Sayfalar

Cuma, Eylül 23, 2005

Peynirli Mantar Dolması



Kaç gündür resimleri bilgisayarımda duran ve benim bir türlü siteye ekleyemediğim mantar dolmalarını bana Sibel'in Kahvesi anımsattı :). Bu arada gördük ki mantar çok çeşitli şekillerde doldurulabiliyormuş. Tarifini aldığım kitapçığın anlamı büyük. Evlilik hazırlıkları yaptığımız sırada nikahımızdan birkaç gün önce ablamla birlikte bana ev alışverişine çıkmıştık. Alışveriş sırasında aldığımız zeytinyağının hediyesi bu kitapçıktı. :) Ablam, "bundan yemekler yaparsın" diyerek almıştı raftan zeytinyağını. Kitaptan yaptığım ikinci tarif mantar dolmaları. İlk gün elime aldığımda da bu tarifi denemek istemiştim ama kısmet 2 yıl sonrasınaymış :).

Malzemeler:

  • 10 adet iri mantar
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 100 gr yarım yağlı lor peyniri (ben evde olmadığı için köy peyniri kullandım)
  • 1 dilim tost ekmeği (kepekli tost ekmeği kullandım)
  • tuz, karabiber

Yapılışı:

Önce fırının ızgarasını yakın. Sap kısımları çıkarılmış mantarları iyice yıkayıp kuruladıktan sonra güvece dizin. Tuz ve biber serpin. Üzerlerine ve içlerine fırçayla 2 yemek kaşığı zeytinyağını sürün. Mantarları ızgarada hafif diri kalacak şekilde pişirin. Bu arada peyniri, sütte ıslatılıp ufalanmış ekmek içini bir kapta karıştırın. Yarı pişmiş mantarları fırından alın. Harcı mantarların içine doldurun. Kalan zeytinyağını doldurulmuş mantarların üzerine dökün.Fırını 200 dereceye getirip, ısıtın. Mantarları tekrar fırına sürüp harçlar kızarana kadar pişirin. Mantar dolmalarını hafif ılıttıktan sonra servis yapın..

Afiyet olsun..

5 yorum:

fethiye dedi ki...

Ellerinize saglik, cok guzel bir aperatif olur bu.

pınar dedi ki...

şule eline sağlık. kitapçıktaki diğer tarifleri de bekliyoruz:)

Adsız dedi ki...

fethiye, teşekkürler.

pınar, inşallah diğer tarifleri denemek için de fırsat bulurum.

Sibel dedi ki...

Şule dolmaların çok güzel görünüyor, eline sağlık! Cidden de çok farklı yöntemler varmış. Ama hepsi de lezzetli, hele de fırında pişince.

Adsız dedi ki...

Sibel teşekkürler. mantara herşey çok yakışıyor ve çok lezzetli oluyor..