Sayfalar

Perşembe, Ekim 27, 2005

Mozaik Pasta



Siteye yazdığım ilk tarif kuru meyveli mozaik pasta idi. Fakat annemin mozaik pasta tarifini hala yazmamıştım. Annem bu pastayı doğum günümüzde bile yapardı. Canım annem harcı yuvarlak bir kalıba bastırarak yerleştirir, ters çevirince de pasta hazır olurdu :). Herkesin çocukluğunu hatırlatan bir pasta sanırım. Anneannemlere götürdüğümde de aynı şeyden bahsedildi.

Malzemeler:

  • 500 gr petibör bisküvi
  • 2 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker (2 yemek kaşığı kullandım)
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 125 gr tereyağ veya 1/2 bardak zeytinyağı
  • 1 paket vanilya
Yapılışı:

Sütü, şekeri hafif ateşte erittikten sonra kakaoyu, yağı katıp karıştırın. Vanilyayı da ekleyip karıştırın. Bisküvileri ayrı bir kapta minik minik kırın. Sonra karışımı bisküvilere katıp iyice karıştırın. Harcı buzdolabı poşetine dökün. Yuvarlayarak silindir şekli verin ve buzlukta veya derin dondurucuda 2 saat bekletin. Çıkartıp dilimledikten sonra hindistan cevizi serperek servis yapın.

Afiyet olsun..

58 yorum:

ZeYNeP dedi ki...

Şule cok şık olmus sunumu.
Ben gecen senelerde yapmıstım bir kere ama biraz yumusak olmustu :)
Senin tarif denk gorunuyor mutlaka deneyecegim ellerinize saglık, teşekkürler tarif için.

Sevgilerimle
Figen

elcinin_mutfagi dedi ki...

Sule harika görünüyor bende mozaik pasta yaparim ama seninkinin sunumu süper:)birdahaki sefere mutlaka hem senin tarifinle hemde bu sekilde yapacagim cok hosuma gitti valla:) cok tesekkürler anneni de unutmayalim tabiki ellerinden öperim ve eminim anneciginin sayesinde kac kisi bu pastaya artik böyle bir sekil verecektir:)

Dilek... dedi ki...

Merhaba Sule, sunum ve resim cok hos. Mozaik pastadan hic bikilmaz, degil mi? Ben en son potibor yerine yulafli bir biskuvi kirdim icine, birde portakal kabugu rendeledim. Cok yakismisti. Tavsiye ederim, kakao - portakal ikilisini seviyorsan. Ellerine saglik!

Adsız dedi ki...

Figen, teşekkürler. Yumuşak veya sert ben her halini seviyorum :)

Elçin, teşekkürler. Aslında annemin verdiği şekil bu değildi. Annem yuvarlak bir kaba bastırarak bildiğimiz yaş pasta şeklini verirdi. Burada yaptığımız ise klasik yöntem. Rulo yapıp dilimleyerek sunma.

Dilek, yulaflı bisküvi ile yapınca sanırım şekeri daha az katmak gerekir. O daha şekerli gibi geliyor bana. Portakal kabuğu rendesini de sitedeki ilk tarif olan kuru meyveli mozaik pastada kullanmıştım. O da güzel olmuştu tabiki.

ruchan dedi ki...

Ellerine sağlık , ne güzel görünüyor. Hep üçgen görmüştüm ben mozaik pastayı... Ayrıca çok severim ama daha hiç yapmayı denedim. Bir gün bende yapıp blogumda yayınlayacağım inşallah.
Sevgilerimle:)

Burcu Özdoğan dedi ki...

Sevgili Şule en sevdiğim pasta:) Çok sık yaparım.Sunumun harika ellerine sağlık
sevgiler

huysuz dedi ki...

tek kelimeyle dört dörtlük,tebrikler :)

nihan dedi ki...

Şule ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

cimcime teşekkür ederim. biz mozaik pastayı hep yuvarlak yaparız hem daha kolay oluyor şekil vermesi.

burcu, huysuz ve tatlı, nihan teşekkür ederim güzel yorumlarınız için..

Adsız dedi ki...

ilkkez içinde yumurta olmayan bir mozaik pasta tarifi görüyorum,belkide vardıda ben bilmiyordum.Genelde gördüğüm tariflerde içine yumurta konuyordu.Yumurta pişmediği için mozaik pastayı ne yapmak istemişimdir nede başkalarında yemişimdir.Bu şekilde mutlaka yapacağım,tabiki şu yoğun misafir alma olayları bittikten sonra.Ellerine sağlık Şulecigim sevgiler...

Adsız dedi ki...

Aslında burası ne yeri nede zamanı ama 3 gündür televizyondaki Malatyada çoçuk yuvasında yaşanan olaylarda o çocuklara o işkenceleri yapan insanları kınıyorum.Belkide aynı şeyleri yaşayan yüzlerce çocuk daha var.Bende sizin aracılığınızla tepkimi göstermek istedim.Allah yardımcısı olsun bütün çocukların,çocuklarımızın.

Adsız dedi ki...

zeynepcim çiğ yumurtayı pasta böreklerde kullanmam pek. brownide kullanıyorum sadece. browni yapmayalı da uzun zaman oldu. Ben de çoğu mozaik pastası tarifinde yumurtayı görünce çok şaşırmıştım.:) Çocuk yuvası konusunda da sana tamamen katılıyorum. :(

caulerpa dedi ki...

ellerinize sağlık çok gussel görünüyor. bende yapmak istiyorum ama çikolataya alerjim var . kullanamam. kakaolu değildi, mozaik pastayı başka bir şey ile yapabilir miyim acaba?? teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Sule'cigim, tek kelimeyle HARIKA. Her seyini cok begendim. Sen de mi yuvarlak kaliba bastirak yaptin? Yoksa sadece silindir sekli verdikten sonra dilimledin mi? Her halükarda cok muntazam olmus.

Adsız dedi ki...

teşekkürler. eğer alerjiniz kakaoya karşıysa beyaz çikolata ile deneyebilirsiniz.

minecim teşekkürler.ben silindir şekli verdikten sonra dilimledim. beğendiğine sevindim :)

Adsız dedi ki...

Merhaba!

bu pastayı yarın yapmak istiyorum ve size iki sorum olacak.
1. dikdörtgen kek kalıbına folyo döşeyip yapsak olur mu?
2. bir gece buzlukta beklemesi fazla mı olur? pasta cumartesi 17 gibi yenecek.

biraz acemiyim de çok teşekkürler

Adsız dedi ki...

olur neden olmasın. öyle de çok hoş olur diye düşünüyorum. iyi fikir! en az 2 saat buzlukta beklemesi gerekiyor, daha fazla da bekletebilirsiniz..

Adsız dedi ki...

Şulecim Merhaba;
Pastayı bugün gelecek misafirim için yapacağım.Pasta buzluktan çıkarınca yumuşuyormu.Daha doğrusu 3 kişi olacağız ve eminim artacaktır.Kalanları buzdolabında sakladığımızda ilk halini korurmu.Hoşçakal..

Adsız dedi ki...

buzluktan çıkardıktan sonra dolapta bekletiyorsunuz. Dolapta buzluktaki haline göre daha yumuşak oluyor. Yani tam yenilecek kıvamda oluyor.

Sibel dedi ki...

Herkes gibi ben de görüntüye bayıldım Şule.. Ben üçgen şekil verirdim ama böyle de çok hoş görünüyor, tam bir "pasta"! Ellerine sağlık.

SBK dedi ki...

yummy:)Bu mozaik pasta cok guzel gorunuyor. Benim buzdolap posetine dokup sekillendirememek gibi bir problemim vardi.Annenizin cozumu cok hosuma gitti. Hemde cok guzel gorunecektir.Bir daha oyle deniyecegim.
Guzel tariflerinizin devamini bekliyoruz

Hatice dedi ki...

harika bir sunum olmuş, ellerine sağlık Şule...

Aslı Altan Altundal dedi ki...

Annemde yapardı çocukken dediğin gibi.Bayrama yapmaya karar verdim, hatırlattığın için sağol. Annenin de eline sağlık Şule.

Adsız dedi ki...

sibel, gülnare, hatice, aslı hepinize yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Umarım siz de birgün dener ve beğenirsiniz..

Adsız dedi ki...

janjanlı afiyet olsun. beğenmenize çok mutlu oldum :)

Adsız dedi ki...

Şule hanım merhaba, tarifinizi Cuma akşamı yaptım ancak verdiğiniz bisküvü miktarı sosa fazla geldi bir dahaki sefere bisküvi miktarı azaltmayı düşünüyorum yine de tadı güzeldi teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Songül hanım bisküvi miktarı başta fazla gibi görünse de sos, bisküvileri iyice karıştırınca karıyordu. Sizin yaptığınızda toparlanmadı mı! Bu bizim klasik tarifimiz her zaman bu şekilde yaparız ve bir problem olmaz. Umarım dilediğiniz sonucu bir dahaki sefere alırsınız.

Adsız dedi ki...

Mozaik pastayı akşam çayı için denedim sonuç çok güzel oldu.Yarım çay bardağı kadar sütü artırdım ve cevizde kattım içine,Yumurtasız olduğu için içimiz atarak yedik,çok sağol Şuleciğim,bizlerle tariflerini paylaştığın için,sevgiler....

Adsız dedi ki...

zeynepcim afiyet olsun. beğenmenize çok sevindim :))

Adsız dedi ki...

Merhaba;ne zamandan beri bu pastayi yapmayi istiyordum.Ama tariflerde cig yumurta oldugu icin yapmaya güvenemiyordum.En sonunda sizin tarifinizi gördüm ve yaptim ve cok güzel oldu.Tarif icin cok tesekkür ederim.Sevgiler,Senem.

Adsız dedi ki...

senem tarifi deneyip beğenmene çok sevindim. Afiyet olsun..

Adsız dedi ki...

Cumartesi caya gelecek misafirler icin pratik, cabuk yapilacak birsey dusunuyordum, mozaik pastayi aklimdan geciriyordum ama nedense annemin icine cig yumurta kattigini dusunmedigim icin vazgecmek uzereyken sizin tarif cikti karsima. Annemin yaptigi tarif buydu iste. Icine portakal kabugu rendesi koydum, esimde bu sabah bakayim nasil olmus diye 2-3 dilim yedi... misafirlere kalirsa ne ala!! Bu pastayi hayatimiza yeniden kazandirdiginiz icin tesekkurler.... Asli

Adsız dedi ki...

Sevgili aslı deneyip beğenmene çok sevindim. Sık sık yapıp bizi hatırlarsanız ne mutlu bize :)

Adsız dedi ki...

merhaba şulecim
siteni ilk defa görüyorum yumurtasız mozaik fikri beni çok heyecanlandırdı. içim içime sığmadı. neden mi? kuş gribi nedeniyle çiğ yada pişmiş yumurta kullanmıyordum. mozaik pastayı da çok sevdiğimden tarifi görünce çok sevindim ellerine sağlık şulecim
iş arkadaşlarım cansu ve serpil de sunumunu çok beğendiler . Ben de yaparsam böyle yapıcim
tariflerini merakla bekliyoruz
hayriye

Adsız dedi ki...

merhaba hayriye, tanışıyor muyuz acaba :)! Sanki tanıdık biriymişsin izlenimi uyandırdın bende. Mozaik pasta tarifine bu kadar çok sevinmen beni de çok mutlu etti. Biz çiğ olmasa da pişmiş yumurtayı tüketiyoruz. İş arkadaşlarına da selamlarımı ilet. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

ben bugün denedim, fakat beklediğim tadı bulamadım. margarin ölçüsü fazla olabilir mi? yine de görünüş olarak annemin yaptığına benziyor...ama hala o eski lezzeti arıyorum..eline sağlık..

Adsız dedi ki...

umarım aradığınız lezzeti bulabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

15 senedir ABD'de yasiyorum o nedenle pek cok lezzeti unutmaya basladim, rahmetli annemin en cok yaptigi pasta olan mozaik pastanin tarifine gercekten cok yakin, tek fark portakal kabugu rendesi. Benim ilk denemem 15 dakika once dondurucuya girdi, bakalim nasil olacak.

Selamlar ve cok tesekkurler

Mustafa

Adsız dedi ki...

Mustafa bey umarım anneciğinizin lezzetine yakın bir tat yakalayabilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun..

Adsız dedi ki...

daha güzel olabilirdi.

Adsız dedi ki...

mozaik pata çok önemli..
şulecim sunum süper ötesi.. tebrik ediormm.. ben yaptım bu tarifi we manyak ötesi oldu. herkese öneririm bayanlar hepiniz yapın.. ben bazen içine ceviz de atıorum çok cool oluyo... ama açıkçası biraz ezik bi pasta istiosanız bende çok pasta tarifi war bi ara size yollarım cnm... nesse hepinizin annesnn elini öperim... annelerimiz az yapmadı bize mozaik pastalardan öyle deilmi bayanlar.. neyse bey bekler ben kaçar... öpüormm.. byeee..


selena

Adsız dedi ki...

herkes sulecim diye belirtmis sule hanımın kim oldugunu bilmesem de kendisine tesekkurlerimi iletiyorum :) universite gencliginin bu tarz hazırlanması kolay ama bir o kadar lezzetli tariflere ihtiyaci war..malum yemegi yapan bir anne yok ewimizde...
tekrar tesekkurler

oguz / kutahya

angel dedi ki...

merhabalar,hımm mozaik pasta çok güzel görünüyor.bende çok yaparım.sizinkinide denicem...
bende bloğuma beklerim...

Adsız dedi ki...

eşimin en çok sevdiği pastaymış mozaik pasta, bende hemen internette tarif araştırmaya başladım, bu tarifi buldum ve hemen denedim... sonuç harikaydı, o da ben de afiyetle yedik... bu leziz tarifi paylaştığınız için teşekkürler...

Adsız dedi ki...

merhabalar,öncelikle sunumuz harika,süpersiniz...deneyeyim dedim bende aynen yazdığınız gibi yaptım ama olmadı yaaaa:( benmiyim çok beceriksiz olan acaba????bisküviler eridi gitti,sıvı bir hal aldı paasta şeklini bile veremedim:(sizce neden????ne yapmam gerekiyordu??teşekkürler...

Adsız dedi ki...

yorumlarınız için teşekkür ederim. en son yorum yazan isimsiz arkadaş tamamen katıyağ kullanarak ve diğer malzemelere de tam olarak uyarsanız sorun çıkacağını zannetmiyorum.

Adsız dedi ki...

gerçekten görünüm harika
ben kıvamını tutturuyorum arkadaşım ama ben tarifimi kaybetmiştim sizden aldım çok teşekkür ediyorum hayırlı ramazanlar by by

Adsız dedi ki...

şule ellerine saglık sunumun süper valla yiyesim geldi hemen yapmaya gidiyom yapcam :)

Adsız dedi ki...

mrb sunumu çok güzel tadı nasıl bilmiyorum ama şimdi deneme zamanı

Adsız dedi ki...

mozaik pasta süper özellikle yumurtasız we katı yağsız yazanın ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Şule Hanım,
Ben de yumurtasız mozaik pastanın tarifini destekleyenlerdenim. Tarifi DENEDİM ve çok beğendim ama 500 gr yerine 250 gr bisküvi kullanmama rağmen bisküviler çok geldi bunun dışında tadı yerindeydi. Tarif için teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Bu akşam eski günleri hatırladım, çocukluğumda çok yerdim mozaik pastadan farklı sitelerde araştırmıştım ama her yerde farklı yazıyordu ve çok ayrıntısızdı, sizin sitenizde ise gayet sade basit ama açıklayıcı bir tarif vardı, hemen bakkala gittim gerekli malzemeleri aldım ve mutfağa fazla girmeyen biri olarak, çok başarılı bir mozaik pasta oldu..
Yüreğinize sağlık. Tariflerinizi takip edeceğim.
Herşey için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

yorumlarınız için teşekkür ederim. tariften memnun kalmanıza çok sevindim..

Adsız dedi ki...

biz yeni yaptık donması için dolaba koyduk inşallah güzel olur.

Adsız dedi ki...

daha denemedim ama süper görünüyo eline sağlık

Işıl dedi ki...

Merhaba Şule

bende şimdi yaptım pastayı ama 250 gr bisküvi kullandım cünkü sosu az göründü gözüme.
Birde sosu yani sütü çok ısıttığım için galiba karışımı bisküvilere dökünce bisküviler biraz eridi :(
Evde kakao yoktu bende bitter çikolata erittim.
Tadını begendim şimdi soğumasını bekliyorum
Bir daha ki sefere sütü biraz az ısıtırsam bisküvilerden erimezler sanırım.

Tarif için teşekkürler

Sevgiler
Işıl

Hayatın Tatları dedi ki...

benim bildiğim mozaik pasta tarifinde yumurta var ve ben onu hiçde iç rahatlığıya yiyemiyordum.. Artık bu tarife göre mutlaka yaparım.Ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Hehe :) kimler de buradaymis. Hayatin tatlari arkadasim bende tam bloguma mozaik pasta tarifini koydum, hemide yumurtadan bahsettim :))

Sule tarifini beyendim. Tam anneminki gibi olmus. Bende sayili mozaik pasta tariflerinden biri. Kendi blogumada koydum annemden tarifi almak imkansiz geldi de.