Sayfalar

Pazartesi, Ocak 13, 2014

Çikolata Soslu Üzümlü Kek
























Evde durduğum zaman mutfaktan ayrı olamıyorum. Bu duruma en çok sevinen de çocuklar oluyor tabi. Ne yapsam derken Dr Oetker'in bir kitapçığı geçti elime, oradan bu tarifi seçtim. Üzeri için kendi yaratıcılığımızı katarak süsleme yaptık. Yine evdeki herkesin elinin değdiği bir tarif oldu. Afiyetle eller, ağızlar çikolata içinde yediler, yedik :).

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 50 gr tereyağı + 100 gr zeytinyağı (1 ç.b)
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı portakal suyu
  • 1 paket vanilya (ben vanilya çubuğu kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • Üzeri için Dr Oetker bitter glazür ve süsleme için şekerlemeler
Yapılışı:

Yağ ve şekeri mikserde çırpın. Yumurtaları, portakal suyu ve vanilyayı ekleyerek çırpmaya devam edin. Un ve kabartma tozunu ilave edin ve 1 dk daha çırpın. Kuru üzümü ilave ederek kaşıkla karıştırın. Yağlanmış ve unlanmış büyük bir kalıba veya benim gibi küçük kalıplara hamuru dökerek, önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirin. Kürdanı batırdığınızda temiz çıkıyorsa kek pişmiştir. Keki fırından çıkarın. Bu arada çikolata sosu üzerinde tarif edildiği gibi eritin ve kalıptan çıkardığınız kekin üzerine dökün. Dilerseniz soğuduktan sonra pudra şekeri ile dilerseniz çeşitli süsleme malzemeleri ile süsleyin.

Afiyet olsun..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Blogunuza internette yemek tarifleri ararken rastladım. Öncelikle çok tebrik ediyorum, blogunuzu inceledim, tarifleriniz hem çok leziz, hem de yapımı gayet kolay görünüyor. :)

Size yazmamın sebebi; üzerinde bir süredir çalıştığımız yemek tarifleri (ve her herçeşit belge) paylaşım motorumuz www.kutucugum.com yeni açıldı. Dünya çapında 8 farklı ülkede yüz binlerce kullanıcı ve ziyaretçisi olan sitemize kendi yemek tariflerinizi ekleyin. Hem dosya paylaşım motorumuzda tariflerinizi arşivlemiş, hem de ziyaretçi trafiğimizden faydalanmış olursunuz! Servisimiz tamamen ücretsiz.

>> Nasıl Çalışıyor:

Tek yapmanız gereken yüklenecek tarifin fotoğrafı veya filimi ekrana sürükle. Birkaç saniyeden fazla almaz ve işte ilk albümunuzu oluşturdun :)


Bu adresten oluşturduğum tarif koleksiyonuma gözat:

http://kutucugum.com/Pamagik/begendigim-yemekler-38


Aklınıza takılan başka bir şey olursa da bana yazmaktan çekinmeyin!

İyi günler diliyorum.

mehmet.kaya@kutucugum.com