Sayfalar

Cuma, Haziran 03, 2005

Karnıyarık

Fırında Karnıyarık

Haticeden sonra bir patlıcanlı tarif de benden :). Karnıyarık yemeğini oldum olası çok severim. Annem hep kızartıp da yapardı ve çok yağlı olurdu. Ablamın da ocakta közlemiş olduğu patlıcanlarla yaptığı karnıyarığı yedikten sonra ben de böyle yapmalıyım dedim. Bir kere ocakta közlemiştim fakat hem çok zahmetli geldi bana hem de eşim tadını çok beğenmedi. Biz de fırında közlemeye karar verdik. Patlıcanlı ne yaparsak hep fırında közlüyoruz.

Malzemeler:
  • 4 adet patlıcan
  • 200-250 gr yağsız kıyma
  • 1-2 adet kuru soğan
  • 3-4 adet domates
  • 2-3 diş sarımsak
  • yarım demet maydonoz
  • tuz, karabiber
  • zeytinyağı
Hazırlanışı:

Patlıcanları fırının ızgara modunda üst raflarında ara sıra çevirerek közleyin. Patlıcanları bir kaç yerinden delerseniz patlama riski olmaz. Közlenmiş patlıcanların kabuklarını soyup sıcak akan suyun altında iyice yıkayın. (Patlıcanın acısını alıyor) Büyük bir tavada ince ince doğradığınız soğan ve sarımsakları yağda kavurun. Kavrulduktan sonra kıymayı ekleyin birlikte kavurmaya devam edin. Domateslerden birisini üzerini süslemek için ayırın.Kalan domatesleri rendeleyin, maydonozları ince ince kıyın. Rendelenmiş domatesleri tavaya ekleyin, rengi istediğiniz gibi olmazsa salça yada domates püresi katabilirsiniz. Tuzunu ve biberini katın. Ocaktan indirmeden önce kıyılmış maydonozları ekleyin. Şöyle bir karıştırıp ocaktan alın. Patlıcanları yağlanmış bir borcama (ya da fırın kabına) yerleştirin. Ortalarını boydan boya bıçakla çizerek elinizle iyice açın. Harcınızı yarılmış patlıcanlara doldurun. Üzerlerine 1-2 dilim domates yerleştirin. Önceden ıstılmış 250 derece fırında 20 dk pişirin.

Afiyet olsun..

4 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,siteye hergün girip bir iki dakika girip yorum yazamıyordum.günlerdir koşturmaktan sonunda rahat rahat tarifleri inceledim.siteye yeni arkadaşlar katılmış.Sizin adınıza çok mutlu oldum.karnıyarığı görüncede yorum eklemeden duramadım.Karnıyarığı közleyerek yapma fikri çok ilginç ve güzel bir fikir.Hemde daha hafif oluyordur.Ben patlıcanı çok sevmeme ragmen nedense yiyemiyorum .agırmı geliyor bilmiyorum.Ama eşim karnıyarıgı çok sevdigi için bu şekildede denerim heralde.Ellerinize saglık,sevgiler......

Adsız dedi ki...

yazdıgım yorumu gönderdikten sonra okudumda ,edebiyat ögretmenim görse eminim vah vah hiçbirşey ögretememişim derdi heralde.Neyse siz artık kusura bakmayın.çünkü ,bazen yorum yazarken küçük oğlum gelip arada tuşlara basıp gönderiyor.Tabi acele edincede böyle acayip cümleler çıkıyor.

nagice dedi ki...

çok güzel görünüyor.bende az önce kıymasızını yaptım.imam bayıdı da deniyor ya.sadece kıyma yok.herşey aynı..afiyet olsun

Adsız dedi ki...

Zeynep bizim gözümüz de senin yorumlarını arar olmuştu. Tekrar hoşgeldin. Ben ve eşim patlıcanın her halini severek yiyoruz. Közleyerek yapınca da daha bir lezzetli oluyor.

Nsevil teşekkürler. İmambayıldın da eminim harika olmuştur afiyet olsun..