Sayfalar

Perşembe, Aralık 08, 2011

Haşhaşlı Tahinli Kurabiye
























Kurabiyeler yine arşivden. Öyle ki yaptığım tariflerin fotoğraflarını çekiyorum ve sonradan dönüp baktığımda tarifini nereden aldığımı unutmuş oluyorum. Bu da onlardan, ara ara en sonunda Sofra dergisinin Haziran 2011 sayısında buldum. Düşünün ne kadar aradığımı :). Evde hem haşhaşım hem de tahinim vardı kullanılmayı bekleyen, bu tarif cuk oturmuştu. Malzemeleri yarı yarıya kullanmıştım.

Malzemeler:
  • 1 kahve fincanı haşhaş
  • 1 su bardağı tahin
  • 1 paket tereyağı (ben yine tereyağını az zeytinyağını çok kullanmıştım ya da yarı yarıya)
  • 2 adet yumurta
  • 1 kahve fincanı krema (bunun yerine yoğurt kullanmıştım)
  • 2 su bardağı toz şeker 
  • 2 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
Yapılışı:

Haşhaş ve tahini bir kaseye alın. Üzerine yağları, yumurta, yoğurt ve şekeri ilave ederek karıştırın. Un ve kabartma tozunu ekleyerek yoğurun. Üzerini nemli bir bezle örterek 15 dk dinlendirin. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak şekil verin. Üzerlerine 1 tane bademi bastırarak yerleştirin. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında hafif pembeleşene kadar pişirin.

Afiyet olsun..

2 yorum:

LeylaK dedi ki...

çok çok çok hoşş olmuş nefisler. ellerine sağlık. pek hoş bir blog burası.

Kahve Dükkanı

sonmodane dedi ki...

www.sagliklidiyetler.comdaki diyetlere başlamadan önce bunları yemeliyim