Sayfalar

Cuma, Ağustos 19, 2005

Ezme Salata (Adana)



Cumartesi tariflerine devam. Mangalın yanına çeşit çeşit mezeler iyi giderdi doğrusu. Ezmenin yanısıra haydari ve humus yaptım. Humusa çok rağbet olmayınca ben de dahil :) buraya koymamaya karar verdim. Ezmeyi yaparken Lezzet dergisinin sıcak soğuk mezeler kitapçığından faydalandım. Bu arada sitemizdeki resimleri göremeyen arkadaşlar umarım bu tarifin fotoğrafını görürler, resmi buraya daha farklı bir yöntemle koydum.

Malzemeler:

  • 3 domates
  • 1 soğan
  • 3 sivribiber
  • maydanoz (ben 1-2 avuç kadar kullandım)
  • taze nane (nanelerimin bir kısmını da burada kullandım)
  • 1-2 çay kaşığı pulbiber
  • 1 tatlı kaşığı sumak
  • zeytinyağı
  • tuz
  • limon
Yapılışı:

Domatesleri ve soğanları soyup temizleyin. Robotun kıyma aparatına yerleştirin, üzerine biber maydanoz ve naneyi de koyun baharatları ve tuzu da ekleyip, robotta parçalayın. Bir tabağa alıp üzerine zeytinyağı ve limonu gezdirin. Benim ezmem bekledikçe sulandı ve sofraya getirene kadar suyunu sürekli süzdüm.

Afiyet olsun..

9 yorum:

Adsız dedi ki...

domatesin içini cıkartip robota cekse idiniz bu kadar sulanmazdı
bu da benden bir puf nokta
sevgilerr
elif

Adsız dedi ki...

domatesin içi derken neyi kastediyorsunuz! Ben zaten kabuklarını soyup rondoya attım. Çekirdekli kısmını mı diyorsunuz? Anlamadım ama yine de teşekürler :).

Adsız dedi ki...

çekirdekli kısmından bahsetmiştim.sayfanız çok başarılı ara sıra sizden tarif çalmıyorum desem yalan olur:)haftasonu ben deyaptığım bir yemeğin eğer resmini çekebilirsem size göndereyim.kolay gelsin
elif yuce ahmetoglu

Adsız dedi ki...

elif sendin demek :). sitemize hoşgeldin.. her zaman bekleriz yorumlarını. siteyi hazırlamamızın bir amacı da zaten tarifleri okuyucularımızla paylaşabilmek. Sen de ne güzel karadeniz tarifleri vardır kimbilir. Resimli resimsiz her türlü tarifini bekleriz. Kolay gelsin :)

Adsız dedi ki...

sevgili şule tarifleriniz gerçekten çok güzel. Çok kullanışlı. Bu tarif için küçük bir ipucu vermek istedim. Önce domates ve soğanı robotton geçirin ve süzgece alıp suyu akana kadar bekletin. Sonra kalan malzemeleri karıştırın. Hatta domatese bir tatlı kaşığı domates salçasıda ilave edebilirsiniz ki bunu isteğinize bırakıyorum. Bilge

Adsız dedi ki...

domatesleri robotta degil de bicakla iyice kucultseniz daha iyi olur bence

ezme salata dedi ki...

birde nar eksisi koymayi unutmussunuz onunla daha guzel olmazmiydi

Adsız dedi ki...

wallah yapanın elıne saglık ben denedım gerçekten o dışardakı hazırlar gıbı oldu harıka artık favorım arasında ezme
teşkrler

şule dedi ki...

ezme salataya herkesin bir katkısı olmuş anlaşılan. yorumlarınız için teşekkürler..