Sayfalar

Cumartesi, Eylül 10, 2005

Ali Nazik



Cuma akşamı mönümüzde bu kebab vardı. Eti birgün önceden pişirmiştim. Eşim de ben gelmeden patlıcanları fırında közlediği için çok çabuk hazır oldu. Bu arada eşim patlıcanları bir kaç yerinden delerek közlemek gerektiğini söylüyor. Bu sayede patlıcanlar patlamaz diyor.

Malzemeler:
  • 250 gr. kuşbaşı et
  • 4 adet patlıcan
  • 1 adet soğan
  • 2-3 adet sivribiber
  • 1 adet domates
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1-2 kaşık sıvıyağ
  • 2-2,5 su bardağı yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • 1 adet defne yaprağı
  • tuz, karabiber,kırmızıbiber,kekik
  • biraz maydanoz

Hazırlanışı :

Kuşbaşı etleri tencerede çok az sıvıyağ koyarak pişirin. Etler suyunu bıraktığında içerisine defne yaprağı ve kekik ekleyin. Kendi suyu etlerin yumuşaması için yeterli gelmedi ise biraz sıcak su ilave edin. Etler piştiğinde yemeklik doğradığınız soğanı ekleyip kavurun. Daha sonra sivri biberleri ilave edin. Salçayı, kabuğunu soyup küp küp doğradığınız domatesi ve baharatları da ekleyip kavurun. Tencerenin altını kapattıktan sonra maydanozu ilave edin.

Patlıcanları fırında ya da ocakta közleyin. Kabuklarını soyup küp küp doğrayın. Sarımsağı ezip yoğurt ile karıştırın. Daha sonra bu karışımı derin bir kaba aldığınız patlıcanların üzerine ekleyin. İyice karıştırın. Bu karışımı servis tabağına alın. Son olarak üzerine sotelediğiniz etleri yerleştirin.

Afiyet olsun...

18 yorum:

pınar dedi ki...

hatice eline sağlık. ali naziği biz de çok severiz. eşinin dediği gibi bıçakla delerek közlerim ben de. ben patlıcanın üstüne et yerine kızarmış köfte koyuyorum. daha kolayıma geliyor heralde.
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Pınar, yorumu görünce çok şaşırdım tabi sevindim de ; bu kadar çabuk beklemiyordum :)Köfte hiç aklıma gelmezdi. Güzel fikir...

Adsız dedi ki...

yeniden merhaba,uzunca birsüredir sitede yoktum, yeniden buluştuk.Tabi tatil biraz uzayınca yani bir aydan ikibuçuk aya çıkınca siteden bayağı uzak kaldım.hergün öyle alışmıştımki yemek sitelerini gezmeyi,özelliklede sitenizi.Yoklugumda çok güzel tarifler ve yorumlar eklenmiş.İki gündür inceliyorum.Ayrıca sitenin yeni görüntüsüde çok güzel olmuş.Ve yeni arkadaşlar katılmış.Sizin adınıza çok sevindim.Şulede tatildeymiş galiba onada iyi tatiller diliyorum.iki gündür yorum göndermeye çalışıyorum birtürlü olmadı,neden öyle oldu bilmiyorum.Sonunda eşimin yardımıyla nihayet yorum gönderebiliyorum.Elerine sağlık haticecigim Alinazik çok güzel gözüküyor,deneyince yazmaya çalışırım.sevgiler.........

Doruk dedi ki...

Of of Hatice, Ali Nazik sabahın bu saatinde bile ağzımı sulandırıyor. İkinizin de ellerine sağlık.

Yesim dedi ki...

Hatice ellerine sağlık,ben de Burcu'ya katılıyorum valla sabah sabah insanın ağzını sulandırıyor bu görüntü : ) Közlenmiş patlıcanı çok seviyorum ben de bugün közlenmiş patlıcan ve etle birşey denicem bakalım,güzel olur işallah...
Bu arada fotoğraflar ayrıca çok güzel,tebrikler.
Sevgiler,

yuvakuran dedi ki...

harika!

Adsız dedi ki...

Hoşgeldin Zeynep. Bayağı uzun bir tatil olmuş ama umarım iyi geçmiştir. Yorumlarını görmeyince ben de merak ediyordum açıkcası.
Burcu, Yeşim ve Haluk Bey teşekkürler...

Adsız dedi ki...

merhaba,

gercekten de nefis görünüyo,bende bayilirim ali nazik´e...ellerinize saglik...

Adsız dedi ki...

Teşekkürler Burcu ...

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

benim firinda patlican közleme konusunda bi sorum olacak. Ben almanyada yasiyorum ve tanidigim kimsenin evinde gazli ocak yok. Elektrikli ocaktada patlican közlenmez sanirim. Firinda nasil yapacagiz közleme islemini? Lezzeti alevdeki gibi olmasa, fena olmaz sanirim.

Adsız dedi ki...

Merhaba Hanımeli,
Biz hep fırında közlüyoruz patlıcanı. Önce patlıcanları birkaç yerinden bıçakla hafif şekilde delin. Fırını ızgara ayarına getirin. Patlıcanları ızgara teline dizip fırının üst rafına yerleştirin. Kapağını kapatıp közlenmeye bırakın. Arada kontrol edip patlıcanları çevirin. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Cok tesekkür ederim cevabin icin Hatice. Esimin annesi cok yaparmis közlenmis patlicandan yemekler salatalar, esimde ariyor tabiki o yemekleri. Ilk firsatta deneyecegim firinda közlemeyi.

Adsız dedi ki...

Rica ederim Hanımeli.

Adsız dedi ki...

biz iki kız öğrenciyiz,hangisine yorum yazayım ,bilmiyorum hepsi birbirinden harika görünüyo, evde arkadaşımla bikaçını denedik bile, harikalar:) kediler de süper,hepsi çok şirin

Adsız dedi ki...

derslerinizde başarılar dilerim. tariflerimizi beğenmenize sevindim. kedilerimiz çook tatlılar evet :) yorumunuz için teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Bu yemek tariflerini cok güzel yaziyosunuz ama birsey eksik. Bu tarifleri birde kac kisilik oldugunu yazarsaniz daha da sevinirim. Tatli ve kurabiye tariflerinde kac tane ciktigini yazarsaniz benim icin de kolay olur. TS ederim
Basarinizin devamini dilerim
saygilar
Derya67

Adsız dedi ki...

Sevgili Derya, ekleyeceğimiz yeni tariflere miktarlarını da yazmaya çalışacağım. Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

oncelikle tarif icin tesekkurler.. internette dogru duzgun bir alinazik tarifi bulamamistim... =)