Sayfalar

Pazar, Ekim 29, 2006

Patlıcanlı Pizza



Değişik bir pizza denemek isterseniz bu tariften başlayabilirsiniz. Bayram tatilinde dergileri karıştırırken tarifin bulunduğu sayfada takıldım ve evde kalan malzemeleri de değerlendirmek için hemen mutfağa koştum. Orijinal tarife sadık kalamadım çünkü evde ramazan pidesi ve yeşil biber yoktu. Pidenin yerine kendim pizza hamuru hazırladım. Yeşil biberin yerine de çürümeye yüz tutmuş kırmızı biberi kullandım.

* Tarif Sofra dergisinin Eylül-2006 sayısından alınmıştır.

Malzemeler:

  • 1 adet patlıcan
  • 1 adet ramazan pidesi (ya da pizza hamuru)
  • 3 adet domates (2 kullandım)
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 su bardağı ezilmiş beyaz peynir
  • 2 adet sivri biber (1/2 kırmızı biber kullandım)
  • 5-6 adet mantar
  • 1 tutam kekik
  • 2 çorba kaşığı ketçap
  • 1 adet kesme şeker (kullanmadım)
  • 2 çorba kaşığı tereyağı (zeytinyağı kullandım)
  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Yapılışı:

Hazır pideden yapmayacaksanız, hamur için 2 su bardağı un, 1 çay kaşığı tuz, şeker, 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı, aldığı kadar su ve yarım paket kuru mayayı karıştırın. Elde ettiğiniz hamuru üzerine nemli bir bez örterek dinlendirin. Bu arada pizza malzemelerini hazırlayabilirsiniz. Eğer hazır pide kullanacaksanız pideyi bir bıçakla ortadan ikiye bölün. Patlıcanı alacalı soyup ince halkalar halinde kesin. Acısını almak için tuzlu suda bekletin. Ben biraz kalın kestiğim için fırında pişmemişlerdi. Siz de kalın dilimlerseniz önceden biraz yağda sotelemenizi öneririm. Bir tavada zeytinyağında ince kıyılmış soğanları kavurun. Küp küp doğranmış domates ve ince kıyılmış biberleri ekleyin. Domatesler pişince ketçap ve dilerseniz kesme şekeri ekleyin. Tuzunu ayarlayıp ocaktan alın. Karışımı pidenin üzerine yayın. Ya da hamurunuzu incecik açın ve hamurun üzerine yayın. Beyaz peyniri domatesli karışımın üzerine dökün ve kekik serpin. İnce dilimlediğiniz mantarları ve üzerine patlıcan dilimlerini yerleştirin. Kaşar peyniri rendesi serpiştirip önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirin.

Afiyet olsun..

Şule

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Selamlar,
Tarifleri sürekli takip ediyorum ve uygulamaya çalışıyorum. şans eseri dün bende pizza yaptım. Mini fırın tepsine 2 ekmek hamurundan yapmıştım pizzayı. galiba hamurda fazla oldu ve içi de fazla yapmısım. çok kalın oldu ve çok kızarmadı. sormak istediğim sen tek ekmek hamurunu mini fırın tepsine mi yapıyorsun..cevap için teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...

gene ismimi yazmayı unuttum çok özür dilerim ismim fidan..pizzayı yapan ve mini fırın tepsine uygun hamur miktarını soran benim:) sevgiler..fidan

Adsız dedi ki...

tarifleriniz çok güzel ve kolay. Çalışan biri olarak pratik tarifleri banim için çok iyi oluyor. Ellerinize sağlık... Bu arada ben burçin. sevgiler....

Adsız dedi ki...

fidan, ben hazır ekmek hamuruyla yapmadım pizzayı. bu yüzden sorunuza cevap veremeyeceğim. kendi hazırladığım 2 su bardağı un ile bir hamur yaptım ve incecik bir tabanı oldu :)

burçin, teşekkür ederim. tariflerimizden faydalanmana çok sevindim. sevgiler..

Adsız dedi ki...

değişik ama patlıcanlı yemekleri sevdiğimden güzel olacağını düşünüyorum.ellerine sağlık...

seda
tarifname.blogspot.com

Adsız dedi ki...

yemekler de güzel ama ben kedilerini daha çok görmek istiyorum.hiç yaramazlık yapmıyorlar mııııııı??

Adsız dedi ki...

seda teşekkür ederim. biz çok beğendik eşimle. sevgiler..

züleyha merhaba :). ben de patlıcanlı her tada açığımdır. bu aralar sitemize bir çocuk dadandı etrafa verdikleri rahatsızlık için ben özür dilerim. :))

periscent haklısın kedilere bu ara sitede hiç yer vermiyorum. yaramazlıkları had safhada ama çook tatlılar :) onları çok seviyoruz

Ferhanca dedi ki...

patlıcanı çokseverız evcek ..pizzada nefıs görunuyor.. denemeye deger..kolay gelsin...sevgiler..FERHAN

Adsız dedi ki...

ferhan, teşekkür ederim. beğenmene sevindim.

Adsız dedi ki...

bir patlıcan sever olarak bu tarifi denememek olmaz,ellerine sağlık,paylaştığın için ayrıca teşekkürler..
www.blogcu.com/aydayla

Adsız dedi ki...

ayda rica ederim. umarım deneyince de memnun kalırsın..

Adsız dedi ki...

ama şulceim patlıcanlı pizza olur mu? alsaydın patlıcanı bi güzel közleseydin...