Sayfalar

Cuma, Nisan 22, 2005

Sütlü İrmik Helvası

Sütlü İrmik Helvası

Dün işyerinde Hanife'nin sitesinde de irmik helvasını görünce dayanamadım ve eve gidince ben de yaptım :). Böylece sitemizde 2 adet irmik helvası tarifi oldu. Resimde gördüğünüz kaselerden 6 kase oldu. Kullandığım bardak da sanırım 330 ml'lik büyükçe bir bardak.

Malzemeler:
  • 1 bardak irmik
  • 1 bardak süt
  • yarım bardak şeker (şeker çok gelirse azaltabilirsiniz)
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 1-2 yemek kaşığı çam fıstığı
  • süslemek için dilerseniz toz antep fıstığı
Hazırlanışı:

Yağı tencerede ısıtın. İrmik ve fıstıkları birlikte tencereye koyun ve karıştıra karıştıra kavurun. Fıstıklar kavrulduğunda irmik de kavrulmuş demektir. Başka bir kapta soğuk süt ve şekeri iyice karıştırın. Ocaktaki irmiğe ilave edin. Dikkatli olun sıçrayabiliyor. Ocağın ısısını artırın. Suyunu çekmeye başladığında altını kapatın ve tencerenin kapağını kapatıp 4 dakika demlendirin. Daha sonra helvanızı karıştırıp kaselere koyun ve antep fıstığı tozu ile süsleyip servis yapın.

Afiyet olsun...

8 yorum:

Birben dedi ki...

merhaba hatice ve şule;
sanırım hello yu nasil kullanacağınıza sormussunuz.bana hellodaki isminizi verirseniz oradan konusabilir ve anlatabilirim.peki ben birşey soracağım hello kullanmadan bu resimleri nasil yüklediniz?:)

şule&hatice dedi ki...

Sevgili Birben hellodaki ismimiz "mutfak". Flickr kullanarak resimleri koyuyoruz. helloda send picture'dan sonra bekletip duruyor ve göndermiyor. Fakat yazı göndermek istediğimizde türkçe karakter dışında bir problem olmuyor.

Hanife dedi ki...

Merhaba Şule,
Sanırım bu kez helvayı yapan sensin.. Ellerine sağlık..
Helodaki sorunu yazmışsın. Resim altına düz yazıyı blogger da edit bölümüne gelip yaz. Orada karakter sorunu olmuyor.. Umarım anlatabildim..
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Ah hanife resmi zaten hello'dan gönderemiyoruz ki :)Yazıyı da blogger'dan ekliyoruz zaten. Ben sadece hello'dan niye resim gönderemiyoruz diye sormuştum. Ama son 3 postada bir problemimiz yok gibi sadece arşive linkleri eklerken problem çıkıyor onu da evedeki bilgisayardan yapıyorum napim.. İlgin için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Ben de irmik helvasını yaparken süt kullanırım. Bazen de biraz süt kaymağı ilave ederim. O zaman lezzeti çok daha farklı oluyor.
Helvanız çok güzel görünüyor gerçekten. Ellerine sağlık.
Harika

Adsız dedi ki...

Kaymakla nasıl olduğunu merak etmedim desem yalan olur :) mutlaka güzel oluyordur. beğenmenize sevindim. Teşekkürler..

Margot dedi ki...

Merhaba Hatice & Şule,

İtiraf ediyorum annemin ve dahi anneannemin helvalarını hiç beğenmedim. Onlar beni helva sevmez sanıyorlar halbuki güzel yapıldığında bayılırım!!
Dün kafama koydum, irmik helvası yapacağım! İnternette araya taraya buralara kadar geldim. Tarifinizin kulağa pratik gelmesi ve fotoğrafında harika görünmesiyle heveslendim.
Vee ilk irmiğim muhteşem oldu! Ilıkken yanına bir de dondurma koydum ve işte budur dedim.
Ellerinize sağlık diyor, selamlarımı, sevgilerimi yolluyorum!

Margot

Adsız dedi ki...

Margot, anne tarafının helvalarını beğenmemene üzüldüm :) Neyse ki beğendiğin helvayı kendin yapabilmişsin, tariften memnun kalmana sevindim. Afiyet olsun..