Sayfalar

Çarşamba, Mart 31, 2010

Zeytin Ezmeli Kıtırlar

Sofra dergisinin Nisan-2010 sayısının ekinden bir tarif. Evde kalan zeytin ezmesini değerlendirmek için yapmıştım.

Malzemeler:

Hamuru için;

  • 2 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 çay kaşığı tuz
  • yarım su bardağı su

İçi için;

  • 2 yemek kaşığı zeytin ezmesi
  • 1'er tatlı kaşığı pulbiber, nane, kekik (baharat miktarlarını damak tadınıza göre değiştirebilirsiniz)
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı

Açmak için;

  • 2 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı mısır nişastası

Yapılışı:

Un, yoğurt, su ve tuz ile bir hamur yoğurun. Hamuru yarım saat dinlendirin. İçi için olan malzemeleri de bir kapta karıştırın.  Dinlendirdiğiniz hamuru 4 parçaya ayırın. Unlanmış zeminde ilk parçayı nişastayla çok ince olmayacak şekilde açın. Üzerine zeytin ezmesinin yarısını sürün. 2. hamuru da aynı şekilde açıp ilk açtığınızın üzerine yerleştirin, elinizle bastırın. 5 dk bu şekilde beklettikten sonra merdaneyle üzerinden dikkatlice giderek inceltin ( yanlardan zeytin ezmesi fışkırıyor genellikle). İstediğiniz şekilde bıçakla veya tırtıklı kesiciniz varsa onunla kare veya verev şekilde kesin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dk pişirin. Asıl tarifte 10-15 dk demiş ama benimkiler yumuşak çıktığı için 20 dk beklettim. Diğer 2 bezeyi de aynı işlemlerden geçirin. Toplamda 40-50 adet kıtırınız oluyor.

Afiyet olsun..

3 yorum:

umutluhayat dedi ki...

çok hoş bir tarif ellerinize sağlık

nurhayat dedi ki...

Şulecim ellerine sağlık, çay saatleri için güzel bir atıştırmalık olmuş. Ben çok sevdim,cipse benzettim. Bol vitaminli, az kalorili cips olarak piyasaya mı sürsek..

şule dedi ki...

umutluhayat, teşekküre ederim.

nurhayat, afiyet olsun. Ben de cips gibi tükettim evde kalanı. Hem de oldukça bereketli oluyor. Projeni birlikte düşünelim :)