Sayfalar

Cuma, Mayıs 06, 2005

Domates Soslu Kıymalı Tart

Domates Soslu  Kıymalı Tart

Çarşamba akşamı eşimle dolapta az kalan ve bitirilmesi gereken malzemelerle ne yapabilir diye düşünürken eşimin ortaya attığı fikirler o kadar hoştu ki ertesi gün söylediklerini uygulamaya karar verdim. Yemeği yaparken de sosun çok yakışacağını düşünüp bende sos ekledim tarife. Sonuç mu? Hiç düşünmediğimiz kadar lezzetli bi yemek ortaya çıktı :))

Malzemeler :

Hamur için
? 2 adet küçük kabak
? 1 adet küçük patates
? 1 adet yumurta ( ben dolabta bekleyen sarıyı kullandım )
? 1 yemek kaşığı sıvıyağ
? 1 yemek kaşığı yoğurt
? 1/2 paket kabartma tozu, tuz
? Aldığı kadar un

İçi için
? 200 gr kıyma
? 150 gr. mantar( eklenmese de olur)
? 1 adet kuru soğan
? 1 adet domates
? 1 yemek kaşığı salça
? 1 yemek kaşığı sıvıyağ
? tuz,karabiber,kırmızıbiber,kimyon

Sos için
? 2 adet domates
? 1 yemek kaşığı salça
? 1 tatlı kaşığı kuru fesleğen
? 1 diş sarımsak,tuz

Hazırlanışı:
Önce içi hazırlayın;soğanı yemeklik doğrayıp yağda biraz kavurun. İçine kıyma ve küp küp doğranan mantarları ekleyip sularını çekene kadar kavurun. Salça ve kabuğu soyulup küp küp doğranmış domatesi ekleyip, baharatlarını katın ve domatesin suyu buharlaşana kadar kavurun; soğumaya bırakın.
Hamur için; Kabak ve patatesi soyup rendeleyin. Sulanırsa sularını sıkın. İçine diğer malzemeleri ve aldığı kadar unu ekleyerek hamur haline getirin. Hamur cıvık olmayacak; çok sert de olmasın. Ben hamura şekil verirken elimi ıslatmak zorunda kaldım; ele yapışan bir hamur oluyor. Yağladığınız küçük kalıplara hamuru 1/2 cm. kalınlığında yayın ve çatalla delikler açın; kabarmasın diye. Üzerine iç malzemeden 2,5-3 y.k. kadar koyun. Önceden ısınmış 175 derece fırında 35-40 dk. pişirin. (elektrik gittiği için bir ara süreden emin olamıyorum)
Sos için; domateslerin kabuklarını soyup rendeleyin ve bir tavaya alın. Salça, ezilmiş sarımsak,fesleğen ve tuzu ekleyin. Salçayı su ile aça aça 1,5 bardak su ekleyin. Yoğunlaşana kadar pişirin. Yemeği servis yaparken üzerine ve tabağa dökün.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: