Sayfalar

Salı, Ekim 01, 2013

Çam Fıstıklı ve Hurmalı Tart
























Buzdolabında almış olduğum kremanın son kullanma tarihi yaklaşınca ne yapabilirim diye tarif arayışına girdim. Bir sürü tarif buldum, ancak asıl yapmak istediğim tarif için Hatice ile Gimat yollarına düştük yine :). Bağdat'tan bir sürü çam fıstık aldım bu tarif için. Bu ara çam fıstığını çok fazla kullanıyorum, en son yaptığım meze'de de bolca kullanmıştım. Çam fıstığı yerine ceviz de kullanabilirsiniz. Farklı, özgün ve tabi bol kalorili bir tart olduğunu düşünüyorum :). Hamurunu özellikle beğenenler oldu. Denemenizi öneririm.

Kendime Not: Sabah Eylül okula gitmeden bir dilim koydum tabağına, önce bir tarta baktı sonra bana.. Hurmaları göstererek "Anne bu et mi?" dedi :))). Hurma deyince çocuğumun gözleri ışıldadı :))).

Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 100 gr tereyağı
  • 3/4 çay bardağı zeytinyağı
  • 3/4 su bardağı pudra şekeri
  • un
Üzeri İçin:
  • 1 su bardağı hurma (minik minik doğranmış)
  • 1 paket krema
  • yarım çay bardağı bal
  • 100 gr çam fıstığı
Yapılışı:

Fıstıkları yapışmaz tavada kavurun. Fıstıklar soğurken, hamuru için şeker ve yağları karıştırın, yumurtayı ilave ederek karıştırmaya devam edin. Un, kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyerek yumuşak bir tart hamuru elde edin. Küçük fırın tepsisinin altına yağlı kağıt serin. Üzerine tart hamurunu elinizle bastırarak yerleştirin. Üzeri için krema ve balı ocakta ısıtın, içine hurma ve fıstıkları da ilave ederek ocaktan alın. Hurmalı karışımı hamurun üzerine yayın. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun..

4 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

çokngüzel görünüyor.Ellerinize sağlık Gimat yakın sanırım

Şule dedi ki...

Çok teşekkür ederim :) Evet çok yakın

pınar dedi ki...

http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık.senı takıbe alıyorum.bende beklerım sayfama.sevgılerımı bırakıyorum...

Şule dedi ki...

Pınar, teşekkürler. Sevgiler..