Sayfalar

Cuma, Ağustos 26, 2005

Etimek Tatlısı
















Babam tatlıyı çok sevdiği için onları ziyarete giderken yapmıştım bu tatlıyı. Şerbetli ve sütlü tatlı bir arada :) Yapımı da son derece pratik...

Malzemeler :
  • 1 paket tuzsuz etimek
  • 5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 su bardağı şeker
  • Tarçın,
  • Dövülmüş fındık yada ceviz
Şerbet için :
  • 2 su bardağı su
  • 2 su bardağı şeker
  • Birkaç damla limon suyu
Hazırlanışı :

Şerbet için su ve şekeri bir tencerede kaynatın. Yaklaşık 7-8 dk. sonra limon suyunu ekleyin. Etimekleri bir tepsiye yanyana yerleştirin. Aralarındaki boşlukları birkaç etimeği küçük parçalara ayırarak kapatın. Şerbeti üzerlerine dökün. Daha sonra muhallebiyi hazırlamak için unu bir tencereye alın, üzerine sütü ekleyin ve karıştırarak kısık ateşte pişirin. Karışım kaynamaya başladığında şekeri ilave edin. Muhallebi kıvamına geldiğinde altını kapatın ve vanilyayı ekleyip mikserle 7-8 dk. çırpın. Daha sonra muhallebiyi etimeklerin üzerine yayın. Tatlı oda sıcaklığına geldiğinde üzerine tarçın ve fındık serpin. Dolapta soğumaya bırakın. Afiyet olsun...

14 yorum:

Adsız dedi ki...

:)) nim nim
valla ne diyeyim super bir goruntu
ben bunu karyağdı hatun tatlısı diye bilirim :) uzerine fındık ceviz yerine nar ve hindistan cevizi konusr. bide uzerine krem santi. ama bu hali de eminim cok guzeldir.
birden aklıma etimekleri islatırken serbet ile değilde sulandırılmış karamel ile ıslatılsa sanki super olurmuş gibi geldi. hatta içine birazda kahve likörü. ay ay agzım sulandı valla :))
elinize sağlık

Adsız dedi ki...

Zeze teşekkürler,
mutfakta yaratıcılığın sınırı yok. Yemek yapmanın bir güzel yanı da sanırım yaptıklarımıza bize özgü birşeyler katabilmek. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hatice bu benim favori tatlılarımdan biridir ben muhallebiyi iki ölçü yapıyorum yarısına kakao ekliyorum bir kat etimek üzerine kakaolu muhallebi arasına vişne üstüne tekrar etimek onun üzerine beyaz muhallebi üstüne tekrar vişne.
Oldukça kalın ve lezzetli oluyor görüntüsüde çok hoş duruyor belki bir seferde böyle denersin diye paylaşmak istedim.

Adsız dedi ki...

Nilüfer bu şekilde de çok hoş bir tat olur eminim. Ne de olsa vişne de var içinde. Teşekkürler...

pınar dedi ki...

hatice ben de bu tatlıyı çok severim ama hiç yapmadım. muhallebiyi yaparken şekeri niye kaynayınca ilave ediyoruz? hepsini bir koyup pişirsek olur mu?
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba pınar, olur elbette ama süt ve şeker birlikte kaynatıldığında sütün protein açısından bir yararı kalmadığını duymuştum. Bu yüzden mümkün olduğunca şekeri sonradan ilave etmeye çalışıyorum. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

bu tarifi gördüğümden beri yapmak istiyordum.dün yaptım.bugün annemle birlikte bitirdiğimizi gördüm.bu ekmek kadayıfına çok benziyo...ayrıca emziren anneler için süt oluşumunda çok katkısı olacağı kesin.ölçülerin süper hatice. ellerine sağlık..sevgiler...
aslıhan

Adsız dedi ki...

Aslıhancım afiyet olsun. Beğendiğinize çok sevindim. Ezel'e de faydalı olur inşallah. Annene selamlar...

Adsız dedi ki...

annemde bu tatliyi yapar diyet diye yutturur bize:))ama cok leziz serbetine daha az seker koyunca süper oluyor..ellerine saglık seninde

Adsız dedi ki...

Ozli merhaba, ben de çok seviyorum bu tatlıyı. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

aynı etimek leri şerbetledikten sonra üzerine pudingle de deneyebilirsiniz öyle de çok güzel oluyo

Adsız dedi ki...

Bikac kere yaptiim bu tarifi. Hepsinde de cok hos oldu. Kremanin olculeri baya guzel. Ben onceden genelde etimek ustu krem santi versiyonlarini yemistim, bu onlardan daha hos bence.
tesekkurler,

Esra

Adsız dedi ki...

Esra, beğenmenize sevindim.

Adsız dedi ki...

merhaba ben etimek tatlisini yaptim cok begendim tavsiye ederim harika serbetine az seker koyunca ve hafif tatli oldu tesekkurler afiyet olsun herkese..