Sayfalar

Çarşamba, Ağustos 24, 2005

İslim Kebabı















Pazar akşamı ertesi gün için bu yemeği hazırlamıştım. Artık kızartma yöntemini yemeklerde çoğunlukla kullanmıyor olmama rağmen bu yemek için farklı bir alternatif henüz bulamadım. Bir sefer patlıcanları dilipleyip fırına verdim ama güzel olmamıştı patlıcanlar.

Malzemeler:
  • 5 adet uzun patlıcan
  • 350 gr. kıyma
  • 1 adet soğan
  • 1 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı galete unu( ya da bayat ekmek içi )
  • 1 diş sarımsak
  • tuz,karabiber,kırmızıbiber,yenibahar,kekik
  • 2 adet domates
  • 3-4 adet sivribiber
  • 2 yemek kaşık salça
Hazırlanışı:

Patlıcanları alacalı soyup uzunlamasına dilimleyin ve tuzlu suda acısının çıkması için bekletin. Bu arada soğanı rendeleyin yada çok ince yemeklik doğrayın. Kıyma, galete unu ,yumurta, soğan, dövülmüş sarımsak ve baharatları iyice karıştırarak köfte harcı elde edin. İsterseniz bu harcı daha önceden hazırlayıp bir süre bekletebilirsiniz.

Patlıcanları yıkayıp kurulayın,sonra tavada kızartın ve havlu kağıt serilmiş bir tabağa yerleştirin. Domatesleri halka halka doğrayın. Biberleri büyüklüklerine göre 2 veya 3'e bölün.

Daha sonra patlıcanlardan 2 şer tanesini "+" olacak şekilde yerleştirin. Köfte harcından oluşturduğunuz artı işaretinin ortasına yerleşecek büyüklükte ama biraz irice köfteler hazırlayın( çünkü piştiğinde köfteler küçülüyor). Patlıcanların uçlarını sıra ile köftenin üzerine kapatın. Bir kürdanın ucuna önce kestiğiniz biberlerden sonra da 1 halka domates takın ve bu kürdanı kapadığınız patlıcanların üzerine batırın. Daha sonra bir tepsiye yerleştirin. Tüm patlıcanlar için aynı işlemleri tekrar edin. Salçayı bir kase kadar su ile karıştırıp hem kebabların üzerine hem de tepsiye dökün. Tepsinin üzerine alüminyum folyo kapatarak önceden ısınmış 230 derece fırında 30-35 dk. kadar pişirin. Son 1-2 dk da folyoyu çıkarabilirsiniz.
Afiyet olsun...

18 yorum:

Burcu ÜNAL dedi ki...

bu yemeğin görüntüsüne bayılıyorum..şimdi canım çok çekti,yapamamda..çok üzüldüm..
ellerinize sağlık mükemmel görünüyor..

yuvakuran dedi ki...

Ankara TunaliHilmi ile Bulum sokak kavsaginda bulunan Cicek lokantasinda ayni sizin goruntude yapiyorlar. Ogle yemegine once yogun ve sicak bir mercimek corbasi ile baslamak lazim. Bol salata ikram geliyor. Ana yemekten sonra firinda sutlac ve sade kahve. 15 YTL.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik Hatice, cok istah acici görünüyor, daha hic yapmadim ama ismini cok duydum, simdi pisirmege heveslendirdin inanki.

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu,
ikram edebilme şansımız olabilseydi ne iyi olurdu...
Haluk Bey, menü çok güzel olmuş.
Özgül, teşekkürler. Pişirmeni şiddetle tavsiye ederim. Sevgiler...

Yesim dedi ki...

İşte en sevdiğim yemeklerden biri! Ellerine sağlık Hatice,hep denemek isterim ama hep çok zor gelir,özellikle de kızartmayı hiç beceremediğimden yapmaya çok üşenirim,ama geniş bir zamanda mutlaka ben de deneyeceğim,çok güzel görünüyor tekrar ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Merhaba Yeşim,
benim de favori yemeklerimden birisidir. Yapımı da aslında çok zor değil. Umarım denersin. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hatice yaptığınız her şey gibi bu da nefis görünüyor islim kebabına bende bayılırım ama patlıcanları kızartmadan yapmanın bir yolu var mı ?

şule&hatice dedi ki...

Nilüfer, malesef patlıcanları pişirmek için başka bir yöntem bulamadım. Sevgiler...

pınar dedi ki...

bu yemeği ben de çok severim. adının islim kebebı olduğunu bilmiyordum. annem kıstırma der bu yemeğe. neyse adını boşverelim de tadı harika olur. eline sağlık.

Adsız dedi ki...

Pınar, haklısın çok lezzetli bir yemek...

Adsız dedi ki...

Hatice ben bu yemegi kızartmadan yapmanın yolunu buldum patlıcanları alacalı soyduktan sonra boylamasına kesip buharlı pişiricide pişirdim tabii tadı kızartma kadar enfes degil ama idare eder nede olsa.

Adsız dedi ki...

Nilüfer güzel bir yöntem gibi görünüyor; paylaştığın için çok teşekkürler.Ama buharlı pişiricim olmadığı için ben bu yöntemi deneyemeyeceğim şimdilik. Bir de Şule patlıcanları dilimleyip her iki yüzüne fırçayla hafif yağ sürerek fırına verildiğinden bahsetmişti. Ben yağ sürmemiştim ve hiç güzel olmadı. Belki bir de yağ sürüp denemekte fayda var. Sevgiler...

neslihan h. sütpideler köksal dedi ki...

Bir başka sitede fotoğrafınızın aynısı kullanılmış (mutfaksirlari.com). Sizin emeğiniz ise bir bakıp gerekeni yapın bence. Kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

Sutpideler, bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederiz.

Adsız dedi ki...

işte aradıgım tarif bu yarınkı yemek davetımde menüme bunuda katıcam insllh guzel olur tskkrleeeerrrrr

hatice dedi ki...

Umarım denemiş ve beğenmişsinizdir.

Neşeli Sesler dedi ki...

Selam,

Ben de patlıcanları tuzlu suda haşlayıp sonra tereyağında bir iki çevirip yapıyorum gayet de hoş oluyor tavsiye ederim.

Neşeli Sesler dedi ki...

ben patlıcanları tuzlu suda haşlayıp azıcık tereyağında altüst bi kızartıyorum. güzel oluyor:) tavsiye ederim.