Sayfalar

Salı, Nisan 19, 2005

Patlıcanlı Börek

Patlıcanlı Börek

Pazar günü akşama değişiklik yapıp börek yapalım dedik. Ne zamandır aklımda olan bu böreği yapmak istedim. Oktay Usta'dan Patlıcanlı Börek! Aslında patlıcanın böreğe yakışıp yakışmayacağı konusunda tereddütüm vardı ama yedikten sonra eşim de ben de çok beğendik. Böreği yapmak için marketten patlıcan ve yufka almıştım ama eve gelip tarife bakınca yufka değil milföy kullanıldığını gördüm :). Neyseki buzlukta milföylerim vardı. Artık yufkaları da başka şekilde değerlendireceğiz.

Malzemeler:
  • 3 adet patlıcan
  • 1 adet havuç
  • 8 adet milföy
  • 100 gr beyaz peynir
  • bir tutam maydanoz
  • 1 adet yumurta
  • tuz, karabiber
  • çörek otu, susam
Hazırlanışı:

Patlıcanları kabuklarına delikler açarak (patlarsa fırınınız batar:)) fırının ızgara modunda közleyin. Havucu rendeleyip çok az zeytinyağında soteleyin. Patlıcanların kabuklarını soyup sıcak suda yıkayıp iri parçalar halinde doğrayın ve tavadaki havuca ekleyin. Tuz ve karabiberi ekleyip, biraz beklettikten ve ilk sıcaklığı geçtikten sonra maydanoz ve peyniri ekleyip karıştırın. Diğer tarafta 2 adet milföyü birleştirip 2 tarafa doğru açın. Açtıktan sonra geniş dikdörtgen bir hamurunuz olacak. Karışımın 1/4'ünü hamurun uzun tarafına koyarak rulo yapın. Rulonun 2 ucunu birleştirin (biz çok büyük olmasın diye içe doğru kıvırdık). Diğerlerini de aynı şekilde yaptıktan sonra kenarlarına bıçakla kesikler atın. Üzerine yumurta sürüp çörek otu ve susam serpin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 30-40 dk pişirin. Üzerleri iyice kızaracak.

Afiyet olsun...

20 yorum:

Adsız dedi ki...

Şule& Hatice ikinizide tebrik ederim siteniz gerçekten çok güzel olmuş yemekleriniz harika ikinizide başarılar diliyorum ve sitenizi yakından takip ediyorum.

Adsız dedi ki...

Sevgili Nilüfer yorumlarınız bizi gerçekten çok mutlu ediyor. Güzel sözlerin için çok teşekkür ederiz.

Hanife dedi ki...

Merhaba Süle ve hatice
bu harika olmuş. ellerinize sağlık.. tadıda eminimki cok guzeldir..

Adsız dedi ki...

Merhaba Hanife bloggerda mı yoksa bizde mi bir problem var bilmiyorum ama tarif eklerken ve arşivlerken sürekli hata alıyoruz. Bu tarifte de zaten hazırlanışı kısmını bir türlü ekleyemedim. Parça parça ekleyebilirsem ekleyebiliyorum. Sende de oluyor mu böyle sorunlar. Ayrıca yorumun için de çok teşekkürler.

Hanife dedi ki...

Merhaba Şulecim.
Blogger da bazen tıkanmalar oluyor. Bzaen link bile veremediğim oluyor. Daha sonra tekrar deniyorum. Senin sorununu anlamadım net olarak. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım her zaman..

Adsız dedi ki...

Hanife ilgin için teşekkürler. Tarif eklemeye çalışıp publish post dediğimizde "FW-1 at STARGATE2: Access denied." hatası alıyoruz :( ve ekleyemiyoruz!! Hatta senin yorumuna cevap yazmaya çalışırken bile aynı hatayı defalarca aldım.

dreambyduru dedi ki...

patlıcanları havuca ekledikten sonra napacağız? tarifin yarsıı yok ama foto bir harika...

Adsız dedi ki...

sevgili pirik malesef blogger'daki bir hatadan dolayı ekleyemiyorum.:( Fotoğrafı beğendiğine sevindim :)

Hanife dedi ki...

Şulecim,
ben böyle bir hata daha önce hiç almadım.. Ben resmi gonderiyorum. Tarif kısmını bloggerda edit post da ekliyorum. resimle yazıyı aynı anda gondermiyorum yanii.

Aslı Altan Altundal dedi ki...

Şule & Hatice kolay gelsin, ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Hanifecim sorunu anladım sanırım, yine de teşekkürler. Aslı teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Hanımlar Günaydın,

Dünden beri aklım börekte ama o şekli nasıl verdiğinizi tam olarak anlayamadım keşke yapım aşamalarını fotoğraflasydınız

Adsız dedi ki...

Nilüfer, şekli vermek çok kolay. Normalde rulo yaptıktan sonra iki ucunu birleştirip daire yapıyorsun fakat biraz büyük göründüğü için iki ucunu birleştirmiyorsun da bir ucunu içeri doğru kıvırıyorsun, yani sarmal şeklinde bir börek oluyor. Umarım anlatabilmişimdir :). Ama sen istersen hamuru çok uzun açmayıp daire şeklinde de yapabilirsin, orjinali de böyleydi zaten.

Adsız dedi ki...

Şuleciğim börek harika görünüyor;ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Denizcim çok teşekkürler..

suTLukaHve dedi ki...

off yaa bu nasil bisi tam bir sanat eseri kesin yapmam lasiiimm-ellerinize sagliiik

suTLukaHve dedi ki...

bu arada siteye ilk defa girioyorum.cok guzel olmus fotolar cok basarili hayirli ugurlu olsun ikinize de

Adsız dedi ki...

Esma güzel yorumların için teşekkür ederizz :) Yaparsan yorumunu yine bekleriz. Ben de senin sitendeki Danish Cookisleri çok beğendim ama yorum yazarken blogger yine hata verdi. Senin de ellerine sağlık..

sahra dedi ki...

merhaba böreğiniz çok hoş görünüyor. gerçek şu ki Oktay usta dan dinlememiştim. mutlaka deneyeceğim. güzel günler dilerim.

Adsız dedi ki...

sahra teşekkürler. tarifi ben de televizyondan değil Oktay Usta'nın ilk kitabından bakarak yapmıştım.