Sayfalar

Pazartesi, Ekim 31, 2005

Bulgur Köfteli Tavuk Çorbası



Bu aralar yoğun bir şekilde yüksek lisans tezimle meşgulüm. Yaklaşık bir ay daha sıkı biçimde çalışmam gerekiyor. Aralık ayında tezimle ilgili seminer sunacağım. İnşallah istediğim gibi güzel ve başarılı bir seminer olur. Bu yüzden bir süredir siteye yeni tarif ekleyemiyordum ve bir ay daha tarif eklemeyeceğim. Sevgili Şule'nin yaptığı tariflere ve diğer blog arkadaşlarımın yaptıklarına bakıp iç geçireceğim artık. Ayrıca şimdiden herkesin Ramazan Bayramını kutluyorum.

Haftasonu annemlere iftar yemeğine gittiğimizde yaptığı nefis çorbanın tarifini yazacağım. Çorbayı gördüğümde resmini çekip mutlaka siteye koymalıyım dedim. Hem çok lezzetli hem de doyurucu bir çorba. Tabii annem ölçü ile yapmadığından bana da malzemeleri göz kararı söyledi.

Malzemeler :
  • 1 adet tavuk göğsü
  • 1 su bardağı kadar ince bulgur
  • 1 adet yumurta
  • aldığı kadar un
  • 2-3 diş sarımsak
  • 2-2,5 yemek kaşığı salça
  • zeytinyağı
  • tuz, karabiber, nane
Hazırlanışı :

Tavuk etini bir tencereye koyup haşlayın. Daha sonra elinizle küçük küçük parçalara ayırın. Bulguru sıcak su ile ıslatıp kısırda olduğu gibi şişmelerini sağlayın. Bulgurlar sulu kalmayacak. Sonra icerisine yumurtayı, tuz ve karabiberi ekleyin. Malzemeleri iyice yoğurarak, hamur kıvamına gelecek kadar un ilave edin. Bir süre daha hamuru yoğurun. Sonra elinizi ıslatıp ( veya unlayıp) hamurdan fındıkdan daha küçük parçalar koparın ve yuvarlayın. Un serpilmiş bir kaba koyun. Tüm hamur bitene kadar aynı işlemi tekrar edin. Tavuk etini haşladığınız suya göz kararı ( bulgur köftelerinin miktarına göre ayarlayabilirsiniz) su ilave edin. Kaynamaya başladığında tavuk etlerini, dövülmüş sarımsakları ve tuzu ilave edin. Ardından hazırladığınız köfteleri de ekleyin ve köfteler pişene kadar kaynatın. Küçük bir tavaya zeytinyağını koyup içerisine salçayı ekleyin. Ocakta bir süre karıştırdıktan sonra nane ekleyin ve altını kapatın. Çorbanın suyundan bir kepçe salçalı karışıma ekleyip karıştırın. Sonra bunu tencereye karıştırarak ilave edin. Bir süre daha kaynatıp ocaktan alın.
Afiyet olsun...

6 yorum:

Bengisu dedi ki...

Ellerine sağlık hatice çok süper gözüküyor ben aynı çorbayı bir başkasında yedim ama içinde sanki yoğurt eklemişler gibi geldi ve onun üzerine salça değilde süs olarak kırmızı biber yapmışlardı ve çok hoşuma gitmişdi en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum.
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Bengisu, aslında annemin ellerine sağlık; ben sadece afiyetle yedim :)Denersen bu şekilde de beğeneceğini düşünüyorum. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba Hatice,inşallah seminerin çok iyi geçer.Ayrıca kendi adımada çok mutluyum böylesine başarılı insanlarla birşeyler paylaşabildiğim için.Çorbaya gelince,annemde bu köfteleri kıymayla yapar,suyuna tavuk eti katmazdı diğer aşamalar aynı zaten. Dedigin gibi tadıda güzel hemde besleyici.Annenin ellerine sağlık,sevgiler....

Adsız dedi ki...

Zeynepcim çok teşekkür ederim güzel dileklerin için. Senin bahsettiğin şekilde sulu köfteyi hatırlattı bana. O haliyle de böyle de çok lezzetli. Teşekkürler. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Sevgili Hatice ellerine sağlık. Dün akşam denedim bu çorbayı, gerçekten çok lezzetli hem de doyurucu. Çok teşekkürler... Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Elif afiyet olsun. Çorbayı deneyip beğenmenize çok sevimdim. Senin de eline sağlık. Sevgiler...