Sayfalar

Salı, Nisan 05, 2005

Meksika Fasulyeli Hindi Yahni

Meksika Fasulyeli Hindi Yahni

Pazar günü eşim yeni dizüstü bilgisayarını kurcalarken ben de can sıkıntısından çeşitli tarifler denedim. Buzlukta hindi eti vardı, bir ara marketten de meksika fasulyesi almıştım. Ne yapsam diye bakınırken Lezzet dergisinin "Afrodizyak Yemekler" ekindeki bu tarifi görünce yapmaya karar verdim. Değişiklik yapmak isteyenler için güzel bir alternatif.

Malzemeler:

· 600 gr hindi but kuşbaşı
· 150 gr konserve Meksika fasulyesi
· 5 soğan (ben 3 kuru soğan kullandım)
· yarım çay kaşığı kişniş
· yarım çay kaşığı kimyon
· yarım çay kaşığı kırmızı pulbiber
· 1 çay kaşığı kekik
· yarım su bardağı domates püresi
· 1 çorba kaşığı biber salçası (bibercik kullandım)
· 4 çorba kaşığı zeytinyağı
· 1 su bardağı bira
· yarım su bardağı sıcak su
· tuz (tuzunu aman iyi ayarlayın 3 çay kaşığı çok geldi)

Hazırlanışı:


Soğanları soyup doğrayın. Fasulyenin suyunu süzün. Zeytinyağını tencerede ısıtıp soğanı soteleyin. Eti ilave edip 5 dk karıştırarak kavurun. Baharatları katın. Domates püresi ve biber salçasını ekleyip karıştırın. Bira ve sıcak suyu döküp tencerenin kapağını kapatın ve 20 -30 dk pişirin. Fasulyeyi ekleyip karıştırın ve ocaktan alın.

Afiyet olsun...

Şule

Hiç yorum yok: