Sayfalar

Çarşamba, Ekim 05, 2005

Ispanaklı Gül Börek



Markette ıspanakların çıktığını görünce eşimin yaz boyu hasret kaldığı ıspanaklı böreği yapmaya karar verdim. Aslında ben de en az eşim kadar seviyorum bu böreği. Ben bu sefer sadece ıspanak ile yaptım ama zaman zaman içerisine biraz da kıyma ekliyorum. Öyle de çok lezzetli oluyor.

Malzemeler :
  • 1 kilo ıspanak ( ben 700gr.lık hazır poşetlerden kullandım)
  • 6 adet yufka
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2-2,5 su bardağı süt
  • 3 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • tuz, karabiber,kırmızıbiber
  • üzeri için çörekotu
Hazırlanışı :

Ispanağı yıkayıp ayıklayın ve yaprak kısımlarını bıçak ile iri iri parçalar halinde kıyın yada yaprakları elinizle parçalara ayırın. Soğanı yemeklik doğrayıp tencerede 1,5 kaşık zeytinyağı ile biraz kavurun. Daha sonra salçayı ekleyin. Bir süre daha kavurun. Üzerine ıspanakları ilave edin. Tuzunu ve baharatlarını da ekleyip ocağın altını kısın ve tencerenin kapağını kapatın. Ispanakların rengi değişene ve hacmi küçülene kadar bekleyin. Daha sonra karıştırın. Ispanaklar suyunu çekene kadar pişirin ve soğumaya bırakın. Yufkalara sürmek için 1 yumurta sarısını ayırıp kalan yumurtaları çırpın, içerisine zeytinyağı, süt ve çok az da tuz ekleyerek karıştırın. Yufkanın 1 tanesini tezgaha yayın. Üzerine 4-5 yemek kaşığı sütlü karışımdan döküp fırça ile yufkanın her tarafına yayın. Daha sonra yufkayı 4 e bölün. Her parçanın geniş kısmına ıspanaklı harcı çizgi şeklinde yayarak koyun. Sonra her parçayı rulo yapar gibi sarın. Daha sonra da bir uçtan başlayarak her parçayı kendi etrafında sararak gül şekli elde edin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin. Tüm yufkalar için aynı işlemi tekrarlayın. Artan sütlü karışım varsa 2 yemek kaşığı kadarını ayırdığınız yumurta sarısı ile karıştırıp böreklerin üzerine sürün. Çörekotu serpip önceden ısınmış 190 derece fırında pişirin.
Afiyet olsun...

17 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Eger peynir ve ispanagin tadini yogun seviyorsaniz bu boregi birde ispanagi cigden kulanarak yapmanizi oneririm.Ispanagin saplarini ayirip yapraklarini iri dogruyorsunuz , sonra uzerine biraz tuz ekip ovuyor ve suyunu sikiyorsunuz.Ardindan ispanaga lor veya eksimik , peynirin tuz durumuna gore gerekirse tuz , karabiber ve seviyorsaniz pulbiber ekliyorsunuz.Diger asamalar borek yapimiyla ayni.

Adsız dedi ki...

Bu da güzel bir yöntem. Hiç çiğ ıspanak kullanmamıştım. Bizde eşim peynir yemediği için peynirli hiç birşey yapılamıyor. Sadece ıspanakla da olur sanırım. Teşekkür ederim. Sevgiler...

pınar dedi ki...

hatice eline sağlık. annem de çiğ ıspanakla yapıyor. içine biraz da lor koyuyor. çok lezzetli oluyor.
pişmiş ıspanakla yemedim ben de hiç.

Adsız dedi ki...

Pınar teşekkür ederim. Ben hep bu şekilde yapıyorum. Sevgiler...

Sibel dedi ki...

Hatice eline sağlık, çok güzel görünüyor. Canım istedi! Bu akşam sahur için ben de börek yapacağım:)

hera dedi ki...

biz bunu kıymalı yapar, üzerine de sarımsaklı yoğurt pulbiber döküp yeriz..mm..olsa da yesek.. kolay mantı filan diyorlar ismini galiba

şule&hatice dedi ki...

Sibel teşekkür ederim. Yaparsan tarifini de görmek isteriz sitende. Şimdiden afiyet olsun. Sevgiler...
Hera evet, öyle bir tarif bende de var. Onu da yapıp ekleyeceğim siteye yakında. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba hatice ,ellerine sağlık.Bende bu böreği genelde patatesle yapıyordum.Böylede güzel olmuş.sevgiler....

Adsız dedi ki...

Zeynep, çok teşekkürler...

Adsız dedi ki...

merhaba hatice ,Bugün iftara ıspanaklı gül böreğinden yaptım,çok güzel oldu.Az öncede "Yemek günlüğümdede"Sevgili Emelde davet sofrasına senin tarifine göre bu börekten yaptığını yazmış.Ellerine sağlık ,sevgiler..............

Adsız dedi ki...

Zeynepcim senin de ellerine sağlık. Beğenmenize çok sevindim. Evet ben de yorumunu okuyunca baktım, çok güzel bir masa hazırlamış Emel. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

ben yeni evlendim. ve hergün ne pişireceğim diye düşünüyorum ve aynı zamanda çalışıyorum. bazen hafta sonları birkaç yemek hazırlayıp pişirecek duruma getiriyorum ama hergün ne pişirsem diye düşünmek istemiyorum. Ne önerirsiniz?

Adsız dedi ki...

Öncelikle tebrik ederim. Genelde ne pişireceğine karar vermek pişirmekten zor oluyor değil mi? Hafta sonundan o hafta neler pişireceğine karar verirsen işin kolaylaşır bence (tabi malzemeleri de haftasonundan hazır etmek zaman kazandırıyor). Yemeği fazla pişirip ertesi gün de aynısını yemek bir ölçü rahatlatabilir (ben bunu çok yapıyorum)

Adsız dedi ki...

öncelikle ellerine saglik cok leziz gözüküyor,
fakat bir sorum var 4 de bölü ben tam anlayamadim ücgen seklindemi esit sekilde mi?
cevap yazarsaniz sevinirim.

Adsız dedi ki...

Üçgen şeklinde 4 adet parça oluşacak...

Pınar Özcan dedi ki...

hayatımda ilk defa börek yaptım ve bu tarifi uygulayarak yaptım. tadı mükemmel oldu, tarif mükemmel! çok teşekkürler :)

Pınar

Hatice dedi ki...

Pınar, rica ederim :) afiyet olsun...