Sayfalar

Perşembe, Ağustos 18, 2005

Zeytinli Çörek
























Cumartesi günü annemi torununu görmek üzere İstanbul'a yolcu ettikten sonra eve geldik. Sonra eşimin ailesini terasta mangal için bize çağırdık. Onlar gelene kadar balkondaki nanelerimle uğraştım. Böcek oluşmaya başladığı için hepsini kökünden kestim. İyilerini ayırdım, temizledim ve yıkadım. Sonra da nanelerle ne yapsam diye tarif aramaya başladım :). Tarif bulamasaydım kurutacaktım. Bilgisayarıma yüklediğim yemek kitabından bu tarifi buldum. İyiki de bulmuşum akşama kadar bize eşlik etti. Öğlen eşimle yarısını yedik. Akşam da eşimin abisi ve ablası birer dilim yediler. Kalan 2 dilimi de pazar kahvaltımızda afiyetle yedik. Denemek isteyenler için yumuşacık bir çörek oluyor.

Malzemeler:

  • 3,5 su bardağı un
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1/2 çay bardağı kıyılmış nane (ben daha fazla kullandım)
  • 1 su bardağı çekirdekleri çıkartılmış siyah zeytin (ben 30 tane kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • tuz
  • çörek otu

  • Yapılışı:

    1 yumurta sarısını ayırın, kalanları iyice çırpın. Üzerine yoğurt, sıvıyağ, tuz ilave edip karıştırın. Unu ve kabartma tozunu ekleyerek yumuşak bir hamur elde edin. Çekirdekleri çıkarılıp ince ince doğranmış zeytin ve kıyılmış nane ilave ederek yoğurun. 26 cm çapında yağlanmış kalıba yerleştirip üzerine yumurta sarısı sürün ve çörek otu serpiştirin. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

    Afiyet olsun..

    22 yorum:

    Sibel dedi ki...

    Çok güzel bir çörek (hmm hem de zeytinli) ve ayrıca çok zarif bir fotoğraf... Ellerine sağlık Şule!

    Basak dedi ki...

    Şu anda çok açım ve bu çöreğin yanımda olması için neler vermezdim.
    Eline sağlık.
    Sevgilerimle...

    Adsız dedi ki...

    sibel, nane ve zeytin bir arada çok hoş oluyor gerçekten. fotoğrafı beğenmene sevindim.

    başak, ben de yavaş yavaş acıkmaya başladım, birer dilim olsaydı da yeseydik keşke :).

    ZeYNeP dedi ki...

    zeytin ne kadar kullandiniz, onu goremedim olculerde, kendi istegimize goremi belirleyecegiz,
    zeytinli herseye evet derim cunku ben, taze nanelerimde var, denemek istiyorum,
    ellerinize saglik,

    Zeynep

    Adsız dedi ki...

    zeynep yazarken zeytini gözden kaçırmışım. işyerinden de edit yapamıyorum. akşam evden düzelteceğim. tarife göre 1 su bardağı kadar zeytin kullanılıyor dilerseniz artırabilir veya azaltabilirsiniz.

    Adsız dedi ki...

    gercekten de harika görünüyo..en kisa zamanda denemeyi düsünüyorum...sevgiler,

    Adsız dedi ki...

    Burcu teşekkürler. denersen beğeneceğini umuyorum.

    Tijen dedi ki...

    kizlar çay partisinde bulusma zamani geldi galiba!
    aklima kibris'in zeytinli keki geldi, ben ekmeklerde seviyorum zeytini, pizzada sonra, ama en çok kahvaltida, bir de makarna sosunda..
    eline sagliiiik!
    tijen

    yuvakuran dedi ki...

    Guzel gozukuyor !

    Adsız dedi ki...

    Sahane, hem Zeytin, hemde Nane nefis bir tarif ellerine saglik Sule:)
    Sevgiler

    Adsız dedi ki...

    tijen hanım ne güzel olurdu değil mi... Soframız rengarenk sohbet koyu inşallah olur diyelim :).

    yuvakuran, özgül teşekkürler..

    Adsız dedi ki...

    ben mutfağınıza yeni takılanlardanım...zeytinli çöreği bi arkadaşımım annesi yapmıştı.çok sevmiştim.çok da merak etmiştim nasıl yapıldığını..tam üstüne geldi.ben de deniycem..kolaylıklar..
    aslıhan

    Adsız dedi ki...

    Aslıhan hanım sitemize hoşgeldiniz o zaman. Umarım beğenmişsinizdir. Zeytinli çöreği ben de ilk defa denedim ve çok hoşuma gitti. Denerseniz sizin de hoşunuza gidecektir.

    Adsız dedi ki...

    zeytinli çörek şu an masada bitmek üzere...güzel oldu ama hamurun kıvamı nasıl olmalıydı bilemedim.ne kek hamuru gibi oldu nede böyle daha sert bi hamur...sizinki nasıldı?
    aslıhan

    Adsız dedi ki...

    Aslıhan benim hamurum oldukça yumuşak elde tutulabilen bir hamurdu. Kek hamuru gibi dökülen bir hamur olmuyor, sert bir hamur da olmuyor. Siz kıvamı doğru tutturmuşsunuz anladığım kadarıyla. Afiyet olsun.

    Adsız dedi ki...

    betül denemene ve beğenmene çok sevindim. afiyet olsun. bu çöreği biz de çok beğenmiştik. lezzeti güzel oluyor.

    Adsız dedi ki...

    Yeni yeni yemek yapmayi ogrenen biri olarak zeytinli corek tarifiniz, sitenizde daha once yayinlanmis brownie tarifinden sonra denedigim ikinci harika lezzet. Sayenizde nisanlim, mutfak konusunda cok usta biri oldugumu saniyor:)) Denemelerim devam edecek. Cok tesekkur ederim...

    Adsız dedi ki...

    sevgili elif böyle yorumlar aldıkça çok mutlu oluyorum inan. her iki tarifi de beğenmenize çok sevindim. Afiyet olsun.

    Tutku dedi ki...

    ben de yeni yeni pasta,börek yapmaya başladım sayılır..yeni şeyler de denemek istiyorum..sormak istediğim bişi var,hamuru elimizle çırparak mı yoksa mikserle çırparak mı elde etsek daha güsel olur? bu çörek için

    Adsız dedi ki...

    dudku, umarım pasta ve börek yaparken zevkle yaparsın:) bu çörek için hamuru en başta el çırpıcısı kullanarak, un ekledikten sonra da elimizle yoğurarak elde ediyoruz. sevgiler.

    Adsız dedi ki...

    Merhaba,

    Bu tarife taze sogan da ekleyebilir miyim?

    Adsız dedi ki...

    soğandan hoşlanıyorsanız neden olmasın!