Sayfalar

Cuma, Haziran 24, 2005

Buhara Pilavı

















Malzemeler :
  • 2 su bardağı pirinç
  • 2/3 su bardağı bezelye
  • 1 adet havuç
  • ½ çay bardağı sıvı yağ
  • tuz
Hazırlanışı :
Havucu küp küp doğrayıp hafif diri kalana kadar haşlayın.Yıkayıp biraz beklettiğiniz pirinçleri yağda pirinçler tane tane ayrılana kadar kavurun. Pirincinizin kaldırabileceği miktarda sıcak su ekleyin( ben 1 e 1,5 koydum). Tuzunu , havucu ve bezelyeyi ekleyin. Kısık ateşte tencerenin kapağını kapatıp suyunu çekene kadar pişirin. Sonra tencerini kapağının altına havlu kağıt serip 15 dk kadar demlendirin.
Afiyet olsun...

2 yorum:

ZeYNeP dedi ki...

Merhaba,
Benim çok sık yaptığım pilav çeşidi.Buhara dendiğini bilmiyordum.Ben havuc ve bezelyeyei yağda biraz kavurup sonra diğer işlemlere geçiyorum.Ve pilav pişmeye yakın bolca dereotu ekliyorum.Cok lezzetli oluyor.
Eline sağlık..
Sevgilerimle
Figen

Adsız dedi ki...

Merhaba Figen, aslında ben de ismini bilmiyordum bu pilavın. Bir yemek kitabında bu isimde görünce ben de yazdım. Ama nette baktığımda bu isimde farklı bir pilav daha var.
Sevgiler...