Sayfalar

Pazartesi, Ağustos 22, 2005

Kıymalı Bamya















Bamya çok fazla talep görmüyor olsa da benim çok sevdiğim bir sebzedir. Markette seçme imkanı olunca ben de tek tek seçerek aldım hepsini. Biraz uğraştırıyor ama olsun.

Malzemeler:
  • Yarım kilo bamya
  • 100 gr. kıyma
  • 1 adet soğan
  • 1 adet domates
  • 2 adet sivri biber
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1-1,5 yemek kaşığı salça
  • 1 adet limon
  • tuz,karabiber
Hazırlanışı :
Öncelikle bamyaların baş kısımlarını temizleyin ve yıkayın. Soğanı yemeklik doğrayıp bir tencerede yağ ile kavurun. Daha sonra kıymayı ekleyip onu da kavurun. İçerisine salça, kabuklarını soyup küp küp doğradığınız domatesi ve ince ince doğradığınız biberleri ekleyin. 1-2 dk. daha kavurun. Daha sonra bamyayı ekleyin. Üzerine 1 limon suyunu sıkın, baharatları ekleyin. Tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte bamyaların rengi değişene kadar pişirin. Sonra tencereye yemeğin üzerine biraz geçecek kadar sıcak su ekleyin. Kısık ateşte bamyalar yumuşayana kadar pişirin. Ben yemeği pişirirken karıştırmıyorum, ara ara yanmasın diye kaşıkla tencerenin dibini kontrol ediyorum.
Afiyet olsun...

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Hatice ellerine sağlık Bamya gerçekten güzel görünüyor.Aslında bende bamya ile arası nahoş olanlardanım ama bütün sebzelerin vücudumuz için gerekli olduklarını düşünerek yılda 3-5 kez bamya pişiriyorum.Annem iyi bamya pişirenin iyi bir aşçı olduğunu söyler daima en zor yemeklerden biridir der bamyayı tane tane pişirebilmek bir sanattır.Eğer annem yemeğinin fotoğrafını görseydi sana 10 üzerinden 10 verirdi.

Adsız dedi ki...

Merhaba Nilüfer, bu güzel sözlerin için çok teşekkür ederim; daha öğreneceğimiz çok şey vardır eminim iyi bir aşçı olabilmek için. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

sevgili mekanı mutfak olan dostlar
yemek bloglarını izlemeye basladıgımdan beri siz, evcini ve mutfakta zen ile,sibelin kahvesi'ne sıksık misafir oluyorum sürpriz kekiniz ve şeftalılı tart internet aracılığıyla alıp denedigim ilk tariflerdi ve başarılı oldum...iş yaşamının ortasına sizlerle mola verebilmek büyük keyif umarım emekliliğimde ben de bir kafe işletebilir yada bir blog sahibi olurum...agız tadınız eksilmesin
gonca kapucu

şule&hatice dedi ki...

Merhaba Gonca Hanım,
Öncelikle sitemize hoşgeldiniz. Böyle güzel sözler duydukça şevkimiz daha da artıyor. Bizim de aslında hayalimiz şirin bir kafe açabilmek. Bizim için şimdilik çok uzak ama umarız siz bu düşüncenizi hayata geçirebilirsiniz. Sevgiler...

Hatice & Şule

Adsız dedi ki...

heyy tesadufun boylesi sizleri biraz daha yakından tanımak icin hakkınızda kısmına bakmak aklını ancak bugün edinebildim veeeee. ben de bankacıyım ve ankarada yasıyorum...
aynı kentte ve aynı alanda calıstıgımızı bilmek beni heyecanlandırdı....belki de aynı banka mı..... ben dış ticaret ve kambiyo üzerine çalıştım hep...
herneyse paylaşmak istedim.sevgiler.gonca

şule&hatice dedi ki...

Gonca Hanım tekrar merhaba ,aynı sektörde olmamız çok hoş ama aynı bankada değiliz.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba,

Ben bamyayı severim oğluma alıştırmak biraz zor oldu oda sadece senede bir kez yiyor.Onu da Bodrum da yapıyorum.Oradaki bamyalar kırmızı yeşilli renkte ve çok lezzetli bir de bahçeden koruk kopartıyorum içine bir salkım koyuyorum çok lezzetli ve diri oluyor.Sizinki de çok güzel olmuş ellerinize sağlık.İyi günler

Adsız dedi ki...

Merhaba Zerrin Hanım,
merak ettim şimdi o bamyaların tadını...
Sevgiler

Adsız dedi ki...

kocam bugün gelip demez mi yemek sitesinden bakıpta mı yaptın diye:))...tesadüfün böölesi.aslında yapacaktım denk geldi...neyse afiyet bal şeker olsun.
aslıhan

Adsız dedi ki...

Aslıhancım merhaba,
güzel bir tesadüf olmuş :)) Ellerine sağlık. Sevgiler...
Merhaba dharma,limonlu suda bekletmeyi denemedim hiç ama pişerken karıştırmıyorum yemeği. Bu şekilde de hiç salyalanma olmuyor. Sevgiler...