Sayfalar

Pazartesi, Haziran 25, 2007

Çaylı Kek



Uzun bir aradan sonra pratik bir kek tarifi vermek istedim. Keki haftasonu denedim; lezzeti eşim ve annemlerden tam not aldı...

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı ılık demli çay
  • 1/2 su bardağı damla çikolata
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı un
Hazırlanışı:

Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar mikserle yüksek devirde çırpın. Daha sonra sıvıyağ ve çayı ilave edin. Un, kabartma tozu, tarçın ve kakaoyu eleyerek karışıma ekleyin. Damla çikolatayı da ilave edip karıştırın. Yağlanmış kek kalıbına hamuru koyup önceden ısınmış 170 derece fırında ( turbo fırında 160) 40-45 dk. pişirin.

Afiyet olsun...

17 yorum:

gezicini dedi ki...

çok güzel olmuş, eline sağlık. çay keke nasıl bir tat veriyor diye merak ediyorum.
sevgiler
gorki

Adsız dedi ki...

Merhaba. Blogunuzu uzun zamandir takip ediyorum. Yeni bir tarif gordugume sevindim. Benim iki haftadir denedigim keke benziyor. Damla cikolatasi koymamistim ben. Digerleri ayni. Okuyuculara sunu tavsiye edebilirim; butun malzemelerin oda sicakliginda olmasi ve unu ilave ettikten sonra fazla karistirmamak daha guzel bir sonuc elde etmenize yardimci oluyor. Ilk deneyisimde cok kabarmamisti kekim. Ama bunlara dikkat edince bu hafta guzel bir sonuc aldim. Tariflerinizin devamini ilgiyle bekliyorum. Calismalarinizda kolayliklar diliyorum.
Sevgilerle.
Sevil.

buzlubadem dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. Bunu damla çikolata yerine cevizle yapıyordum, aynı ölçülerde. Bu da aklımda olsun. Hatta aklımdan çıkmamaya başladı galiba ;)

Serpil dedi ki...

Sanıyorum bu kekten yemiştim. Değişik bir lezzet ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Gezicini, net bir çay tadı almıyorsun yerken, tatmak gerekir sanırım :)

Sevil, evet söylediğin püf noktaları kekin kabarması için çok önemli. İnşallah bundan sonra böyle uzun aralar olmaz. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Meliha, umarım bu şekilde de denersin:)

Serpil, teşekkürler :)

Unknown dedi ki...

merhaba sitenizi büyük ilgiyle takip ediyorum...bu keki bende çok sık yaparım ellerinize sağlık ....
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Zerrin, teşekkür ederim ...

ACIBADEM KURABiYESi dedi ki...

Çok nefis görünüyor ellerinize sağlık... en kısa zamanda deneyeceğim...

malzemeler benim sevdiğim gibi margarin yok ve yumurtası çok değil...

dilek

http://acibademkurabiyesi.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

Acıbadem kurabiyesi, umarım denersin keki. Şimdi resmi gördükçe benim de canım istedi :))

Adsız dedi ki...

merhabalar canım,kek ne güzel kabarmış öyle eminim tadıda çok güzeldir ellerine kollarına sağlık...
selamlar...
www.denizesintisi.com

Adsız dedi ki...

hatice ablacım ben 19 yaşında bir üniversite öğrencisiyim ve hamur işleriyle çok küçük yaştan beri fazlasıyla haşır neşirim:)özellikle de yapmak konusunda:)sizin sayfasınızı da çok beğeniyorum sayenizde bir sürü yeni tarif ve püf noktaları öğreniyorum:)uzun süredir tarif eklememiştiniz yeni bi tarif görünce çok mutlu oldum:)üstelik bu benim bi süredir denemeyi düşündüğüm bir kek tarifiydi...derslerimden vakit bulduğum ilk anda bu keki deneyeceğim eminim bu da diğerleri gibi çok lezzetlidir.tarif için teşekkürler:)

Ayla dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.Çay ve keki birbirine çok yakıştırdığım için hemen bende denedım ve siteme ekledim.Çok yoğun bir çay tadı alamasakta bence çok lezzetli bir kek.

Adsız dedi ki...

Ayla,beğenmene çok sevindim. Ben de uzun zamandır kek yapmıyorum. Canım istedi şimdi :))

SEMA dedi ki...

çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Sema Teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.