklüğüyle oynamak iyi sonuç verir:)Bir de ben fırında pişen böyle yumurtalı yemeklerde yumurtayı, tepsiyi fırına koyarken koymuyorum, çünkü yumurta ve etin pişme süresi çok farklı ve yumurta çok pişince lezzetini yitiriyor. Et tamamen piştikten sonra yumurtaları kırmak ve kaşarı da eklemek görüntü olarak da tatmin edici oluyor, tat olarak da:)
sevgiler..

Adsız dedi ki...

tekrar selam, yukardaki yorumda kekte uygulanan yöntemden kastım üzerine folyo koyarak pişirmeye devam etmekti, yazmayı unutunca farklı bir anlama kaymış:)

Adsız dedi ki...

ultramarin önerilerin için teşekkür ederim. ben bu arada pişirme kısmında bir şey yazmayı unutmuşum. fırına vermeden önce borcamı fırın poşetinin içine koyarak pişirdim. buna rağmen kıymanın kırmızı suyu alta doğru akarak kötü göründü.

Damak Tadı dedi ki...

Bunlar çok şekerler allah nazarlardan saklasın,lütfen benim içinde sever misin bu şirineleri.))

Yemek muhteşem görünüyor,hele köfteler ıspanağın üzerinde öylu şık olmuşlarki ellerine sağlık.Bence çok güzel ve leezetli olmuş,afiyetler olsun.Sevgilerimle..Gül

Adsız dedi ki...

ellerine sAĞLIK BENCE yemek çok güzel olmuş valla kopya çekip şekillendirebilirim mesela köftelerin içerisine mantarlı bir harç koyabilirim .deneyeceğim izlenimlerimi paylaşırım sevgiler
sibel&can

Adsız dedi ki...

gül severim tabi :) yemeği beğenmene de sevindim gerçekten de oldukça güzel oluyor.

sibel teşekkür ederim. tabi bir çok şekil ve tat ile denenebilir. mantarlı harç mesela güzel olur :).

sevdamavisi dedi ki...

sevgili Şule,
ne güzel bir yemek ellerine sağlık. Tırmık da harika

Adsız dedi ki...

Şuleciğim selamlar, uzun zamandır güzel yemekleriniz için yorum yazamıyorum. İş yerinde sitenizi gezerken kedi aşığı bir başka arkadaşım da yanımdaydı. Sizinle kendi kedisinin de fotoğraflarını paylaşmak istiyor. İsmi Handan. E-mail adresi handan_aksoy@hotmail.com
Kendisine bu adresten ulaşabilirseniz çok sevinecek. Kızım köfteyi çok sever. Ben de severek yapıyorum o yüzden fırın köfteyi. Fakat ıspanakla denememiştim. En kısa zamanda deneyeceğim...Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

sevda, yorumun için teşekkür ederim :)

elif, kedi aşığı arkadaşınla ben de tanışmak isterim sitemizin mail adresine gönderebilir. Yan tarafta yazıyor, buraya da kopyalıyorum mekanimizmutfak@gmail.com. ıspanakla da çok yakışıyorlar birbirlerine. denersen beğeneceğini düşünüyorum.

nilay dedi ki...

merhaba Şule ;
uzun zamandır tariflerinin takipçisiyim.İşten kalan zamanlarımda yemek yapmak benimde hobim...Yemek yaparken dinlendiğimi hissediyorum...Neyse bana ilham kaynağı olanlardan birisin ,çünkü yaklaşık 1 aydır benimde bir blogum var...kedilerine bayıldım...hele sarılıp uyumalarına :) daha çok fotoğraflarını görmek isterim...çok güzeller
bende Cafe Sardunya ya beklerim...
sevgiyle kal...

Nilay

Adsız dedi ki...

Nilay merhaba, güzel sözlerin için teşekkür ederim. blogun hayırlı olsun. kedilerimiz çook tatlı Tırmığımızın gözü dünden beri biraz problemli umarım kısa zamanda geçer. sevgiler..

Adsız dedi ki...

Sule, patatesli tarifine bakmak icin gelmistim ama kedilerin dikkat birakmadi. Cok tatlilarmis.

Adsız dedi ki...

burcu teşekkür ederim. daha çok kedi fotoğrafı koyayım o zaman :)

Oya Kayacan dedi ki...

Evet evet, daha çok kedi görelim burada. Her eve iki kedi kampanyası başlatalım. Herkes kedi sevmeli.

bujene dedi ki...

kedilere bayılıyorum. görünce yorum yapmadan duramadım :) aman allahım ne şekerler... tırmığın rengine, güzelliğine bittim :) maya da çok çok şirin...

bu arada yemek de harika görünüyor, ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Oya hanım bu sabah yine resim ekleyecektim ama eklediğim resim yan olarak görününce vaz geçtim. keşke herkes kedi sevse ama !!!

bujene, iyi yapmışsın. kediciklerimizi ve yemeği beğenmene sevindim. bu arada yemek etkinliği için yaptığın logo ve diğer çizimlerin çok güzel. başarılar dilerim.

Adsız dedi ki...

kedileriniz gercekten çok tatlı:)lutfen bu guzel resimlerin sayısını cogaltın..bence de herkes kedi sevmeli ozge

Adsız dedi ki...

özge ekledim bile. :) sevgiler..

Hatay Sofrası(Şenay) dedi ki...

Canım kedilerin pozlarınabayıldım büyük adam gibi sarılmış yatmışlar birde sırt üstü filan harika pozlar.Yanlız çalışıyosun galiba birde temizlik,bakım tüy dökme, koltukları tırmalama işleri nasıl hallediyorsun bu sorunları?

şule dedi ki...

Şenay, teşekkür ederim yorumuna. Ev her gün süpürülüyor bir de senede 1-2 kere tıraş ettiriyoruz. Tırmalamaları için de kendi özel kuleleri var :) Zor ama ne yapalım..