Sayfalar

Perşembe, Ağustos 25, 2005

Üzümlü Cheesecake



Cumartesi günü kuzenimle yaptığımız bir diğer tarif de bu cheesecake. İlk defa cheesecake yaptım ve de yedim. Tarifi aldığım dergide portakal jölesi ile ikram edilmesi tavsiye ediliyordu. Fakat ben portakal suyunu tercih ettim. Margarin yerine zeytinyağı kullandım, hamuru toparlayamayınca biraz margarin kattım. Fakat sanırım cheesecake hamuru zaten kurabiye ya da kek hamuru gibi olmuyormuş. Dergide malzemeler 24 cm'lik kalıba göre verilmişti ben 26 cm'lik kalıp kullanacağımdan malzemelerin miktarlarında değişiklik yaptım. Buraya da kendi kullandığım miktarları yazacağım.

* Tarif Sofra Ağustos-2005 sayısından alınmıştır.

Malzemeler:

  • 300 gr labne peyniri
  • 1 paket vanilya
  • yarım su bardağı toz şeker
  • 1 küçük kutu krema (200 ml)
  • 3 adet yumurta
  • 1 çorba kaşığı ıhlamur çiçeği (ben daha az kullandım)
  • 1,5 çorba kaşığı mısır unu
  • 1 su bardağı siyah üzüm
Hamur için:

  • yarım su bardağı zeytinyağı (dilerseniz 130 gr margarin)
  • 100 gram acıbadem kurabiyesi
  • yarım su bardağı + 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 1,5 su bardağı + 2 çorba kaşığı un
  • 1 tutam tuz
Yapılışı:

Hamur için yağ ve şekeri bir kaba alıp çırpın. Yumurta sarılarını ekleyip karıştırın. Acıbadem kurabiyelerini blenderdan geçirin. Tuz, un ve çekilmiş acıbadem kurabiyesini ekleyip yoğurun. Hamuru folyoya sarıp buzdolabında 1 saat bekletin. Kalıbı yağlayıp hamuru iç ve kenar kısımlarını kaplayacak şekilde elinizle bastırarak şekillendirin. Kalıbı buzdolabında yarım saat bekletin. Çatalla hamurun üzerine delikler açın. Kenar kısımlarını folyo ile kaplayın. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında 10 dk pişirin. Folyoyu çıkarıp 12 dk daha pişirin.
Diğer tarafta labne peynirini toz şeker ve vanilyayla çırpın. Yumurtaların sarılarını aklarından ayırın. Yumurta sarılarını teker teker karışıma yedirin. Akları bir tutam tuz ile kar halini alıncaya kadar mikserleyip kremayla birlikte karışıma ekleyin. Mısır ununu ve son olarak ıhlamur çiçeğini de ekleyip karıştırın. Karışımı kalıptaki hamurun üzerine dökün. Üzümleri rastgele yerleştirin. 190 derece fırında ortası sertleşene kadar pişirin. (40-45 dk) Soğuttuktan sonra dilimleyip servis yapın.

Afiyet olsun..

12 yorum:

Yesim dedi ki...

Bu da çok güzel görünüyor,ellerine sağlık ama benim aklım dünkü yemekte kaldı : )

yuvakuran dedi ki...

tarif ile uygulama biraz karismis galiba, oyle anladim, tadi iyi ise melele yok.

Adsız dedi ki...

Yeşim, aklını çelemedim demek ki olsun. Başka bir tarifle artık..

yuvakuran, evet tarifi biraz değiştirdim. Kalıbım daha büyük olduğu için dolgu kısmındaki malzemeleri bir miktar artırdım.

mertcan, en azından gözüne hitap edebiliyoruz. Teşekkürler güzel yorumun için.

mono dedi ki...

şule resmen insanı yoldan çıkarıyo bu blog, eminim altındaki acıbadem kurabiyesi tarifsiz bi lezzet vermiştir cheesecake'e. bi sonraki pişirişimde ben de kullanıcam mutlaka.

Adsız dedi ki...

pınar ben de şimdi senin kısır döngü yazını okudum ve tabi kendi hayatımla karşılaştırdım yazını. Acıbadem kurabiyesi ile biraz olsun bu karmaşadan uzaklaşabilirsin :)

mono dedi ki...

acıbadem işe yarıyo hakkaten şule, dün cheesecake yapamadım gerçi ama estelle'in tarifindeki gibi şeftalilerin içine dolduruverdim, çok pratik bi tatlı oluyo, eh insanın yaralarını sarıyo tereyağ aroması ;)

Adsız dedi ki...

acıbademli taban fırından çıktıktan sonra nefis kokuyordu. şeftaliye de çok yakışmıştır mutlaka afiyet olsun..

ZeYNeP dedi ki...

Şule merhaba,
Ellerine sağlık..
benimde yapılacaklar listemdeydi bu tarif. Bende bu ay Sofra dergisi aldım:) Çok cezbedici ir tarif bana göre.

Tekrar ellerine sağlık, çok güzel olmuş.

Sevgilerimle
Figen

Adsız dedi ki...

Figen teşekkürler, bana da dergiden birisi tavsiye etmişti özellikle bu tarifi. Bunun üzerine denedim ben de. İlk cheesecake denememe göre benim hoşuma gitti.

Sibel dedi ki...

Ben yokken ne faaliyetler olmuş bu mutfakta böyle? Hangisine yorum yazayım şaşırdım! Acıbadem, üzüm ve peyniri birarada düşünüyorum da.. hmmm! Bizde de tiramisu var. Ben bu kez labne yerine Creme Bonjour kullandım ve çok nefis oldu! Belki diğer peynirli tariflerde de denenebilir.. Neyse uzatmayayım ellerine sağlık Şulecim!

Adsız dedi ki...

benim mutfağım önümüzdeki günlerde kısa bir tatile girecek olsa da hatice devam ettirecektir. Creme Bonjour hiç kullanmadım. Denemek lazım. Teşekkürler Sibelcim..

Adsız dedi ki...

deneme