Sayfalar

Pazartesi, Ağustos 08, 2005

Top köfteli ve bezelyeli makarna sepeti

Top köfteli ve bezelyeli makarna sepeti

Annemle hafta sonu bu ayın Lezzet dergisine bakarken gözümüzü bu tarifin resminden alamadık ve pazar günü yapmaya karar verdik. Dergideki kadar güzel bir görüntüsü olmasa da sunumu değişik bir yemeğimiz oldu. Milföy hamuruyla yapılan kısımla eşim bizzat ilgilendi. Ben de makarnayı haşladım ve köfteleri yaptım. Sonra da hepsini birleştirdik.

Malzemeler:

  • 1 paket midye makarna (ben deniz kabuğu kullandım, ayrıca yarım paket kullanmanızı öneririm)
  • 8-9 adet milföy hamuru
  • 1 kutu haşlanmış bezelye
  • 4-5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2-3 domates
  • 1 kahve fincanı su
  • 250 gr kıyma
  • 1 dilim bayat ekmek içi
  • 1 çay kaşığı köfte baharı (ben evde olmadığı için kimyon,yenibahar,karabiber ve kırmızı biber kullandım)
  • 1 yumurta (sarısı ve beyazı ayrılacak)
  • tuz
Yapılışı:

Kıymayı çukur bir kaba alın. Ekmek içini elinizle ufalayın. Yumurta beyazını, baharatları ve tuzunu atarak iyice yoğurun. Fındıktan biraz büyük parçalar koparıp elinizde yuvarlayın. Domatesleri soyup küp küp doğrayın. Zetinyağını ısıtıp domates ve suyu ekleyin. Köfteleri de ilave edip kapağını kapatın ve suyunu çekene kadar pişirin. Suyunu çekmesi için sonradan kapağını açabilirsiniz.

Makarnayı haşlayıp süzün. Soslu köfte ve bezelyeyle harmanlayın.

Milföy hamurlarını un serpilmiş zeminde kare oluşturacak şekilde birleştirip merdaneyle inceltin. Yuvarlak fırın kabı büyüklüğünde bir kapak kesin. Kalan hamuru yağlı kağıtla kaplanmış kabın dibine ve kenarlarına elinizle bastırarak yayın. Dibini çatalla yer yer delin. Hamurun kenarlarına ve kapağına fırçayla yumurta sarısı sürün. Artan hamurla kapağa çeşitli motifler yapın. Hepsini 180 derece fırında pişirin. Hazırladığınız makarnayı ilave edin. Kapağı makarna sepetininüzerine kapatın. Kekik veya nane yapraklarıyla süsleyerek servis yapın..

Afiyet olsun..

13 yorum:

Burcu ÜNAL dedi ki...

bende bu ayın lezzet dergisinde bu tarifi görmüş ve çok beğenmiştim. ellerinize sağlık sizinkide çok nefis gözüküyor..
bende sizden imrendim en kısa sürede deneyeceğim :)

Adsız dedi ki...

evet dergideki fotoğraf gerçekten de çok güzeldi. Benimkini de beğenmenize çok sevindim.

yuvakuran dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Dilek'ce dedi ki...

Sevgili Sule,
cok hos olmus! Elline saglik!

Adsız dedi ki...

Haluk Bey sorularınıza öneri getirirseniz memnun olurum. Zira peynir ve şarap konusunda sizin kadar tacrübeli olduğumu zannetmiyorum.

Dilek beğendiğine sevindim. Teşekkürler..

Adsız dedi ki...

thank you for the comment. Good luck in your web site.

Adsız dedi ki...

biz bu siteyi yapmadan önce ben de Portakal Ağacı'na girip fotoğraflara bakıp bakıp yutkunuyordum. Öğle yemeğinden sonra baksam bile oluyordu bu :). İşinizde kolaylıklar diliyorum..

yuvakuran dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Mertcan Bey eşinize haksızlık etmeyin, eminim kendisi de çok leziz yemekler yapıyordur.

Haluk Bey öneri için teşekkürler, eminim faydalanan birileri olacaktır.

hera dedi ki...

bu yemegin makarna kofte kismi bile yeter
super olmush

Adsız dedi ki...

teşekkürler hera. biz de zaten ilk gün çevresini ve içini yedik. ertesi gün de fazla gelen makarna köfte kısmını ısıtıp da yedik :).

Adsız dedi ki...

Şule senin ve eşinin ellerine sağlık... Görüntüsü gerçekten çok güzel... En kısa sürede ben de denemeyi düşünüyorum.
Sevgiler:)

Adsız dedi ki...

özgecim seni burada görmek ne güzel. Beğenmene sevindim.