Sayfalar

Cuma, Haziran 17, 2005

Sütlaç
















Dün akşam evdeki yarım litre sütü nasıl değerlendirebilirim diye düşünürken sütlaç yapmaya karar verdim. Siz nasıl seviyorsunuz bilmiyorum ama Şule de ben de sütlacı bol pirinçli ve yoğun seviyoruz. Tabii nişasta katılmamış olarak. Bu tarifle yaptığınızda koyu bir kıvamda sütlaç oluyor. Ama isterseniz kendi zevkinize gore pirinç miktarını azaltabilirsiniz. ( tarifi 1 litre süt ile veriyorum)

Malzemeler :
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı su
  • 2/3 su bardağı pirinç
  • 1 paket vanilya
  • 2/3 su bardağı şeker
  • Tarçın
Hazırlanışı :
Pirinçleri once 1 bardak su ile suyu çekene kadar biraz haşlayın.Daha sonra sütü ekleyip pirinçler yumuşayana kadar karıştırarak pişirin. Altını kapatmaya yakın şekeri ve vanilyayı ekleyip biraz daha pişirin. Sonra altını kapatıp tencerenin kapağını da kapatın ve ılımaya bırakın. Ilınınca kaselere boşaltın. Buzdolabında soğumaya bırakın. Servis ederken üzerine tarçın serpin.
Afiyet olsun...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,sütlaçı nedense çocukken pek sevmezdim.Annem çok güzel yapardı herkes ayıla bayıla yerdi ben yemezdim.O kadar pasta börek çörek yapmışımdır daha hiç sütlaç denemedim.Ama artık seviyorum özelliklede üzerene tarçın ve çekilmiş ceviz koyunca.Memleketten dönünce denerim artık.Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Zeynepcim biliyormusun eskiden bende çok sevmezdim sütlacı :) ama şimdi seviyorum. Fakat hiç cevizlisini hiç yemedim. Onu da denemek lazım...

Adsız dedi ki...

Dün akşam yaptım sütlaçtan biraz pirinci fazla olması dışında çok güzeldi.Zaten pirincin yoğun olacağını yazmıştın.Daha önce hazır sütlaçlardan yapıyordum ama böylesi daha güzel ve sağlıklı oldu,denemeyenlere tavsiye ederim birdahaki sefere süt miktarını arttıracağım,eminim öylede güzel olur,Haticecim tarif için teşekkürler.Maaşallah Şule yokluğunu aratmadı,hızına yetişemiyoruz,seninde yeniden aramıza dönmenide bekliyorum ayrıca,sevgiler.....

Adsız dedi ki...

Zeynepcim afiyet olsun, keşke azaltsaymışsın biraz pirinci. Dediğim gibi ben bol pirinçli seviyorum.
Çok teşekkür ederim beni düşündüğün için ama bir süre daha tarif ekleyemeyeceğim malesef :(( Sevgiler...