Sayfalar

Pazartesi, Nisan 04, 2005

Kuru Meyveli Mozaik Pasta

Mozaik Pasta

Sofra dergisinin Ocak-2005 sayısında gördüğüm an yapmak istediğim bir pasta. Aslında annemin evindeyken bu pastanın sade versiyonunu canım istediğinde yapardım. Cumartesi günü evdeki kuru meyvelerle denedim. Eşim ve işyerindeki arkadaşım çok beğendiler. Bana göre ise tarifte yaptığım bir değişiklik çok hoşuma gitmedi. Bir daha yaparsam tarifi aynen uygulamayı düşünüyorum. Tarifte pastaya 1 yumurta ile şekeri çırparak başlanıyordu ben çiğ yumurta yemek istemediğim için şekeri direk kullandım ve yerken çıtır çıtır ağzıma geliyordu :). Ama yine de çok güzeldi.

Malzemeler:

· 250 gram pötibör bisküvi
· 1 su bardağı tozşeker
· 125 gram eritilmiş margarin
· 1 adet yumurta
· 2 çorba kaşığı kakao
· 1 çorba kaşığı süt
· yarım çay bardağı fındık
· 1 çay bardağı damla çikolata
· 1 adet portakalın rendelenmiş kabuğu
· 1 çorba kaşığı üzüm
· 2 adet kuru incir
· 1 çorba kaşığı kuru dut
· 2-3 adet kuru kayısı
· Üzerine: 1 su bardağı çikolata sos

Hazırlanışı:

Yumurta ve tozşekeri mikserle çırpın. Ben yumurta
kullanmadığımdan şekeri direk kaba boşalttım. Margarin,süt ve kakaoyu ekleyip tekrar çırpın. Artık evde margarin bulundurmuyorum. Yaptıklarımın mümkün olduğu kadar sağlıklı olmasına çalışıyorum. Ben biraz tereyağı erittim su bardağına koydum ve yarım su bardağı olana kadar da zeytinyağı(riviera) ekledim. Karışımın içine bisküvileri kırın. İncir ve kayısıları küçük küçük doğrayın. Dut ve kuru üzümle birlikte karışıma ekleyin. Fındık (ben ceviz kullandım), portakal kabuğu ve damla çikolatayı ekleyip iyice harmanlayın. Düz bir zemine yağlı kağıt veya folyoyu yayın. Karışımı kağıdın üzerine boşaltın. Kağıdı iki tarafından içe doğru toplayıp piramit şekli verin. (bakmayın ben beceremedim :)) Derin dondurucuda veya buzlukta 1 gece bekletin(4-5 saat yetti). Dilimleyerek servis tabağına alın. Üzerine dilerseniz çikolata sos ve hindistan cevizi gezdirip servis yapın. Ben sadece hindistan cevizini tercih ettim.

Afiyet olsun...

Şule

8 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba, eline sağlık çok güzel görünüyor. ben mozaik pastaya pudra şekeri koyuyorum böylece yerken herhangi bir rahatsızlık hissetmiyoruz.. siziznle paylaşmak istedim. sevgilerimle
aylin irkin

Adsız dedi ki...

aylin teşekkürler. sitedeki ilk tarife ilk yorum senden :)) pudra şekeri iyi fikir. ama siteye son eklediğim kuruyemişli piramit pasta normal şekerle yapınca da çok güzel oldu. onu denemeni öneririm. sevgiler..

Adsız dedi ki...

Merhaba
Mozaik Pastayı çok seviyorum meyvelisinide deneyecem. Zaten bende aynı şekilde yapıyorum. Yalnız piramit şekli için ben bir temiz poşet ayarlıyorum ona döküyorum biraz 2-3 tarafında bastırıp bu şekilde şekil alması kolaylaşıyor sonra uzunlamasına dibinde ucuna sivrilterek şekil veriyorum poşette daha rahat şekil veriyorsunuz yırtılma olasılığı olmuyor şekli verdikten sonra temiz bir poşet, folya ya alıyorum sonra buz dolabına koyuyorum.

Adsız dedi ki...

sevgili hande ben de çok seviyorum mozaik pastayı. piramit şeklini vermek için aynı yöntemi kullanıyoruz. sevgiler..

Adsız dedi ki...

YA tart jolesi ni ayrintili yazin tsk

Adsız dedi ki...

merhabalar ben bu pastayı yaptım harikaydı tavsiye edilir

Adsız dedi ki...

handan deneyip memnun kalmana çok sevindim. afiyet olsun :)

aylin dedi ki...

bu pastayı denemek istiyorum fakat süt mktarı az degilmi 1 su bardagı olamsı gerekmiyormu cevaplarsanız sevinirim günümde yapmak istiyorum