Sayfalar

Perşembe, Haziran 30, 2005

Dondurmalı Krep















Bu tatlıyı ilk kez bizim işyerine yakın bir restorantta yemiştim. Evde yapmayı düşünmüştüm ancak üzerinden bayağı bir süre geçti ve ilk kez dün akşam deneyebildim. Sosu pek aynı olmadı. Hazır çikolata sosu, paketin üzerindeki ölçüye göre hazırladım. Ama koyu oldu; biraz daha sıvı bir şekilde de yapılabilir. Tadı çok güzel oluyor. Sanırım bir tane tatlı, bir kişi için fazla geliyor.

Malzemeler :

Krep için:
  • 1 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 fiske tuz
Diğer malzemeler:
  • Vanilyalı dondurma( Maraş Usulü daha iyi olur)
  • Kestane püresi
  • Çikolatalı sos
Hazırlanışı:
Krebi hazırlamak için yumurta ve unu çırpın. Daha sonra bu karışıma sütü azar azar ekleyip topaklaşmamasına dikkat ederek karıştırın. Daha sonra şeker ve tuzu ekleyip tekrar karıştırın. Teflon bir tavaya ( ben 28 cm'lik kullandım) biraz tereyağ sürüp tava ısındığında 1 kepçe krep hamurunu tavaya eşit şekilde dağıtıp iki yüzünü de pişirin. Bu malzemelerden 2 adet krep oluyor. Diğer taraftan çikolata sosun yarısını üzerindeki tarife göre hazırlayın. Krepler soğuduğunda orta kısmına dikdörtgen bir şekilde kestane püresi sürün. Püreyi kapatacak şekide dilediğiniz miktar dondurma koyun. Krebin kenarlarını katlayıp servis tabağına ters çevirin. Üzerine hazırladığınız çikolata sosdan döküp hemen servis edin.

Afiyet olsun...

10 yorum:

ruchan dedi ki...

Ellerinize sağlık. Eşim krebe bayılır. Bu da dayanılmaz görünüyor. En kısa deneyip , eşime süpriz yapacağım.
Sevgilerimle:)

Adsız dedi ki...

Merhaba cimcime,
denersen şimdiden afiyet olsun. Umarım eşin beğenir. Benim eşim çok beğendi. Ama tavsiyem maraş usulü dondurma kullan. Ben normal kullandım ;çok çabuk eridi.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Görüntü muhteşem ellerine sağlık Hatice.Kestane püresi yerine başka ne koyabiliriz bir fikrin var mı ?

Adsız dedi ki...

Merhaba Nilüfer,püre yerine ne kullanılabilir bilemiyorum ama kestaneli dondurma ile de yapılabilir. Fakat şimdi üretiliyor mu emin değilim.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Benim aklıma bir fikir geldi ama nasıl olur bilmiyorum dondurmanın üzerine meyve koysak aceba nasıl olur ? mesela muz veya vişne

Adsız dedi ki...

Olabilir bence Nilüfer, mutfakta herşey sınırsız. Ayrıca muz iyi fikir püre haline getirilerek de kestane püresi yerine kullanılabilir.

Adsız dedi ki...

Hello Friend! I just came across your blog and wanted to
drop you a note telling you how impressed I was with
the information you have posted here.
Keep up the great work, you are providing a great resource on the Internet here!
If you have a moment, please make a visit to my xp wireless networking site.
Good luck in your endeavors!

Adsız dedi ki...

just a look and compliments for your beautiful site.

unfortunately i'm not confident with your language so its impossible to me going over photos and this is frustrating.

can u help me? english traslator? other turkish site have been organized with a traslator.

otherwise not, will remains in my mind your wonderful preparations.
thanks a lot.

nurdan dedi ki...

ben Nurdan yeni bir blog açtım. sizi uzun zamandır takip ediyorum.beni ziyaret ederseniz sevinirim.sevgiler

Adsız dedi ki...

tariflerinize bayıldım ayıldım elnize sağlık çok güzel görünüyolar
benim adreimde
www.muciznuma.tr.gg
tabi sitemi reklam için yazmadım yemeklere bakarken sizin bloğu gördüm yemeklerin güzelliğini görünce yorum yazmadan edemedim :)
aeolun hoşçakalın