Sayfalar

Salı, Ağustos 02, 2005

Eyvan Kebap-Kahve

kahve

Pazar günü ben de Ankara'da lezzetin izindeydim. Sevgili Başak'a özendim galiba :). Annem,eşim ve ben alışverişimizi yaptıktan sonra yemek yemek için eşimin daha önce işyerinden arkadaşlarıyla gittiği Urfalı Eyvan Kebap'a gitmeye karar verdik. Kebapçının yeri Ostim-Gimat-Demetevler güzergahında sanayi sitesinin içinde, çok güzel bir yerde değil ama müşterisi oldukça fazla. Kesinlikle rahat edebileceğiniz bir yer. Açıkhavada divan gibi oturulacak yerleri var, içli köftesini çok beğendim. Yemeğimizi yedikten sonra ben kahve, eşim ve annem çay içmek istedi. Garson ben size 3 kahve getireyim diyince eşim tamam dedi annem sütlü içebiliyorum ben diyerek çayda ısrar etti. Garson bizim kahvemiz başkadır dese de annem (kendisi oldukça inatçıdır) çay içeceğim dedi :). Sonra biz kahvelerimizden bir yudum içince gerçekten de inanılmaz bir tadı olduğuna karar verdik. Böyle bir kahve şimdiye kadar içmemiştik. Anneme kahvemden bir yudum içirince yüzünden pişman olduğu çok açıktı :). Kahveyi getiren kişiye kahvede ne olduğunu sordum, kendisi özel olarak evinde yapıp, kiloyla sattığını söyledi. Biz de yarım kilo alalım dedik. Kendisi de bize kahveyi nasıl yaptığını uygulamalı olarak gösterdi. Kahvenin içine 7 çeşit malzeme katıyormuş. Bunlardan birisinin fıstık olduğunu söyledi :). Hatta İçişleri Bakanı buraya geldiğinde o da merak edip sormuş fakat öğrenememiş. Dün akşam da kahveyi öğrendiğim şekilde yapıp içtik. Yolunuz düşerse siz de mutlaka bu kahveden deneyin. Bu arada merak edenlere kahvenin yarım kilosu 15 YTL.
Yapılışı ise şöyle; kişi başına 1,5 veya 2 kesme şeker, 1,5 tepeleme tatlı kaşığı kahveyi cezveye koyup, üzerine kaynar su döküyorsunuz. İyice karıştırıp şekeri ve kahveyi erittikten sonra ocağa koyup iyice köpürtüyorsunuz. Cezveyi büyük seçmenizde fayda var, çünkü kahve köpürdükçe güzelleşiyor. Küçük cezvede yaparsanız kahve köpürecek yer bulamıyor. İyice köpürttükten sonra fincanlara köpüğü paylaştırıp tekrar ocakta köpürtüyorsunuz. Sonra da afiyetle içiyorsunuz. Ben ikinci yapışımda daha iyi köpürtebildim, ilk yapışımda pek köpürmemişti. Bakalım üçüncü sefer nasıl olacak..

7 yorum:

yuvakuran dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Lale'yi de severim. Hatta Lale'ye gidecektik ama son anda Eyvan'a gidelim demiştim ben. Bir keresinde sadece Lale Krep yemek için gitmiştik oraya :). Krep arasında kestane,dondurma üzerine de çikolata sosu.Hatta sitemizde sevgili Hatice Dondurmalı Krep adıyla bu tatlıyı yapmayı evde denemişti.

mono dedi ki...

kahve süpermiş de yemekler nasıldı onu merak ettim...

Adsız dedi ki...

ben en çok içli köftesini beğendim. Eyvan special'dı sanırım istediğimiz, yani karışık kebap. Tavuk güzeldi fakat adana'sı ve beytisi oldukça yağlıydı.

Adsız dedi ki...

o kadar güzel görünüyor ki kahve.....bende kahveyi sevmem ama şimdi görünce canım çekti....köpüklü ve orta şekerli offf süper olurdu....tşkler:))

Adsız dedi ki...

zeynep bu kahvenin tadı gerçekten çok farklı. Denesen sen de büyük bir olasılıkla seversin.

Adsız dedi ki...

kahvenin köpüğü içimi coşturdu desem yeridir. leziz gözüküyor :)