Sayfalar

Perşembe, Haziran 02, 2005

Fırında Patlıcan


Malzemeler:
  • 1/2 kg. patlıcan
  • 2 adet orta boy soğan
  • 3 adet biber
  • 3 adet domates
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1-1,5 su bardağı su
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • tuz, karabiber, kırmızıbiber
Hazırlanışı:

Patlıcanları alacalı soyup tuzla ovun ve 15 dk. kadar bekletin. Sonra yıkayıp uzunlamasına dörde bölüp yemeklik doğrayın. Soğanları yarım ay şeklinde doğrayın. Domatesleri dilimleyin. Bir borcam tepsiye biraz sıvıyağ sürün. Bir kaç dilim domates yerleştirin. Üzerine patlıcanları koyun. Onun üzerine doğradığınız soğanları yayın. En üste biber( 4 de yada 2 ye bölünmüş) ve domatesleri dizin. Tuz ve baharatları ekleyin. Salçaya suyu azar azar ekleyerek salçalı su yapın ve yemeğin her yerine eşit miktarda dökün. Çok az sıvıyağ gezdirin. Tepsinin üzerini aliminyum folyo ile kapatıp önceden ısınmış 220 derecede pişirin. Yemek pişmeye yakın folyoyu çıkarıp üzerinin de pişmesini sağlayın.
Afiyet olsun...

8 yorum:

ruchan dedi ki...

Ellerine sağlık. Hem lezzetli , hem sağlıklı görünüyor. Kızartmadan yapıldığı için hafiftir de.
Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

Teşekkürler cimcime ...

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Eski tariflere yazılan yorumlar görülmediğinden çareyi burada yazmakta buldum.İlk başta bu tarife saygısızlık ettiğim için özür dilerim.
Labneli pasta ile ilgili sormak istediğim bir şey var.Birincisi bisküvileri çok mu ufak bölüyoruz?İkinciside meyvelerin üzerine dökülen tart jöleyi pastayı kalıptan çıkardıktan sonramı döküyoruz?Eğer çıkarıp ekliyorsak kenarlarına taşmıyormu?Sadece üzerine duruyor sizin jöleniz bir sırrımı var bunun?Birde kalıptan çıkarmak zor olmadımı?
Çok fazla soru sordum ama çok güzel yapmışsınız harika görünüyor bende kesinlikle denemek istiyorum.Ve sizinki kadar harikulade olmasını istiyorum.Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.
sevgilerimle
Bahşende.

Adsız dedi ki...

Bahşende eski tariflere yazılan yorumlar son yorumlar kısmında görünmese de, tarifin altında yorumlar kısmında görünür. Yani yazdığınız yorumu ve cevabını okumak için arşivden o tarifi tıklamanız yeterli. Herneyse gelelim sorularınıza. Bisküvileri olduğunca küçük bölebilirsiniz. Zaten jöleyle karıştırınca hamur gibi oluyor. Tart jöleyi kalıptan çıkarmadan döküyoruz. Kalıp kelepçeli ise pastayı kalıptan çıkarabilirsiniz. Kelepçeli değilse çıkarmadan tepsinin ya da kalıbın içinde dilimleyerek servis yapabilirsiniz. Beğendiğinize çok sevindim. Umarım deneyip tadını da beğenirsiniz. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba şule, evde pazardan beri bekleyen patlıcanlar var.böyle güzel, az yağlı bir tarif bulmuşum. inşallah zaman da bulurum da yaparım.ellerine sağlık.sevgiler...

Adsız dedi ki...

Şule hanım çok teşekkürler bu güzel tarif için.
Labneli pastamı dün elim ayağım titreyerek denedim.Bu kadar güzel ve kolay olacağını hiç düşünmemiştim ben.İnanın bana ben yaptım dedim ama hiç kimse inanmadı.Eşim yaparken şahit olmasaydım bende inanmazdım ama bahşende yaptı diye misafirleri inandırmaya çalıştı.
Çok teşekkürler ya benimkinin üzerinde sadece kivi yoktu şeftali,muz ve çilekle süsledim.Kivi bılamadım ama yinede o kadar güzel bir görüntüsü vardı ki anlatamam.Çok ama çok teşekkürler.Artık bu benim misafir tarifim.Akşam yiyenler madem sen yaptın ver tarifini dediler bende hem sitenin adresini hemde tarifi bir güzel yazdırdım onlara.
Bir kez daha böylesine güzel bir tarif için teşekkür etmek istiyorum.O kadar şımardımki sayenizde dün akşam anlatamam.
Tariflerinizi denemeye devam edeceğim.Sırada pudingli kek var:))
Sevgilerimle
Bahşende!!

Adsız dedi ki...

Bahşende hanım bu ne güzel bir yorum, inanın içim açıldı. Denemeniz ve sonucunu beğenmenize çok sevindim. Sitemizde her zaman yorumlarınızı görmek isteriz.

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu&başak,
tarifi denediğinizde de yorumunuzu bekleriz...
Sevgiler...