Sayfalar

Cumartesi, Temmuz 02, 2005

Annemin Günü

Vişneli TartZeytinyağlı Biber Dolması
Islak KurabiyeKrem Karamelli Kek

Toplanma sırası perşembe günü annemdeydi. Ben bir gün önceden gidip tatlıları hazırladım. Annem kızım 2 çeşit yeter dediyse de ben 3 çeşit yaptım. Yaptıklarımın hepsi de çok beğenildi. Menü şöyleydi;
  1. Zeytinyağlı biber dolması
  2. Mercimek köftesi
  3. Cevizli börek
  4. Peynirli börek
  5. Tereyağlı bazlama
  6. Tavuklu salata
  7. Vişneli tart
  8. Islak kurabiye
  9. Krem karamelli kek
Oldukça kalabalık bir menü olmasına reğmen herkes her şeyden tattı. Sitemizin adresini isteyenler ve tarif isteyenler oldu. Ben de çok mutlu oldum tabi. Krem karamelli kek'i kalıbından çıkarırken oldukça heyacanlıydım. Çünkü ilk defa yapıyordum ve tadını bilmiyordum. Neyseki görüntüsü Hatice'nin ki kadar güzel olmasa da tadı gayet güzeldi. Vişneli tartın krema ve tart hamuru tarifi kayısılı tart ile aynı. Üzeri için 2 bardak çekirdeği çıkarılmış vişneyi 3 yemek kaşığı şeker ve 1 tatlı kaşığı nişastayla birlikte kaynatıyorsunuz. Kaynayınca ocaktan alıyorsunuz. Tartın üzerine süzülmüş vişneleri diziyorsunuz ve kalan suyu üzerine gezdiriyorsunuz. Dikkatli olmakta fayda var kenarlardan akabiliyor. Zeytinyağlı dolma biber'in tarifini almaya fırsat olmadı ama tadı harikaydı. Ellerine sağlık anneciğim. Tart kalıbımın çapı 28 cm. Fotoğrafları aşağıda.

Tart kalıbı Tart Kalıbı

6 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık, hepsi çok şık gözüküyor.
tart kalıbınızın fotoğrafını çekip- boyutlarını görmemiz açısından- blogta yayınlamanız mümkün mü acaba?

Adsız dedi ki...

Şule tart kalıbının markasını öğrenebilirmiyim ?

Adsız dedi ki...

Nilüfer markasını hatırlamıyorum ama Migros'tan almıştım.

Adsız dedi ki...

vişneli tart süpper görünüo:)
benimde sefgilim gelcek mozaik pastası yapcam:)

Adsız dedi ki...

ileride kafe acmayı dsünüyorum ve triflrinizi cok beyeniyorum elinize saglık ayse abla

nilüfer dedi ki...

yaptığım tert hamurlar hep sert ve bıçakla kesilmesi zor olan hamurlar oluyoribu hamur pişince kesilmesi kolay ve yumuşak oluyor mu?öyleyse denemek isterim