Sayfalar

Pazartesi, Mart 30, 2015

Portakallı Hello Kitty'ler
























Dün kızım anne bir şey yap anne ne yapacaksın diye beni sıkıştırınca, mutfağa geçtim ve evdeki tek yumurta ile ne yapabilirim diye Dr Oetker paketlerinin arkasına baktım. Portakallı kurabiyeler kurtarıcım oldu, Hello Kitty kalıp ise çocukları sevindirdi.

Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 125 gr tereyağı (ben 60 gr tereyağı - kalanını zeytinyağı kullandım)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 portakal kabuğu rendesi
  • 1 su bardağı nişasta (ben mısır olduğu için mısır nişastası kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Un (1 bardağını tam buğday , kalanını beyaz un kullandım)
Yapılışı:

Tüm malzemeyi bir kapa alıp yoğurun. 0.5 cm kalınlığında açıp istediğiniz bir kalıpla şekil verin. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 20 dk üzeri hafif pembeleşene kadar pişirin.

Afiyet olsun..

2 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Hello kitty kalibini hic görmemistim,ne güzel olmuslar elinize saglik!

Şule dedi ki...

Çok teşekkürler, Tupper'ın ürettiği bir kalıp bu..