Sayfalar

Perşembe, Ekim 12, 2006

Nevzine



Adını çok duyduğum ama bir türlü deneyemediğim bu tatlıyı haftasonu annemler için yaptım. Benim gibi özellikle tahini ve şerbetli tatlıları sevenler için çok güzel bir lezzet. Tarif, yemek zevki programından. Ben orjinal tarifteki 1 paket margarin yerine sıvıyağ kullandım. Bir de verdiğim ölçülerle hazırlanan şerbet tatlı için biraz fazla geliyor; 1 komposto kasesi kadar artıyor. Sanırım 3 bardak su ve 2 bardak şeker ile yapılsa tam olur.

Bu tarif uzun bir süre için sizlerle paylaştığım son tarif olacak. Önümüzdeki hafta artık doğum iznine ayrılıyorum. Eve internet bağlatana ve oğlumu sağlıkla kucağıma alana kadar uzak kalacağım sizlerden. Ama sevgili Şule güzel tarifleriyle siteyi canlı tutmaya devam edecek...

Malzemeler:

  • 2/3 su bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı tahin
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 su bardağı ince çekilmiş ceviz
  • Yarım kilo un
  • 1 paket kabartma tozu
Şerbeti için:
  • 4 su bardağı su
  • 3 su bardağı şeker
  • 3-4 damla limon suyu
Hazırlanışı :

Öncelikle şerbeti hazırlayalım. Şeker ve suyu bir tencereye alıp kaynatın. Ocaktan indirmeye yakın limon suyunu ekleyin. Bir iki taşım daha kaynatıp altını kapatın ve soğumaya bırakın.
Tatlı için; sıvıyağ, tahin ve yoğurdu bir kapta karıştırın. Cevizi ekleyin. Daha sonra kabartma tozu ve unu ekleyerek yumuşak olmayan, yoğurabileceğiniz sertlikte bir hamur elde edin. ( Benim hamurum 2,5 bardak un aldı) Sıvıyağ ile yağladığınız bir tepsiye hamuru elinizle bastırarak yayın. Tatlıyı baklava dilimi şeklinde kesin. Önceden ısınmış 180 derece fırında 30-40 pişirin. Sıcak tatlının üzerine ılık şerbeti dökün. Tatlının şerbeti çekmesi için 4-5 saat bekleyin. Daha sonra servis edin.

Afiyet olsun...

Hatice

21 yorum:

Dilek'ce dedi ki...

Sevgili Hatice,
umarim saglik sihhat icinde minik kocaman mucizen ogluna kavusursun. Herseyin gönlünce olmasi ve rahat rahat herseyin tadina varabilmen dilegiyle...
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Hayırlısıyla önce sen sonra ben oğullarımızı kucağımıza alırız inşallah.Dönene kadar sana oğlunla mutluluklar.Elif..

Bocuruk dedi ki...

Bebişini sağlıkla kucağına al inşallah canım :) Bu tatlının tarifini geçen yıllarda sofra dergisinde görmüştüm. Yapayım demiştim. Ama unutmuştum. Senin tarifin iyi oldu.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Dilek, güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.
Zuleyha, inşallah sağlıklı bir şekilde kurtuluruz. Çok teşekkür ederim.
Elif, inşallah... Zaman çok çabuk geçiyor. Bir bakıyorsun büyük güne çok az kalmış...
Bocuruk, çok teşekkürler. Tatlıyı denemeni tavsiye ederim. Biz lezzetini çok beğendik. Sevgiler...

Hatice dedi ki...

Haticeciğim oğlunu sağlıkla kucağına alırsın inşallah..
eve internetinde çabucak bağlanır da senden haberler alırız.
tatlı nefis görünüyor, geçen sene ben de yapmıştım, gerçekten içindeki tahin çok güzel bir lezzet veriyor. ellerine sağlık...
herşeyin gönlünce olması dileğiyle...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Sevgili Hatice ,

Hamile olduğunu yazman sanki dün gibi zaman nasıl da geçiyor.

Sana sağlıkla oğlunu kucağına almanı dilerim.Ben de doğum yapalı 4 ay oldu :)

Kolaylıklar.Kendine çok iyi bak.Doğuma yakın bol bol hurma yemeyi unutma :)

Ayşegül

Adsız dedi ki...

Selamlar Hatice'ciğim. Uzun zamandır görüşemedik ama ben sitenizi takip etmeye devam ediyorum. Fakat tezim nedeni ile internet başında geçirdiğim süre oldukça azaldı. Şimdiden hayırlı doğumlar dilerim. Sağlıklı bir şekilde herşeyin sonuçlanması dileği ile... Bu tatlıyı ben de ilk kez deneyeceğim. Umarım Mehtap'ta beğenir... Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hatice inşallah, çok teşekkür ederim. Senin yaptığın tatlıyı görmüştüm. Hakikaten lezzeti çok güzel oluyor.
Ayşegül, Allah bağışlasın bebişini. İnşallah ben de sağlıkla kavuşurum oğluşuma... Hurma aklımda, inşallah faydası olur :))
Elifcim merhaba, güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. İnşallah tezin yolunda gidiyordur. Kolaylıklar diliyorum... Seni ve Mehtabı çok özledik. İnşallah en yakın zamanda görüşebilmek dileğiyle. Umarım tatlıyı hem siz hem de Mehtap beğenir. Sevgiler...

elma kurdu dedi ki...

sevgili hatice bende(zekiye) senin gibi doğum iznimdeyim benimde bir oğlum olacak inşallah bebek bekleyen tüm anneler sağlıkla bebişlerini kucaklarına alırlar seninle ilerleyen günlerde de görüşmek ümidiyle sağlıkla kal

Adsız dedi ki...

Sevgili Hatice;
Ben aralıklarla gelip sayfanızı takip ediyorum.Bu haber duygulandırdı beni.Doğumunun çok rahat geçmesini dilerim.Oğluna da şimdiden çok sağlıklı bir ömür diliyorum.Hoşçakal...

fethiye dedi ki...

bu tatliyi hep duyardim da hic yemedim. deneyecegim bu tarifi, sagol Hatice. Ayrica bebecigini saglikla kucagina almani dilerim ben de. sevgiler...

Adsız dedi ki...

Zekiye, inşallah sen de sağlıkla oğluna kavuşursun. Sevgiler...
Beyhan, çok teşekkür ederim dileklerin için.
Fethiye, teşekkür ederim. Tatlıyı umarım dener ve beğenirsin.

Zeynep M. TÖRE dedi ki...

Bayram tatlisi icin guzel bir alternatif verdin bana Hatice, tesekkur ederim. Bende tahinli tatlari seviyorum. Eline saglik.

Adsız dedi ki...

Zeynep tarifin faydalı olmasına çok sevindim. Tahini sevdiğine göre bunu da seveceğini düşünüyorum. Sevgiler...

ZeYNeP dedi ki...

Haticeee, hayırlı doğumlar canımm, saglıkla al kucagını yavrunu inşallah tez gecsin..

Bu tatlıyı senelerdir yapacagım diye cok eski bir gazete ekinden saklamıstım , tabii hala yapacagım:)) Sayende anımsadım ve cok guzel gorunuyor tatlın, bayram için guzel ve pratik alternatif üstelik, ellerine saglık..

Guzel haberlerini bekliyorum buradan..

Saglıkla kalın...

Figen

Adsız dedi ki...

allah hayırlı bir evlat nasip etsin inşallah, tatlı da harika olmuş, değişik bir tat olmalı, sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba Haticecim bu tatlı çok güzel oluyor Osmanlı Mutfağının en güzel tatlıları arasında yer alır ben bu tatlıyı osmanlı mutfağından lezzetler sunan bir restaurantta yemiş ve ne yapıp edip tarifini almıştım ( çok komikti halim ama )ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Hatice insAllah nur topu evladini kucagina alip tekrar guzel tariflenle aramiza donersin.
Sulecigi,biz buralardayiz kendini yalniz hissetme sakin:)
Ikinize de guzel bayramlar diliyorum,
Sevgiler

Adsız dedi ki...

tarifi denedim ama guzel olmadi malesef, nedense hamur gibi oldu serbeti dokunce, yogrulacak kivamda bir hamur diyor tarifte ama sanirim cok daha sert olmaliymis, ben oyle bir sonuca vardim, sizce sorun ne olmus olabilir? oysa tahinli tarifleri cok severim : (

Adsız dedi ki...

hırsız-polis, başarısız olmana üzüldüm. tarifi siteye hatice eklediği için yorum yapamayacağım maalesef. belki şerbeti sıcak dökmüş olabilirsin.

Adsız dedi ki...

Figen, umarım deneyip beğenmişsindir tarifi. Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Sağlıkla ikimizde o günleri atlattık.
Yıldız çok teşekkür ederim.
Şebnem gerçekten lezzeti mükemmel bir tatlı bu.
Hırsız-polis ben böyle bir sorun yaşamadım ama dilimler alırken biraz dağılıyordu fakat tadı çok lezzetli idi. Çok üzüldüm olmadığına. Şulenin dediği gibi şerbetin acaba sıcak mıydı; o da neden olmuş olabilir.
Şulecim cevapladığın için çok teşekkür ederim.