Sayfalar

Pazartesi, Kasım 27, 2006

Portakallı Supangle



Portakallı tatlar serimize Elmalı Pay ile ara vermiştik :). Arayı uzatmadan yeni portakallı bir tarifle yine karşınızdayım :). Görüntü olarak Dr Oetker'in fotoğrafının ve sunumunun yanına bile yaklaşamadığımın farkındayım ama tadının aynı olduğuna eminim :). Bu sefer de supanglenin kıvamını tutturamadım galiba ki gördüğünüz gibi üzerinden yanlara doğru akıverdi. Oysa dergideki fotoğrafta kalıp gibi duruyordu.

Malzemeler:
Hamuru için:

  • 100 gr yumuşak tereyağı (yarı yarıya tereyağı + zeytinyağı kullandım)
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 poşet vanilya
  • 1 tutam tuz
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı un+ 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 portakal kabuğu rendesi
Islatmak için:

  • 1 portakalın suyu
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 portakal kabuğu rendesi (kullanmadım)
Üzeri için:

  • 1 poşet Dr. Oetker Supangle
  • 2,5 su bardağı süt
  • 25 gr tereyağı
Yapılışı:

Hamuru için yağı mikserle 1 dk çırpın. Şeker, vanilya ve tuzu ekleyip 2 dk daha çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyerek her birini 30 sn çırpın. 1 bardak sade kek karışımı veya 1 bardak un + 1 çay kaşığı kabartma tozu karışımını portakal kabuğu rendesi ile birlikte ekleyip 1 dakika daha çırpın. Hamuru yağlanmış büyük kare borcama yayın ve önceden ısıtılmış 160-170 derece fırında yaklaşık 20 dk pişirin.
Portakal suyu, toz şeker ve portakal kabuğu rendesini iyice karıştırın. Fırından çıkardığınız keki 5 dk bekletip şurubu üzerine yayarak dökün ve soğumaya bırakın.
Supangleyi süt ve yağ ile tarifine göre pişirin dikkat edin kıvamını ayarlayın :). Ocaktan alıp arada karıştırarak 5 dk bekletin ve kekin üzerine yayın. Oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına alın, 2-3 saat soğutup dilimleyerek servis yapın.

Afiyet olsun..

Şule

Aşağıda da Tırmığımızı uyurken görebilirsiniz. :)

27 yorum:

Adsız dedi ki...

he he he yaşasın ilk yorum bana ait olacak:)eline sağlık şulecim.ben zaten öyle kalıp gibi görüntüleri sevmem.böylesi daha iştah açıcı duruyor..

Adsız dedi ki...

Harika gözüküyor ellerine sağlık valla portakal ve supangle tadının enfes olduğundan hiç şüphem yok ilk fırsatta deneyeceğim

Adsız dedi ki...

elinize sağlık, çok güzel olduğuna eminim.
dergilere çekilen fotoğraflarda genelde hileler yapılır. Krema akışkandır ama fotoğraf güzel olsun diye dondurulmuş bir krema kullanılmış olabilir veya kenarına kalıp konmuş olabilir. bence dergideki fotoğraflara takılmamak gerek.

sizinki harika görünüyor

Adsız dedi ki...

Şulecim valla hangisinin daha tatlı olduğuna karar vermek zor; portakallı supangle mi yoksa uyuyan Tırmık mı:)?
Bu arada tatlının görüntüsü süper, daha iyi nasıl olurdu bilemiyorum. Ellerine sağlık canım.

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

hilal hoş geldin, teşekkür ederim yorumun için. beğenmene sevindim

şebnem ben ekşiyi de çikolatalı tadları da çok sevdiğim için beğenerek tükettim.

anonim, moral verici sözlerin için teşekkür ederim :)

aslıcım, bence tırmık daha tatlı :) görüntüyü beğenmene sevindim. teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

Sule cok guzel olmus, ellerine saglik.. tatli super kompozisyon da oyle. findiklar boyle dikkat cekiyor.. ellerine saglik. kedicik cok cok tatli..

Adsız dedi ki...

Tatlıyı çok sevdim, ellerine sağlık.
Kedilerine ise bayıldıımm

Adsız dedi ki...

Sevgili Şule; aylardır dolaştığım yemek sitelerinin içinde en en en güzel üç siteden birine sahipsin.Ben yemeklerinin ve kedilerinin müdavimi oldum,12 yaşındaki ikizlerim kedilerinin fanatiği oldular.Bu tarifini hemen yarın deneyeceğim,sonuçtan şüphem yok.Ellerine sağlık.sevgiler...

Adsız dedi ki...

İyi geceler Şule hanım. Sayfanızı açar açmaz hemen denemeliyim deyip mutfağa geçtim ve yaptım. Bitirip soğuduktan sonra, önce eşime denettim ben kendime tabak hazırlayıp çayımı dökene kadar çok güzel olmuş ekşili ekşili nidaları geldi içerden:)) gerçekten de güzel oldu tarifi paylaştığınız için teşekkürlerr. portakallı tadları her zaman sevmişimmdir zaten ama bundaki supangle tadıyla birlikte çok daha güzel oldu. Severek izlediğim bir siteniz var, devamını diliyorum. sevgiyle...

Adsız dedi ki...

yemeklerinizde kedileriniz de harikalar....

Adsız dedi ki...

evren, çok teşekkür ederim. fındıklı sunumumu beğendiğine sevindim :)

boncukçu, ben de tatlısız bir yaşam düşünemiyorum. umarım hiç tatlı yememe gibi bir sağlık problemimiz olmaz.

gülnihal, sitemizi bu kadar beğenmen ve ilk üçe yerleştirmen beni çok mutlu etti. tariften memnun kalırsın umarım ikizlere öpücükler :)

büşra, deneyip sonuçtan memnun kalmanıza sevindim. her iki tat da birbirine çok yakışıyor gerçekten de. afiyet olsun..

refik, teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

Şulecim bende hangisinin daha tatlı olduğuna karar veremedim supanglede tırmıkta çok tatlı görünüyor portakallı supangle eminimki çok lezizdir görüntüsü bence nefis özelliklede spanglenin aşşağıya doğru süzülüşü olsada yesem dedirtiyor :)kedileri çok seviyorum benimde çilek diye kedim var ama uyuyuşunu görsen çok şaşırırsın ilginç bir uyuma tarzı var ben bayılıyorum :) görüşmek dileğiyle Şulecim sevgiler gönderiyorum sana.Özlem Özge

Adsız dedi ki...

BU KEDİLERİN EVİN BAŞ KÖŞESİNDE OLMASI HİÇ HOŞ DEĞİL.BU SÖZLERİMDEN HAYVANLARI SEVMİYORUM ANLAMI ÇIKARTMAYIN HAYVANLARI BENDE SEVİYORUM AMA BÖYLE EVDE BAKILMASI EVDE HER TARAFTA GEZMELERİ BANA HOŞ GELMİYOR BU BENİM DÜŞÜNCEM İYİ GÜNLER

Adsız dedi ki...

MERHABA SULECIM;EMINIM COKGUZEL OLMUSTUR..BEN DR.OETKERIN TARIFLERINI HEP DENEMISIMDIR VE HIC TUTTURAMAMISIMDIR,AMA INATLADA YAPMAYA DEVAM EDIYORUM:))
VE TECRUBELERIMDEN VARDIGIM SONUC SUKİ;BENCE ONLAR BUTUR TATLARIN FOTOJENIK VE ALBENILI DURMASI ICIN ICINE BASKA SEYLERDE KATIYORLAR YANI BITURKUCUK KANDIRMACAAR DIYEBILIRIZ..VE BU TARIF BENDEDE VAR BENCE ICINE KIVAMVERICIDE KOYMUSLAR..BENIM FIKRIM BU..BENCE KEDILER TEMIZ HAYVANLARDIR..TABI BESLEYEN KISININDE TEMIZ INSAN OLUP OLMADIGIDA ONEMLI VE BIRKAÇ SŞART-ŞURTA(BUYUKLERIMIZ BOYLE DERDI ) RIAYET EDILDIKTEN SONRA BESLEMEKTE HICBIR SAKINCA YOK BENCE:))
SEVGILERLE..

Adsız dedi ki...

sevgili özlem güzel sözlerin için teşekkür ederim. kedi seveni ben de çok seviyorum :) çileke öpücükler :) sana da sevgiler..

anonim annem de senin gibi düşünüyor maalesef. ama mecbur bana gelince katlanıyor :) ben de onun bu fikrine katlanıyorum napalım :))

diğer anonim dediğin gibi olabilir ama benim tutturduklarım da oluyor genellikle memnun kalıyorum sonuçtan :)

Adsız dedi ki...

Merhaba şule nasılsın tarifin güzel görünüyor ben portakallı tarifleri çok sevdiğim için denicem Tarif için teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

Şulecim akşam sofra dergisinin arka kapağında gördüm resmi, aa tanıdık geldi resim. Orada varmış tarif. Gayet güzel olmuş bence, ellerine sağlık.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

orjinal resmi bilmiyorum ama benim bu sayfada gördüğüm gerçekten harika.kenarlardan akması da ayrı bir güzellik katmış.ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

Adsız dedi ki...

eline sağlık.. çok lezzetli olmuş... her zamanki gibi...


aydan

Adsız dedi ki...

özlem teşekkür ederim iyiyim. dene tabi beğenirsin mutlaka.

behiye ben de oradan görüp de yaptım zaten:) beğendiğine sevindim teşekkürler.

seda resmi beğenmene çok sevindim. teşekkür ederim.

aydan güzel yorumun için teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

bilgisayarımda problem vardı bir türlü yazamadım. şambaba kurabiyesini ben de deneyecektim. iyi oldu senin ölçülerinle yapacağım. bu tarifi de "sofra" dergisinin arka kapağında görmüştüm ve içimden demiştim ki benim puding bööle olmaz. yine denemişin. iyiki de denemişin, canım çekti. ve inan ki senin yaptığın daha iştah açıcı geldi bana. inşallah hafta sonu yapacağım. büyük olasılıkla ezel ile birlikte.

bu arada erkan bebek ve Hatice'yi de merak etmio değilim. nasıl oldular die....

kedilerine de fotoğraflardan bayılıyorum. Ama yakınına gelemiyorum. sevgiler....

isil dedi ki...

Cici tirmiiiikkk, guzel tirmik, burnunu isiririm senin.
Sule, ellerine saglik. Denenecekler listesine aldim bu guzel tarifi.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

sevgili aslıhan hoşgeldin :). aslında şambaba kurabiyesinin ölçülerinde değişiklik yapmadım sadece tereyağı zeytinyağı karışık kullandım. çok güzel oluyor eşim işyerine götürdü hemen bitti :) supangle için fotoğrafı beğendiğine sevindim. ezelle birlikte mutfakta çalışmak çok keyifli olmalı :) geçen hafta haticedeydik biz de her ikisi de gayet iyi. sevgiler.. ezele öpücükler.

ışıl, teşekkür ederim yorumun için :) sevgiler..

Adsız dedi ki...

rümeysacım doğum günün kutlu olsun. kedilerin hareketleri birbirine benziyor demek ki :)

Adsız dedi ki...

şok tatlılar.inanın bu güzel yemeklerin dahi önüne geçtiler.bir hayvansever olarak kedinizin fotoğraflarını sitenizde görmekten çok mutlu oldum.bütün fotoğraflarını kaydettim.

Adsız dedi ki...

özlem teşekkür ederim. bir okurumuzun daha hayvansever olduğunu öğrenmek beni de çok mutlu etti :)

MAZES dedi ki...

yemek blogu olanlar genelde kedileri var,tabi benim'de var, Meg.