Sayfalar

Pazartesi, Mayıs 09, 2005

Yazlık Dondurmalı Elma Tatlısı

Elma Tatlısı

Yıllar önce annemde bulunan bir yemek kitabında bu tatlının resmi bana o kadar güzel ve şık gelirdi ki bir gün yapıcam diye düşünürdüm hep. Yaptım ama onun gibi süsleyemedim. Resimde krem şanti üzerine nar taneleri yerleştirilmişti. Ben artık nar olmadığı için antep fıstığı kullandım. Bir de şanti yerine dondurma ile servis yaptım. Yaklaşan yaz günleri için hafif bir tatlı ...

Malzemeler :
  • 4 adet orta boy sarı elma
  • 1/2 çay bardağı iri çekilmiş ceviz
  • 1/2 çay bardağı kuru üzüm
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 4 top vanilyalı dondurma
  • antep fıstığı
Hazırlanışı:

Önce ceviz,kuru üzüm,tarçın ve 1/2 yemek kaşığı şekeri karıştırın. Elmaların kabuklarını ince bir şekilde soyun ve limon ile kararmaması için ovun. Elmaların çekirdeklerini bir çay kaşığı yardımı ile oyarak çıkarın. Elmaların ortasına hazırladığınız karışımdan koyun. Elmaları dik bir şekilde ve yanyana bir tencereye yerleştirin. Kalan şekeri elmaların üzerine serpiştirin. Elmaların yarısına gelecek kadar sıcak su ekleyin ve elmalar yumuşayana kadar pişirin. Soğuması için dolapta bekletin . Servis sırasında üzerine dondurma yada krem şanti koyun.

Afiyet Olsun...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

MERHABA BU TATLIYI BENDE YAPIYORUN PİŞERKEN KÜRDAN UCUYLA KIRMIZI GIDA BOYASI KULLANIYORUM GUZEL BİR GÖRÜNTÜ OLUYOR

Adsız dedi ki...

Merhaba ZMK,
Ben ilk kez yaptım;çok hafif bir tatlı.Bundan sonra sık sık yapacağım sanırım.
Sevgiler...