Sayfalar

Pazartesi, Temmuz 18, 2005

Kırmızı Biberli Patlıcan Salatası

Patlıcanlı Biberli Salata

Bu salatayı geçen hafta yapmıştım. İnternette patlıcanlı salata tarifleri ararken bir tarif buldum. Eve gelince bazı eklemeler yaptım ve ortaya bu çıktı. Hem hafif hem de oldukça doyurucu. Salatanın hepsini yiyemezseniz dolapta iki gün saklayabiliyorsunuz.

Malzemeler:

  • 3 adet patlıcan
  • yaklaşık 1 kavanoz közlenmiş kırmızı biber (6-7 adet)
  • sirke
  • zeytinyağı
  • kırmızı toz biber
  • yarım limon kabuğu rendesi
  • yarım limon suyu
  • 1 domates
  • 8-10 adet siyah zeytin
Hazırlanışı:

Patlıcanları fırının ızgara bölümünde közleyin. Közlenmiş patlıcanların kabuklarını soyarak sıcak suyun altına tutun. İnce ince kıyın. Közlenmiş kırmızı biberleri de bir tanesini bir kenara ayırarak minik minik doğrayın ve patlıcanlarla karıştırın. Tuz ve limon suyu ekleyerek tekrar karıştırın. Salata sosu için kırmızı toz biber, sirke, limon kabuğu rendesi ve zeytinyağını karıştırarak 5-10 dk bekletin. Patlıcanlı biberli karışımın üzerine gezdirerek dökün. Domatesleri ve ayırdığınız kırmızı biberi yuvarlak dilimleyin ve salataya yerleştirin. Biberlerin ve domates dilimlerinin ortasına birer tane zeytin yerleştirin.

Afiyet olsun..

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Nefis olduğuna eminim! Görüntü de çok iştah açıcı. Limon kabukları daha keskin bir aroma verir herhalde. Eline sağlık.

Adsız dedi ki...

Limon kabuğu konusunda yapmadan önce endişeliydim nasıl olur diye ama güzel oldu. Teşekkürler.

ZeYNeP dedi ki...

Merhaba,
Görünce güldüm çünkü bende 1 ay önce kadar misafirleirm geldiğinde yapmıştım ve resim çektim ama hala yayınlayamadım sıra gelmedi:) Ve bende dondurucumda azıcık köz kırmızı biber kalınca böyle değerlendirmiştim. Gerçekten böyle çok lezzetli oluyor. Ama sen süslemeyi çok iyi yapmışsın benim resim sade :) Ellerine sağlık harika görünüyor,çok iştah açıcı görünüyor.
Sevgilerimle
Figen

Adsız dedi ki...

Figencim o kadar çok yemek sitesi var ki aynı tarifi yapma ihtimali çok fazla oluyor :).Görüntüsünü beğenmene sevindim.

yuvakuran dedi ki...

Harika gozukuyor ben de deneyeyim

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir tarif benim de yaz aylarında sıkça yaptığım bir salatadır.Küçük bir eklemeyle daha da lezzetli oluyor.O da her yemeğe yakışan kuru soğan.

Adsız dedi ki...

tuba hanım ben kurusoğanı sadece yemeklerde yiyebiliyorum. çiğ olarak kullanamıyorum. kuru soğan sevenler tabiki ekleyerek de deneyebilirler. teşekkürler..