Sayfalar

Perşembe, Nisan 21, 2005

Pastırmalı Kuru Fasulye

Pastırmalı Kuru Fasulye

Sevgili Hatice bugün çok yoğun olduğu için onun yerine ben geçen hafta yaptığımız kuru fasulye yemeğini eklemek istedim. Tariflerin yarım kalmasından dolayı da hepinizden özür diliyorum, blogger'a mail attım onlar da ilgileniyorlar. Umarım en kısa zamanda problemimiz çözülür.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı kuru fasulye
  • 1-2 kuru soğan
  • 1-2 kırmızı biber
  • 6-7 dilim pastırma
  • 1 yeşil biber
  • karabiber
  • tuz
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • salça
Hazırlanışı:

Fasulyeleri 1 gün önceden ıslatıp, düdüklüde yarım saat haşlayın. Haşlama süresi düdüklüye ve de fasulyenin cinsine göre değişiyor, ben 25 dk pişirmeme rağmen bazı fasulyeler hala pişmemişti. Haşlanan fasulyeleri süzün ve bir kenara alın. Soğanları, biberleri yemeklik doğrayın. Tencerede zeytinyağını ısıtın, soğan ve biberleri kavurun. Salçasını katıp fasulyeleri ve pastırmaları ekleyin. Üzerini 1-2 parmak geçecek kadar su ekleyip kaynatın. En son tuz ve karabiber atın, ben galiba kırmızı biber de atmıştım, altını kapatın.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: