Sayfalar

Cuma, Ağustos 12, 2005

Sürpriz Kek

Süpriz Kek

Çok güzel geçen bir tatilden sonra tekrar günlük işlere adapte olmak bir hayli zor geliyor... Tatil boyunca mutfağa neredeyse hiç girmediğim için yeni tarifler deneme fırsatım da olmadı malesef. Dün akşam da artık birşeyler yapma zamanı diye düşünerek Dr. Oetker 'in bu kek tarifini denedim. Kekin arasındaki beyaz katman çizgi şeklinde kalmalıydı sanırım ama bu biraz da şans işi gibi görünüyor.

Malzemeler:
Hamur İçin:
  • 2 yumurta sarısı
  • 1,5 su bardağı şeker ( 1 bardak kullandım)
  • 125 gr. margarin ( 1 çay bardağı sıvıyağ kullandım)
  • 2 yemek kaşığı rom ( ben kullanmadım)
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı iri dövülmüş fındık
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket kakao ( ben 3 yemek kaşığı kullandım)
  • 2 su bardağı un
Hindistan Cevizli Karışım :
  • 2 yumurta akı
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay bardağı hindistan cevizi
  • 2 yemek kaşığı rom ( ben kullanmadım)
  • 1 çay bardağı vişne
Hazırlanışı:

Hamur : Yumurta sarıları,şeker ve sıvıyağı 5 dakika çırpın. Kalan malzemeleri ekleyip 2 dakika daha çırpın.

Hindistan Cevizli Karışım : Yumurta aklarını 3-4 dakika çırpın. Çırpmaya devam ederek şeker, rom ve hindistan cevizini ekleyin.

12x30 cm'lik baton kalıbı yağlayıp ( ben 10x25'lik kalıp kullandım) hamurun yarısını kalıba yayın. üzerine hindistan cevizli karışımı yayın ve vişneleri dizin. Kalan hamuru en üste yayın. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 55-60 dakika pişirin.

Afiyet olsun...

Kullandığım baton kalıbın fotoğrafı :

Baton kalıp

17 yorum:

Tijen dedi ki...

hosgeldin!
haydi mutfaga degil mi?
insan uzaktayken özlüyor evini, mutfagini..
tadini çikar.
tijen

ZeYNeP dedi ki...

hosgeldin,
bu keki zipzip icin deneyecegim, cukulatali, kakaolu hersey onun damak tadina yatkin, ellerine saglik...

zeynep

Adsız dedi ki...

slm,
hoşgeldiniz...ilk kez sitenizden bi tarif denedim ve sonuç: mükemmel..ortasındaki hindistan cevizli karışım muhteşem tat verdi..cüneyt denedi, bayıldı.başarılı tariflerinizin devamını dilerim.özkan'a selamlar...sevgiler...
aslıhan

Adsız dedi ki...

selam haticeciğim,
uzun zamandır görüşemiyorduk, internet yoluyla hasret giderelim o zaman. Sitenizi çok beğendim. Şu anda Aslıhanlarda süpriz kekin tadına bakıyoruz. İtiraf etmeliyim ki Aslıhan beyaz çizgiyi çok güzel tutturmuş. Mehtapın sitesini ziyaret etmek istersen www.blogcu.com/mehtaphan
Görüşmek dileği ile...

yuvakuran dedi ki...

If your compassion does not include yourself,
it is incomplete.

--Buddha

Adsız dedi ki...

Lütfen benim için kalıbın resmini eklermisiniz.Nasıl bir kalıp olduğunu anlayamadım.Her türlü kalıpta yapabilirmiyim bu keki birde bunu soracaktım.Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Merhabalar,hoşbuldum, haftasonu internete girmediğim için yorumlara geç cevap verebiliyorum,kusura bakmayın.
Tijen Hanım çok haklısınız; ben de uzaktayken çok özlüyorum evimi.
Zeynepcim umarım zipzip bu keki de sever; şimdiden afiyet olsun.
Aslıhan ve Elifcim merhabalar sitede yorumlarınızı görünce çok mutlu oldum :)) Hoşgeldiniz sitemize :)) Keki beğenmenize çok sevindim.Afiyet olsun... Bu arada Aslıhancım maşallah keki tam tutturmuşsun. Mehtap'ın ve Ezel'in sitelerine de baktım; görüşmeyeli ikisi de ne kadar değişmiş; çok tatlılar; maşallah... En kısa zamanda görüşmek dileğiyle...
Sudenaz kalıbın resmini akşam çekebilirim ancak. Dikdörtgen ince uzun kalıblardan. Ayrıca diğer kalıplara da olur ama fazla büyük olmamalı kalıp. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba,
kalıp resmi için çok teşekkürler.Dün denedim sürpriz keki tadı inanılmaz güzeldi.Vişne bulamadığım için eklemedim.Ama ufak bir sorunla karşılaştım.Beyaz karışımı yaptığımda karışım hamur gibi koyu bir kıvamda oldu.Bende epey sütle incelttim.yoksa hamurun içine yaymam güç olacaktı.En üstüne tekrar kakaolu karışımı yayarken beyazlar üste çıktı.Ve piştikten sonra seninkindeki gibi belli değildi beyaz karışımım.Acaba ben biryerlerde yalnışmı yaptım.İkinci hamuru yayarken sizdemi zorlandınız yoksa?Herşeye rağmen tadına diyecek yoktu.Teşekkürler tarif için ama inşallah bir daha ki sefere sizinki kadar güzel ve beyaz karışımı belli olan bir kek elde ederim.

Adsız dedi ki...

Merhaba Sudenaz,
Rica ederim.Beyaz kısım ne kadar koyu da olsa yaymak konusunda sorun olacağını sanmıyorum. Benim beze kısmı seninkinin aksine sertleşmedi :( Kakaolu hamur ise biraz koyuydu ve beyaz karışımın üzerine yayarak döktüm. Geriye birazcık düzeltmek kaldı o kadar. Aslında benim kek de tam olmadı. Beyaz kısmın ortada çizgi şeklinde kalması gerekiyor.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam keki yapacam ama borcamda yapsam nasıl olur bu keki dahaa önce yapacaktım rom buldum ama kısmet şimdiyeymiş www.blogcu.com/handan/

Adsız dedi ki...

Merhaba,
borcamda da yapabilirsiniz.Ama fazla büyük olmamalı kalıp. Şimdiden afiyet olsun. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Kekiniz haftasonu denedim. Tadı muhteşem güzeldi. Evde fındık olmadığı için onun yerine hindistan cevizi koydum. Duble hindistan cevizli bir kek oldu. Tarif için teşekkürler..

Adsız dedi ki...

Nurdan, rica ederim. Afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

Hatice hanim,

Bu tarifinizi denedim, harika bir tad, tarif icin cok tesekkurler. Beyaz kısım sizinki kadar guzel olmadi ama diger denememde beyaz kısmı biraz daha dikkatli dağıtırsam daha iyi sonuc alacagimi dusunuyorum.

Adsız dedi ki...

Deniz Hanım, rica ederim. Deneyip beğenilmesi çok mutlu ediyor beni. Bayaz kısmı tutturmak biraz şans gibi geliyor bana. Sevgiler...

Banu dedi ki...

merhaba gercektende surpriz kek bende bu keki muffin olarak yapmayi dusunuyorum insallah oylede guzel olur merak ediyorum ayrica siteniz ve yemekleriniz cok guzel ve anlasilir

Adsız dedi ki...

Banu, muffin olarak çok hoş olur eminim :) Ayrıca sitemizi beğendiğine çk sevindim...