Sayfalar

Pazartesi, Haziran 26, 2006

Yaz Kebabı



2 hafta önce annemler bize geldiğinde lezzet dergisinde gördüğüm bu yemeği denemiştim. Gerçi annem gelirken ben yorulmayayım diye yemek yapıp getirmişti. Olsun deyip birlikte bu yemeği de yaptık.

Malzemeler:
  • 400 gr. kıyma
  • 1 yumurta
  • 1 diş sarımsak
  • 1 soğan
  • 1,5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • bayat ekmek içi
  • 3 adet kabak
  • 3 adet patlıcan ( kabaklarla genişlikleri aynı olursa daha iyi)
  • 5 adet domates
  • 1,5 yemek kaşığı salça
  • tuz, karabiber, kekik, kırmızıbiber
Hazırlanışı :

Kıyma, yumurta, rendelenmiş soğan, dövülmüş sarımsak, zeytinyağı, bayat ekmek içi ve kendi damak zevkinize göre baharatları ilave edip köfte harcını iyice yoğurun. Vaktiniz varsa harcı 1-2 saat dinlendirin. Patlıcanları alacalı soyup 1 parmak kalınlığında halka halka doğrayın. Tuzlu suda acısının çıkması için bekletin. Kabakların kabuklarını kazıyın. Onları da patlıcanlarla eşit kalınlıkta doğrayın. Domateslerin kabuklarını soyup halka halka doğrayın. Köfte harcından sebzelerin genişliğinde köfteler yapın. Patlıcanları yıkayıp kurulayın. Kare bir borcamı zeytinyağı ile sağlayın. Sonra hazırladığınız malzemeleri sıra ile tepsiye yerleştiriniz. ( kabak, köfte, patlıcan, domates, kabak, ...) Malzemeler büyüklüklerinden dolayı az yada fazla gelebilir. Ben kendi kullandığım ölçüleri verdim. Tüp tepsiye malzemeleri dizdikten sonra salçayı bir kasede su ile açın. Tuz ilave edip tepsinin her tarafına eşit olarak dökün. Üzerine alüminyum folyo kapatıp 200 derecede 1 saat pişirin.
Afiyet olsun....

16 yorum:

Adsız dedi ki...

ellrinize sağlık yaa ne kadar güzel görünüyor aynı yemeği bende yapıyorum nedense beni böyle görünmüyor.akşama ne yapsam diye düşünüyodum aslında yaz keababı iyi fikir bu arad nasılsınız bayadır internetele ilgilenemiyorum.
sevgilerimleee

Adsız dedi ki...

Cennet teşekkür ederim. Akşama umarım denersin yemeği. Eminim senin yaptığında çok güzel ve lezzetli oluyordur.
Bizler gayet iyiyiz; çok teşekkürler. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık, çok güzel bir görüntü olmuş,, yapmaya değer, ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

İpek, biz tadını da çok beğenmiştik. Gayet hafif bir yemek oluyor.
Yıldızca, beğendiğine sevindim. Teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Haticecim ellerine sağlık, çok iştah açıcı görünüyor bu kebap. Hem de yaz sebzeleri eşliğinde oldukça hafif... Bu arada sevgili Özkan'ın da doğum gününü ailecek kutluyoruz. Size de bebişinizle birlikte nice mutlu ve sağlıklı yıllar dileriz... Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Elifcim beğendiğine çok sevindim. Yazın hafif yemekler çok daha cazip oluyor.
Güzel dilekleriniz için de çok teşekkür ederiz :)) Görüşmek üzere; Selamlar...

Adsız dedi ki...

Ben dun aksam bu yemegi yaptim.
Esimde kizimda hatta 6 aylik oglum bile bayilarak yedik.
Ellerinize saglik.

Sevgiler
Mine

Adsız dedi ki...

Mine afiyet olsun. Herkesin beğenmesi çok hoş. Senin de ellerine sağlık...

Rakunt ideas dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık ilk fırsatta deneyeceğim.........

Adsız dedi ki...

Tuğba çok teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...

ramazanın ilk günü eşime ne yapsam ne yapsam diye düşünürken yapmış olduğun bu güzel yaz kebabıyla yüzüm güldü. ne güzel anlatmışsın ağzına sağlık nefis bir iftar yemeği oldu, eline ağzına sağlık, kayınvalidemdemlerde çok beğendi, sayende gelinlerinden lezzetli bir akşam yemeği yediler...

Adsız dedi ki...

Tarifi deneyip beğendiğinize çok sevindim. Afiyet olsun...

Adsız dedi ki...

Yemaginiz hem göze hemde mideye hitap ediyor,tam ramazanlik iftarda misafirlere gururla ikram edecegimiz bir yemek olmus,hemde kolay,deneyecegim sizinki gibi olacakmi bakalim.
www.blogcu.com/baharcicegi/ öznur

Adsız dedi ki...

Öznur teşekkür ederim. Umarım dener ve beğenirsiniz. Sevgiler...

köpek sitesi dedi ki...

çok güzel bi tarif tşk ler

www.kucukucu.net

Adsız dedi ki...

Alman çoban köpeği, rica ederim...