Sayfalar

Salı, Mayıs 23, 2006

Havuçlu Kek



Pekmezle tatlandırdığım ilk kek. Fırından çıktıktan sonra eşim ilk tattığında bunun şekeri az dedi sonra bunda hiç şeker yok dedi :). Pekmezli olduğunu söyledim. Ertesi sabah yediğimizde tadının daha oturmuş olduğunu gördük. Tarifi Beyaz Unsuz Şekersiz Hamur İşleri kitabından aldım. Kitapta yanında krema veya süzme yoğurtla servisini öneriyordu.

Malzemeler:

  • 2 su bardağı tam un
  • 1 tatlı kaşığı karbonat(silme)
  • 1 çay kaşığı krem tartar (kullanmadım)
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • yarım tatlı kaşığı toz karanfil (kullanmadım)
  • yarım tatlı kaşığı muskat rendesi
  • yarım çay kaşığı deniz tuzu (normal tuz kullandım)
  • 3 su bardağı havuç rendesi (4-5 havuçtan)
  • 1 su bardağı ceviz
  • 4 yumurta oda sıcaklığında(3 iri yumurta kullandım)
  • 1,5 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağı pekmez (harnup pekmezi kullandım)
Yapılışı:

Kek kalıbınızı yağlayıp unlayın. Un, karbonat ve krem tartarı eleyerek bir kaba alın. Elekte kalan kepeği de unun içine ilave edin. Baharatı ve tuzu ekleyip güzelce karıştırın. Havuç rendesiyle cevizi ayrı bir kabın içinde bekletin. Temiz bir kabın içinde yumurtaları 10 dk kadar çırpın. Ben 5 dkdan daha az bir süre çırptım. Yumurtanın üzerine zeytinyağı ve pekmezi ekleyip karıştırın. Yumurtalı karışımın içine önce unlu, sonra da havuçlu karışımı ekleyin. Tüm malzeme birbiri ile harmanlanana kadar tahta kaşıkla karıştırın. Kak kalıbına döküp üzerini düzeltin. 175 derece fırında kekin ortasına batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin. Piştikten sonra 10 dk kalıbının içinde dinlendirin. Tel ızgara üzerinde soğumaya bırakın.

Afiyet olsun..

7 yorum:

ZeYNeP dedi ki...

Şule cim ,
İlginç tarif,pekmezli oluşu ve şekersiz oluşu !. Ellerine sağlık,

Sevgilerimle,
Figen

Zeynep M. TÖRE dedi ki...

Merhaba Sule,
bende kekleri nedense cok tatli sevmiyorum, pekmezli tarifleri bu ara cok gorur oldum, pekmezli ekmek, muffin derken senin kekde cok hos gorunuyor, alisverise ciktigimda bende pekmez alip deneyecegim, onerdigin bir marka varmi, guvendigin?
Tesekkur ederim paylasimin icin.

Adsız dedi ki...

Figencim tarif ilginç ama tadı güzel :). İşyerimde 5 çayının yanına birkaç gün idare etti beni.

zeynep merhaba kekleri çok tatlı sevmiyorsan bu tarif senin damak tadına uyabilir. Ben harnup pekmezi ile yapmıştım diğer pekmeze göre değişik bir kokusu var belki hoşlanmayabilirsin. Bunun dışında malesef bir marka veremeyeceğim.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık pekmezi pek yiyemem çok tatlı geliyor bana bence şeker katılmaması daha iyi olmuş.

Adsız dedi ki...

teşekkürler cennet. pekmez tek başına oldukça tatlı evet ama kekte çok tatlı olmuyor.

Adsız dedi ki...

merhaba, ben de geçen hafta aldım bu kitabı. bence oldukça sağlıklı tarifler. ayrıca kitabın arkasında da organik ürünlerin bulunacağı yerleri de vermişler ya çok başarılı buldum.
Ve içindeki tariflerden birini denemiş olmanız da çok güzel(benim açımdan tabii :) ).Elinize sağlık.
Yakında ben de denemeye başlarım artık.

sevgiler
buket

Adsız dedi ki...

buket merhaba. kitabı almakla iyi etmişsin. böyle sağlıklı tarifleri içeren başka bir kitap daha yok. sen de denemelerine başlarsın yakında ben de tuzlu denemelerine başlasam iyi olacak.