Sayfalar

Pazartesi, Aralık 29, 2008

Elmalı Kek



Bugün bizim için yeni bir başlangıç... Bu sabah Erkanımız kreşe başladı... Aklım ve kalbim oğlumun yanında kalsa da geçen hafta öğretmeninin ve kreş çalışanlarının tutumunu görmek içimi çok rahatlattı. Umarım alışma sürecimiz çok uzun sürmez...

Bu keki ise dün denedim. Tarifi işyerinden arkadaşım sevgili Nevin'den almıştım. Keki çok güzel ve puf puf oldu. Tarif için çok teşekkür ederim Nevin...

Malzemeler:

  • 2 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker ( 1+1/4 kullandım)
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik yoğurt
  • 1 kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • 2 adet elma
  • Tarçın

Hazırlanışı:

Yumurta ve şekeri iyice krema kıvamına gelene kadar çırpın. Yağ ve yoğurdu ekleyip karıştırın. Sonra unu ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ilave edin. Yağlanmış bir kalıba( ben 26 cm lik kelepçeli kalıp kullandım) hamuru yayın. Elmaların kabuklarını soyup dilimleyin. Kekin üzerine yerleştirip 175 derecede ( turbo fırın için 160 derece) 30-35 dk. pişirin. Keki fırından çıkarıp üzerine tarçın serpin. Sonra hala kek sıcakken üzerine bir kapak kapatın. Soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra dilimleyerek servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun...

14 yorum:

HADİYE dedi ki...

Merhaba Hatice,

Kek nefis görünüyor buradan. :) Tadınada bakabilsek keşke.Bakarsın zamanla buda olur teknoloji çok hızlı.
Ellerine sağlık.

Sevgilerimle*

Adsız dedi ki...

Haticecim, hayırlı uğurlu olsun.. Umarım Erkan kreşine çok kolay adapte olur.

Elmalı kekin de harika görünüyor, ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Hadiye beğenmene sevindim :)
Şulecim, çok sağol. İnşallah kolay olur.

lezzettabağı dedi ki...

Elinize sağlık,kek nefis görünüyor!Ben zaten içinde elma olan herşeye bayılıyorum!Mmm,afiyet olsun!

CEREN KOÇ dedi ki...

Haticecim ellerine sağlık..İnanmayacaksın keki ilk gördüm, daha yazıyı okumadan, (teyzemin verdiği ve her sıkıştığımda imdadıma yetişen) kendi yaptığım elmalı keke ne kadar benziyor dedim. Sonra bi okudum tarif tanıdıkmış:) Erkan için de çok güzel bir başlangıç olur inşallah..
Sevgilerimle
Nevin

Adsız dedi ki...

Anne ve kızları, ben de elmalı herşeyi seviyorum.

Nevincim, çok sağol güzel dileğin için.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Her yeni yil,
tazelenen umutlarin,
cogalan sevgilerin habercisidir.
2009 yili da böyle olsun,
ama
hep güzel olsun.
NICE GÜZEL YILLARA
Sevgilerimle Serap

Adsız dedi ki...

Serap teşekkür ederiz,
2009'un sizin için de sağlık,mutluluk ve başarı getirmesini dilerim.
Sevgiler...

Neşeli Sesler dedi ki...

Çok zor bir dönem başlamış oldu sizin için umarım kolay atlatırsınız...

Kekin nefis görünüyor:)

Adsız dedi ki...

ellerine sğlık muhteşem olmuş canım...iyi yıllar dilerim...

Adsız dedi ki...

Elif çok teşekkürler... Her gün ayrılmak biraz daha zorlaşıyor. İnşaalah çok uzun sürmez :((

Kardelen, teşekkür ederim...

Neşeli Sesler dedi ki...

Haftasonu keki denedim... Muhteşem oldu. Sabah pişti akşama birşey kalmadı :)

Adsız dedi ki...

MERHABATARİFİ DENEDİM FAKAT 1 SAATTEN FAZLA PİŞİRMEME RAĞMEN HEP ISLAKTI :( SANIRIM ELMALAR SULANDIRDI, NORMALMİ?










Hatice dedi ki...

Elif, afiyet olsun.

Adsız, elmaların çok suluydu sanırım, yoksa o kadar sürede pişmemesi normal değil. Çok üzüldüm olmamasına :(