Sayfalar

Cumartesi, Ağustos 27, 2005

Zencefilli Kurabiyeler



Kurabiyeler yeni çıktı fırından :). Hemen sitemize koyayım dedim. Eşim fazla mesai yapıyor bugün ben de evdeyim. İnternette dolaşırken bu siteyi gördüm. 3 saat bekletme işi gözümde büyüdü vazgeçtim sonra aklım kaldı ve başladım yapmaya. 2,5 saat beklettim. 15 dk pişirdim. Afiyetle 3 adet yedim bile. Yarı ölçüyle yaptım 30 adet kurabiyem oldu. Buraya yarım ölçüyü yazıyorum.

Malzemeler:

  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1 yumurta (tam ölçüde de 1 yumurta kullanılmıştı)
  • 1/2 bardak pekmez (ben 2-3 yemek kaşığı kadar kullandım)
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 2,5 bardak un (2 + 1/4 bardak kullandım)
  • 0,75 çay kaşığı kabartma tozu (1 paket kullandım)
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 1- 1,5 çay kaşığı zencefil
  • 1/2 çay kaşığı tarçın
  • 1/2 çay kaşığı karanfil (2 adet karanfili ezerek kullandım)
Yapılışı:

Yağ ve şekeri çırpın. Yumurta, sirke ve dilerseniz pekmezi katın ve karıştırın. Kuru malzemeleri de eleyerek ekleyin ve iyice yoğurun. Buzdolabında 3 saat bekletin. Buzdolabından çıkarttıktan sonra hamuru unlanmış bir zeminde 3mm kalınlığında açın. Kurabiye kalıplarıyla şekillendirin. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında 5-6 dk pişirin. Ben 15 dk pişirdim.

Afiyet olsun..

20 yorum:

Adsız dedi ki...

Şule tarifi bekliyorum, neden mi?
Tam bugünlerde yapmayı düsündüğüm sey:) Yenikurabiye kalıpları aldım ve onlarla deneyeceğim...
Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

:) hanife şaşırdım hemen yorum gelince. Buyrun tarif de eklendi :)

Adsız dedi ki...

Çok basit gözüküyor. Sirkem yok limon sanırım olur ne dersin?
Zeytinyağlı olması çok iyi. Hafif olmuştur hem.. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

hanife olur tabi neden olmasın. Oldukça basit ve hafif bir bisküvi evet.

ZeYNeP dedi ki...

ginger benimde cok sevdigim bir lezzet veriyor kurabiyelere, bazi soslarada kullaniyorum, Turk damak tadina biraz yabanci ama hindistanlilar ve pakistanlilar herseyde kullaniyorlar, birde uzak dogululaR, saglik acisindan birsuru faydalari var, ellerine saglik, hem tozunu hemde sebzesini evde bulundurmakta fayda var, Zip Zip icin yapilacak kurabiye tarifleri cogaliyor :))
zeynep

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik Sule, görünce hemen gözlerim isildadi inanki, Zencefili cok severim ve yeni bir tarif daha eklenmis oldu Zencefilli tariflerin arasina böylelikle.
Tesekkürler

Thinker Bell dedi ki...

Aklım mesajınızda belirttiğinizden beri bu kurabiyelerdeydi:))Üstelik tarçın,zencefil,karanfil gibi sevdiğim bütün lezzetler içinde!
En kısa zamanda denemeliyim:)
Elinize sağlık!

Tijen dedi ki...

sevgili sule,
bize yilbasi nesesi sundun iyi mi?
bugün 2. bir yilbasi olabilir, neden olmasin?
ellerine saglik!
tijen

Adsız dedi ki...

zeynep; her baharat gibi zencefilin de çeşitli faydaları varmış. Fakat tansiyonu olan kişilerin tüketirken dikkatli olmaları gerekirmiş.

özgül; deneyince de beklerim yorumunu.

irlandalı kız; bu baharatları seviyorsanız bu kurabiye tam size göre :)

tijen hanım; çam ağacı şeklinde yapınca kurabiyeleri yılbaşını hatırlattı bana da. :)

ZeYNeP dedi ki...

Ellerine sağlık Şule bende siteyi ilk açtığımızda koyduğum tariflerden biriydi .Geçen hafta arkadaşlarıma yapmıştım Zencefilli Kurabiyelerden. Tariflerimizin arasındaa çok fark yok.bende sadece Karanfil yoktu ?
Ben ayrıca kurabiyelerin bir kısmını Dondurucuya koyuyorum , sonra çıkarıp dısarıda bekletiyorum kafi.

Resimde çok güzel:)
Sevgilerimle
Figen

Adsız dedi ki...

Figencim ben de dün tartıldıktan sonra kurabiyeleri dondurucuya koymaya karar verdim. Masanın üzerinde durunca benim açımdan pek iyi sonuçlar doğurmuyor :)) Resmi beğenmene sevindim. Eşim pek beğenmemişti. teşekkürler..

ZeYNeP dedi ki...

:))))
Kilolar hep sorun hep sorunnn:)
ne olacak böyle bilmiyorum, hem güzel hem yeme nasıl olur !
En iyisi dondurucu evet hiç olmazsa misafirlere ikram olur:)
Sevgilerimle
Figen

Aslı Altan Altundal dedi ki...

Sevgili Şule herşey harika, kurabiyeler nefis gözüküyor. Tam bizim eve göre,deftere kaydedildi. Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Figen dondurucuya attığım kurabiyeler dün akşam eşimin ailesinde çayın yanında bitiverdi :)
Aslı teşekkürler. Bu bisküvileri ben en çok çaya batırarak yemeyi sevdim.

Hanife dedi ki...

Kurabiyeleri denedim, harika oldular.. Tesekkurler paylastigin icin Sulecigim..

Adsız dedi ki...

hanife deneyip beğenmene inan çok mutlu oldum.. afiyet olsun..

Adsız dedi ki...

Tarifi yaptim harika oldu. Senin yorumunu cok daha begendim cunku sivi yag ile yapiliyor. Bir daha ki sefere iki katina cikartip yapacagim EEeee ne de olsa kurabiye mevsimi geldi, Noel, yeni yil yaklasiyor :) Cok tesekkurler!

Bobby nin annesi

Adsız dedi ki...

boby'nin annesi, afiyet olsun.. beğenmenize sevindim..

Adsız dedi ki...

merhaba. bu kurabiyeyi denemek istiyorum ama bekleme süresi gözümde büyüdü. daha az bekletirsem bi fark olur mu hamurda?

Şule dedi ki...

Madalle belki hamurun kıvamında değişiklik olabilir. Denemediğim için kesin bir şey söyleyemeyeceğim :(.