Sayfalar

Çarşamba, Ekim 26, 2005

Hindi Kuşbaşılı Bezelye
























Bu yemek eşimin marifetli ellerinden çıktı. Pazar günü anneannemlere iftara giderken götürmek için ben mozaik pastası yaptım. Eşim de hafta içi yememiz için bu yemeği ve pilavı yaptı. Malum ikimiz de çalıştığımız için iftar yemeğini aynı gün yapamıyoruz. Bir gün önceden hazırlamamız gerekiyor.

Malzemeler:

  • 1/2 kg hindi but kuşbaşı
  • 1/2 kg konserve bezelye
  • 2 adet soğan
  • 2 adet patates
  • 2 adet sivri biber
  • 3-4 yemek kaşığı domates püresi
  • tuz, kimyon, kırmızı biber, karabiber
Yapılışı:

Biberi ve soğanı ince ince doğrayın ve yağda kavurun. Domates püresini ekleyin. Kuşbaşı etleri ekleyip kavurun. Baharatları ekleyin. Etleri biraz kavurduktan sonra tavla zarı şeklinde doğranmış patatesleri ekleyin. Üzerini örtecek kadar su ilave edin. Yaklaşık yarım saat pişirin. Bezelyeyi katıp 15 dk daha pişirin. Tuzunu ekleyin ve ocaktan alın.

Afiyet olsun..

6 yorum:

nihan dedi ki...

Şule ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor. Ben sizi hayatınızdaki 20 detayı paylaşmak için sobeledim eğer vakit bulursanız ve paylaşırsanız mutlu olurum.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Eşinin ellerine sağlık,yemek çok güzel gözüküyor.Ayrıca eşinizin yemek yapmayı bilmeside çok güzel.O konuda çok şanssız olan ben şuan iç geçirmekle yetindim.Neyse olsun benimkide en azından yumurta pişirebiliyor)))

Adsız dedi ki...

Nihan teşekkürler. Bizi sobeleyen 2. kişisin. Yoğunluk, haticenin tezi vb sebeplerden dolayı maalesef "hayatımızdaki 20 detay" ebeleme sobeleme zincirine katılamayacağız. Zaten hayatımızdaki detayları tarifleri verirken satır aralarında yazmaya çalışıyoruz. Diğer blogların yazılarını da fırsat buldukça büyük bir zevkle okumaya devam edeceğiz. :)

Zeynepcim teşekkür ederim. Eşim ara sıra marifetlerini gösterir mutfakta. Ne mutlu bana. Hatta bu sefer yemeği yaptıktan sonra mutfağı da derli toplu bırakmıştı :). Sen de en azından yumurta yapmıyorsundur :))

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Şulecigim Maalesef yumurtayıda ben yapıyorum.sadece benim yokluğumda kendine zar zor yapar.Keşkede yapmasa.Çünkü mutfağın o içler acısı halini tahmin bile edemezsin.sevgiler...

Adsız dedi ki...

zeynepcim o zaman mutfağın keyfini çıkarmaya bak :). Eşin de yediklerinin keyfini çıkarır artık..

Adsız dedi ki...

nihancım cnm.. manyak bi tarif olmuş.. bende yaptım geçnlerde kayınwalidemi fln çaardık.. o pek beenmedi biz beylen çok koptuk.. çok yedik çok lezzizdi.. sen kayınwalideme aldırma o hep söver öle.. neyse bitanem.. bütün bayanlara sesleniorm.. kessnliklen deneyin.. çok süper olacaana garantisi benden... çoköpüorum sizi ve annelerinizn ellerini.. bayramınız müaberek olsun.. nice yeni yıllaraa.. mutlu cadılar bayramı... ne mutlu türküm diene...

selena=)