Sayfalar

Çarşamba, Nisan 15, 2015

Çilek Kız Pasta


Kübra'nın kreşinde yapacağımız doğum günü için isteği, çilek kızlı pastaydı. Hello kittyli pastada olduğu gibi bu siteden aldığım gofret baskıyı kullandım pastanın süslemesinde. Pastasını görünce çok mutlu kuzum :)
Pastanın keki için bu tarifteki keki 2 ölçü hazırladım. Kremayı ise burdaki tarife göre hazırladım. (Sıvı krema ve çikolatayı 2 kat kullandım)
Keki 3 parçaya  ayırın. Keki pişirdiğim kalıbın içerisinde araya krema ve muz dilimleri koyarak pastayı hazırlayın. Bu şekilde 3-4 saat dolapta dinlendirin. ( bir gün önceden hazırlasanız daha güzel olur) Kalıptan çıkarıp kenarlarını kalan krema ile düzleştirin. 1 paket şanti ile pastanın dışını kapladyın. 250 gr beyaz şeker hamurunun yaklaşık 50 gr.ını ayırıp kalanına kırmızı gıda boyası ekleyerek pembe renk elde edin. ( benim hamurum yetmedi toplamda 350-400 gr hamur olsa daha iyi olur) Hamuru elinizle yoğurarak yumuşatın. Nişasta serpilmiş tezgahta merdane ile hamuru açın. Pastanın her tarafını kaplayacak boyuta geldiğinde dikkatli bir şekilde pastanın üzerine şeker hamurunu yerleştirin. Kenarlardaki fazla kısımları bıçakla kesin. Kalan pembe hamur ve beyaz hamurla minik toplar yaparak pastanın etrafını süsleyin. Gofret baskının kenarlarındaki beyaz kısımları kesin. Pastanın üzerininde yerleştireceğiniz yeri belirleyip; su ile ıslatın. Çok az ıslatırsanız gofret yapışmıyor. Fazla olursa da deforme olacaktır. Gofretin üzerine su değdirmemeye özen gösterek ( benimkine hafif su değdi) gofreti hafif bastırarak yerleştirin. Kenarlarını renkli süslemeler, şekerlemeler ile süsleyin.


Hiç yorum yok: