Sayfalar

Çarşamba, Kasım 16, 2005

Annemin Un Helvası



İş yerimizden Reyhan hanım akşam servisle eve dönerken benden güzel bir un helvası tarifi istedi. Bu isteğinden anneme bahsettim. Ertesi gün sürpriz olarak annem helvayı yapmıştı bile. Un helvası yemeyeli uzun zaman olmuştu ve tadı çok hoşuma gitti. Bugün işyerine getirdim ve tadan herkes çok beğendi.

Malzemeler:

  • 1/3 paket tereyağı + 4-5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1,5 - 2 yemek kaşığı dolmalık fıstık
  • un
Yapılışı:

Tereyağı ve zeytinyağını tencereye alın ve eritin. İçine yağın karacağı kadar un ekleyin. Annem yaklaşık olarak 1,5 su bardağı normal un, un paketi bitince de yarım su bardağı kadar tam buğday unu katmış. 1-2 sefer karıştırdıktan sonra fıstıkları ekleyin. Rengi hafif dönene kadar kavurun. Diğer tarafta süt ve şekeri iyice karıştırın. Unlu karışıma şekerli sütü ekleyerek karıştırmaya devam edin. Sütünü çekene kadar karıştırın ve helva kıvamına gelince tencerenin altını kapatın. Kapağı kapalı halde 5-10 dk dinlendirin. Annem helvaya dondurma kaşığı ile şekil vermiş. Ben de işyerine getirirken helvaları kağıt muffin kalıplarına yerleştirdim.



Resimdeki boyutlarda yaklaşık 20-25 adet helva çıktı.

Afiyet olsun..

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Şule gerçekten helva çok lezzetliydi. Annenin tekrar ellerine sağlık. Ben de mutlaka yapacağım bu tarifi.

Burcu Özdoğan dedi ki...

Ayy çok güzel olmuş bunlar Şule ellerine sağlık.Bayılırım un helvasına:)Yerini hiç birşey tutmaz.Benimde anneciğim geceleri tutan tatlı krizlerimizde hemen girer un helvası yapar:)

Adsız dedi ki...

haticecim afiyet olsun. inşallah aynı tadı sen de yakalarsın :)

burcucum teşekkürler. ben de çok özlemişim un helvasını eve gelince mis gibi helva kokusuyla karşılaşmak gerçekten çok hoştu.

Adsız dedi ki...

Hernekadarda yapmasını fazla beceremesemde çok severim un helvasını.Zaten birkez denedim,ama unu kavurma işlemi bayağı zoruma gitmişti.Bizim oralarda şeker yerine pekmezde konup yapılır öylede çok güzel oluyor.Annenin ellerine sağlık sevgiler,ayrıca Haticeyede selamlar........

ZeYNeP dedi ki...

Sule annenin eline saglık, cok guzel olmuş.
bende cok seviyorum un helvasını ama bir kez denedim olcu tutmadı ve kıtır kıtır oldu:( bu tarifi deneyecegim inşallah un olcusunu denk getiririm:)

selamlar anneciğine,
Figen

Hatice dedi ki...

annenin ellerine sağlık şule, çok leziz görünüyor. un helvasını çok severim ama yemeyeli uzun zaman oldu, şimdi elimi uzatıp 1-2 tanesini alsam, afiyetle tadına baksam ne iyi olurdu :)
kağıt muffin kalıplarda sunumu da çok hoş olmuş bu arada.

Sibel dedi ki...

Şulecim anneciğinin ellerine sağlık. Muffin kağıdında helva da çok şık duruyor. Seninle aynı işyerinde çalışmak varmış:))

Adsız dedi ki...

zeynepcim ben de pekmezle yapılanı merak ettim şimdi :).un kavurma işlemi gerçekten de kolları çok yoruyor. hatice de bütün selamlarını okuyor :)

figencim teşekkürler.. ben daha hiç kendi başıma denemedim ama bir dahaki sefere annemin anlatışına göre denerim mutlaka.

haticecim teşekkürler. keşke bloglar arası böyle bir imkanımız olsaydı. elimizi uzatıp tadabilme imkanı..

sibelcim teşekkürler ben de zaman zaman senin için aynı şeyi düşünmüyor değilim :)

Adsız dedi ki...

Şulecim gerçekten çok güzel olmuştu,yani hani biraz daha olsa bi kaç tane daha yerdim.
haftasonu ben de deneyeceğim..
annenin ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

nevincim afiyet olsun.. keşke daha fazla yapsaymış annem :) denersen sonucundan memnun kalırsın umarım..

Yesim dedi ki...

Şule ellerinize sağlık,çok güzel gözüküyor helva,muffin kağıdında sunum yapmak da çok iyi fikir.

Adsız dedi ki...

Şulecigim pekmezlede çok güzel oluyor,tam olarak yapılışını bilmiyorum ama, unu kavurduktan sonra süt ve şeker yerine pekmez konuyor,hem tadını veriyor hemde görüntü olarak kakolu helva gibi oluyor.sevgiler......

Adsız dedi ki...

yeşim, teşekkür ederim.

zeynep, pekmezle de bir yarım ölçü yapıp denemek lazım. görünüşünü tahmin edebiliyorum..

Adsız dedi ki...

Bir arkadaşımın annesi yapmıştı un helvası,unkurabiyesi gibi harika bir tadda olmuştu,bunlar da ona benziyor.Anneciğinin ellerine sağlık.