Sayfalar

Cuma, Mayıs 18, 2007

Muskatlı Kek



Aslında kabaracağından umutsuz bir şekilde keki fırına vermiştim ama umduğum olmadı :) Erkan'ı uyutup keki yapmaya başlamıştım; tam yumurta ve şekeri çırparken Erkan uyandı. Onları bırakıp oğlumu tekrar uyuttum. Tabi bu arada yumurta sarıları hafif kurumaya başlamıştı. Kek hamurunu ikiye bölüp kakao eklerken Erkan yine uyandı; bu sefer yanıma getirip mama sandalyesine koydum. Fazla dayanmayıp ağlamaya başlayınca apar topar fırına koydum keki. Tarif Dr. Oetker'den. Baharatlı bir kek olur sanmıştım ama eklenen baharatların tadını yerken pek fazla hissedemedim.

Malzemeler:
  • 4 yumurta ( 3 kullandım)
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 125 g margarin ( 1/2 su b. sıvıyağ kullandım)
  • 1 su bardağı iri kırılmış ceviz
  • 1, 5 tatlı kaşığı muskat rendesi
  • 1,5 tatlı kaşığı zencefil
  • 1 yemek kaşığı kakao ( 2 kaşık kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 4 su bardağı un ( 3 bardak kullandım)

Üzeri için pudra şekeri ( kullanmayı unuttum)

Hazırlanışı :

Şeker ve yumurtaları krema kıvamına gelene kadar çırpın. Sonra süt ve yağı ekleyip karıştırın. Muskat rendesi ve zencefili ilave edin. Daha sonra un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek karışıma ekleyin ve karıştırın. Cevizi ilave edin. Yağlanmış kek kalıbına malzemenin yarısını koyup kalana kakaoyu eleyerek ekleyin ve karıştırın. Bu karışımı beyaz hamurun üzerine yayın. Daha sonra bir çatalla kalıptaki hamurları kenarlardan dibe doğru spiraller çizerek birbirine karıştırın. Önceden ısınmış 170 derece ( turbo fırında 160 ) 40-45 dk. pişirin. Kek soğuyunca kalıptan çıkarın. Üzerine pudra şekeri serpin.

Afiyet olsun...

15 yorum:

SEDA dedi ki...

Muskatı çok severim ve yakışacağını düşündüğüm yemeklere de sıkça kullanırım. Ama kekte hiç denememiştim. Şöyle bir düşününce gerçekten keke de ayrı bir lezzet veriyordur. Ellerine sağlık. Sevgiler

Seda
tarifname.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Ay karnım da nasıl açtı var ya şimdi gidip kek yapacam ben de...
ellerine sağlık...
Hatice sen etkinliğe katılmıyor musun?

Adsız dedi ki...

Seda, ben de seviyorum muskatı. Kek lezzetliydi ama dediğim gibi muskatın tadı fazla hissedilmiyordu.

Esra, afiyet olsun şimdiden :) Etkinliğe katılmıyorum. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Hatice, öncelikle ellerine sağlık :)

Aslında benim bir sorum var ve genel bir soru. Muskatı ben marketlerde sıkça görmeye başladım. Ama oldukça sert bir yapısı var, rendesinin satıldığını da görmedim. Nasıl rendeliyoruz muskatı?

Teşekkürler şimdiden! :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Ayşegül, muskatı küçük sarımsak rendesi ile rendeliyorum. Sevgiler...

Sibel dedi ki...

Kek yapımı maceralı olmuş ama sonuç çok güzel görünüyor:) Her tür baharatı seviyorum keklerde, muskatın miktarı artırılabilir belki daha baskın olması için. Eline sağlık Hatice.

Adsız dedi ki...

Teşekkürler Sibel. Haklısın muskat artırılabilir. Sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Hatice,
Ellerine saglik. Ne kadar guzel kabarmis. Muskati hic denemedim, tadi nasil, tatli mi biraz baharatli mi?
Iyi hafta sonlari

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Hatice,
Ben sizin siteyi cok begenip hergun ziyarte ediyorum ama neden bu gune kadar eklememisim anlamadim. Musadenizle hemen ekliyorum. Sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Hatice, maceralı bir kek telaşın olmuş, ancak kek öyle güzel kabarmış ki ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

sevgili hatice herşeye rağmen ne güzel olmuş kekin...süper kabarmış ve gayet gözünekli ve lezettli gözüküyor...ellerine sağlık...sağlık ve afiyetle

Adsız dedi ki...

bloğunuzu ilgiyle takip ediyorum daha önce sosyete mantısı ve un kurabiyesini denedim çokta güzel oldu ,bu kek maşaallah nede güzel kabarmış ,cehaletimi mazur görün muskat nedir ,tadı nasıldır hiç bir fikrim yok ,zannederim aktardan alınır ,mı???

Adsız dedi ki...

Aybike beğendiğine sevindim. Muskatın baharatlı bir tadı var.

Pembeli ve Hande, teşekkür ederim.

Afacan minnoşlar, deneyip tariflerden memnun kalmana çok sevindim. Muskat kabuklu cevizden biraz küçük bir baharat. O şekilde satılıyor ve rendelenerek kullanılıyor. Aktarlarda rahatlıkla bulabilirsin. 1 tanesi bile uzun süre kullanılır. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Selammm,

tariflerin hepsi birbirinden nefis görünüyor. Bir şey sorucam ben hiç muskat kullanmadım nasıl bir tad veriyor, yani herhangi bir aroma katıyor mu yaptığımıza?

Lavanta
www.lavantakokuluev.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Merhaba Lavanta,

evet muskat aroma katıyor ama çok ağır bir aroma değil. Sevgiler...