Sayfalar

Pazar, Kasım 28, 2010

Süt Karameli (Dulce De Leche)



Pekçok sitede rasladım süt karameline. Yapımı aslında zor değil fakat 2 saat sürekli mutfata olmanız gerektiğinden zahmetli olmasına rağmen lezzetini çok merak ettiğim için bu haftasonu denedim. Karameli seviyorsanız bu lezzeti de çok beğeneceğinizi söylemeliyim. Kahvaltıda krep, pankek, kızamış ekmek üzerinde yada kurabiyelerle yiyebileceğiniz hoş bir lezzet. Tarifi araştırdığımda çoğu sitede aynı tarif kullanılmıştı. Ben 1 litre uzun ömürlü süt ile yaptım, 1 su bardağından biraz fazla süt karameli elde ettim.

Malzemeler:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1/2 çay kaşığı karbonat

Hazırlanışı :

Sütü bir tencereye alın. Üzerine şekeri ilave edin. Şeker eridikten sonra karbonatı ekleyin. Kızık ateşte sürekli karıştırarak 1,5- 2 saat pişirin. Süt karameli ılıdığında temiz bir kavanoza koyup buzdolabında uzun süre saklayabilirsiniz.

NOT: Tariflerde 2 saat kaynatılması söyleniyordu. Ben 1 saat 45 dk. sonra altını kapattım. Soğuduktan sonra biraz daha koyulaştığı için kıvamına bakıp 1,5 saat sonra da ocaktan alınabilir .

Afiyet olsun...

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor elinize sağlık.

MAZES dedi ki...

çoktan buna benzer tarif arardım,teşekürler.

Emilia dedi ki...

merhabalar.
Tarifini uygulamak istiyorum ancak bir sorum var. Neden karbonat katılıyor?

Hatice dedi ki...

Controller, MAZES teşekkürler yorumunuz için.

Emillia, net bir fikrim yok ama karamelin kıvam almasına etkisi vardır gibi geliyor.