Sayfalar

Çarşamba, Nisan 13, 2005

Kurutulmuş Domatesli Makarna

Kurutulmuş Domatesli Makarna

Dün yemek kitaplarını karıştırırken, bu tarifi denemeye karar verdim. Daha önce böyle bir makarna sosu denememiştim.Fakat tarifi uygularken bazı değişiklikler yaptım; kaşar peyniri eklemedim, taze yerine kuru fesleğen kullandım bir de sosun daha akışkan olması için 3-4 kaşık hazır domates rendesi ekledim.

Malzemeler :
  • 1/2 paket fiyonk makarna
  • 75 gr kurutulmuş domates (7-8 adet )
  • 1/4 kangal sucuk
  • 50 gr. kaşar peyniri
  • taze fesleğen (dilediğiniz kadar ; ben 1 tatlı kaşığı kuru fesleğen kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı çam fıstığı
  • Tuz ,karabiber
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
Hazırlanışı :

Makarnayı 10 dk. haşlayın. Diğer taraftan kurutulmuş domatesleri de küçük bür tencerede 10 dk.haşlayın. Haşlanan domatesleri ikiye bölüp rondoda fesleğen, kaşar peyniri,çam fıstığı, tuz ( kurutulmuş domatesler tuzlu olabilir az koymak gerekiyor),karabiber ile iyice kıyın. Sucuğu küp küp doğrayıp tavada çok az yağda soteleyin. İçerisine dilerseniz domates rendesi ekleyebilirsiniz. Kurutulmuş domatesli karışımı da ekleyip ocağı kapatın. Makarnaya çok az sıvıyağ ekleyip karıştırın. Servis ederken sosu üzerine ilave edin.

Afiyet olsun...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba ;
ben kurutulmuş dometezi nerden aldığınızı yada kendiniz yapıyorsanız nasıl yapıldığını çok merak ediyorum.çok kişiden duydum ama domatez kurusu nasıl yapılır yada bulunur bilmiyorum.

oznur@kaynet.net

Adsız dedi ki...

Öznur merhaba, ben Ankara'da yaşıyorum. Gimat toptancılar halinde Bağdat baharatın perakende dükkanından almıştım ben. Sanıyorum baharat satan dükkanlarda bulunabilir. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

bütün baharatcilarda bulabilirsiniz.ayrica sıcak suda bekletip zeytinyagi ve kekik ile de servis yapabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Anonymous cevabın için teşekkürler...