Sayfalar

Cuma, Ocak 12, 2007

Yeniden Aranızdayım ve İki Renkli Revani



O kadar uzun zaman oldu ki nasıl başlasam karar veremedim :) Oğlum dünyaya geleli 2,5 ay oldu ve artık günlerimiz belli bir düzene girdi diyebilirim. Vaktimin çoğu Erkan'la ilgilenmekle geçiyor. Yorucu olmasına rağmen o kadar güzel bir duygu ki Allah isteyen herkese bu güzelliği yaşatsın. Erkan uyuduğu zamanlarda da fırsat buldukça yeni tarifler denemeye çalışıyorum ve bunları yavaş yavaş sizlerle paylaşacağım. Burada olmayı ve sizleri çok özlemişim :))

İki Renkli Revani

Revani klasik bir tarif ama bu sunumla tadı çok daha farklı ve lezzetli oluyor. Bu sunumu Emine Beder'in bir revani tarifinde görmüştüm. Ben annemin tarifini kullandım. Ama annem şerbeti göz kararı yaptığı için ben 3 bardak su ve 3 bardak şekerle hazırlamıştım; biraz az geldi. O nedenle tarifte ölçüleri 4 bardak olarak yazdım.

Malzemeler:

  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • 2-2,5 yemek kaşığı kakao
  • 16-17 adet vişne tanesi

Krema için:

  • 2 su bardağı süt
  • 3-4 yemek kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı un

Şerbeti için:

  • 4 su bardağı su
  • 4 su bardağı şeker
  • 1/2 limon suyu

Hazırlanışı:

Öncelikle soğumaları için krema ve şerbeti hazırlayalım: Şerbet için su ve şekeri bir tencereye alıp kaynatın. 6-7 dk sonra limon suyunu ekleyin. Biraz daha kaynatıp ocağın altını kapatın. Krema için tüm malzemeleri bir tencereye alıp karştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin ve soğumaya bırakın. Bu sırada üzerinin kabuk bağlamaması için üzerine şeker serpebilirsiniz.

Kek için yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar iyice çırpın. Sonra yağı ve yoğurdu ilave edip karıştırmaya devam edin. İrmiği ekleyin. Un ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekleyin. Hamuru yağlanmış kalıba döküp ve 170 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin. Fırından çıktıktan sonra sıcak tatlıya soğuyan şerbeti dökün. Tatlı şerbetini çektikten sonra fazla geniş olmayan bir bardağın ağız kısmını tatlıya koyarak yuvarlak şekilde kesin. (Bardağı kalıp gibi kullanarak kesmeyi denedim ama tatlı dağıldı) Bu yuvarlak dilimleri bir servis tabağına alın. Tatlının kalan kısımlarını bir araya toplayın. Üzerine kakaoyu ilave edip karıştırın. Sonra bu karışımı tatlıların üzerine paylaştırın. Soğuyan kremayı şanti torbası ile tatlıların üzerine sıkın (eğer tamamen soğumadı ise kıvamı koyu olmadığından tatlıların üzerinden akabilir) ve üzerine bir adet vişne koyun.

Afiyet olsun...

Hatice

23 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım hoşgeldin :) Tariflerini okumayı ben de çook özlemişim. Zaten uzun zamandır güncelleyememiştim siteyi, senin gelmenle daha da bir şenlenir artık mutfağımız :) Çook öpüyorum Erkanı ve seni..

Adsız dedi ki...

Hoşbuldum canım. O kadar güzel tarifler eklemişsin ki umarım bundan sonrada güzel lezzetlerle devam ederiz. Ben de çok öpüyorum ...

Adsız dedi ki...

Bebeginiz hayirli olsun,allah anali babali buyumesini nasip etsin.Sizi yeniden sayfanizda görmek cok guzel.

Adsız dedi ki...

Merhaba Hatice Bebeğinizi güle güle büyütün Allah sağlık mutluluk versin.Güzel tariflerinize kavuştuk yeniden :) Revaninin sunumu harika olmuş elelrinize sağlık sevgiler gönderiyorum size.
www.pastacikiz.com

Adsız dedi ki...

Daphne, çok teşekkür ederim güzel dileklerin için.
Pastacı kız, bu güzel dilekleri almak çok hoş. Çok teşekkür ederim. Tatlıyı beğenmene de ayrıca çok sevindim

Adsız dedi ki...

merhaba
bebeğiniz hayırlı olsun güle güle büyütün.

revanide çok güzel olmuş ayrıca eline sağlık.

hesna
www.mordeniz.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Hesna çok teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

Çok hoş sunumlu bir tarifle geri dönmüşsün,ellerine sağlık.Bebeğine Allah güzel yazılar yazsın,şansı güzel olsun.

seda
tarifname.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Allah anneli .babalı..sevdikleriyle ..sevenleriyle...çookkk güzel bir ömür nasip etsin erkan'a...
kolaylıklar dilerim size...tadını çıkararak bu güzel günleri geçirmeniz dualarımla...
m.

Adsız dedi ki...

Seda ve anonymous, çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız ve dualarınız için. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hosgeldin aramiza Hatice:)
Erkan'i op benim yerime,
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba, ben iyi bir takipçinizim. Tariflerinizi, fotoğraflarınızı çok beğeniyorum. Size hoşgeldiniz demek istedim. Oğlunuza ve size sonsuz sevgilerimi gönderiyorum. Herşey gönlünüzce olsun.

Adsız dedi ki...

Tarif harika görünüyor. Umarım bende böyle güzel yapabilirim.Bebeğinizle size güzel günler dilerim.Allah analı babalı büyütsün.Hoşçakalın.

Adsız dedi ki...

merhaba,

bebeğinize mutluluk diliyorum. Hep yüzü güler umarım ... Tarifiniz şahane bu sırada...

sevgiler ..

http://misss.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Lama, hoşbuldum :) Erkan'ı öptüm senin yerine...
Anonymous çok teşekkür ederim. Her zaman sitemize bekliyoruz. Sevgiler...
Diğer anonymous, tarifi deneyeceğine sevindim. Umarım istediğin gibi olur.
Misss, güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Haticecim hoşgeldin, seni ve güzel tariflerini özlemişim doğrusu. Bebeğin hayırlı olsun. Ayrıca bebek+iş+ev üçlüsünün düzene girmesine sevindim. Allah isteyen herkese hayırlısıyla nasip etsin.
Sevgiler.
Bu arada revani en sevd,iğim tatlılardan biridir. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

Adsız dedi ki...

Nazife hoşbuldum :)Güzel dileklerin için çok teşekkürler. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canım hoşgeldin, özlemiştik yani senin yazılarını. Site kurulduğundan beri takipçinim,(ne de olsa üniversiten beri arkadaşız di mi) ama nedense şimdi yorum yazıyorum :)) Devamı gelecektir....
Öpüyorum seni ve minik kuzunu :)

Adsız dedi ki...

Filizcim sen de hoşgeldin sitemize. Sizden de yorumlar görünce çok mutlu oluyorum :) Ben de öpüyorum seni. Görüşmek üzere...

Adsız dedi ki...

Sevgili Hatice hanım öncelikle Allah analı babalı büyütsün evladınızı,hayırlı evlad olsun inşallah.Sitenizden bir iki tarifi denedim çok güzel oldu hepsi.Bu yüzden bu tarifi de görünce hemen denedim ama ne yazıkki benim revanim biraz kek tadında,kuru oldu.Acaba tarifin aslında da böyle mi olması gerekiyor,yoksa şerbeti biraz daha arttırmak gerek?

Adsız dedi ki...

Anonymous, güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim :)Tarifteki açıklamamda yazdığım gibi benim tatlımın da şerbeti az olmuştu. O nedenle 1 bardak arttırıp tarife yazmıştım demekki 4 bardak da az geliyor. Sanırım 5 bardak ile hazırlamak daha iyi sonuç verecek. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

şimdi tatlını yapmaya gidiyorum eminim güzel olacak yarkan sizi hatırlıyacağız nursen

Adsız dedi ki...

Nursen, umarım deneyip sonuçtan memnun kalmışsınızdır :)